Er dette bra hjemmekinosystem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 93
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette bra hjemmekinosystem?

Er dette et bra hjemmekinosystem? Finnes vel mye bedre til mye dyrere pris, men er ikke dette et godt system for prisen? Noe annet hjemmekinosystem som er anbefalt i ca samme prisklasse?

Panasonic SC PT870EG-K - hjemmekinosystem - 5,1-kanals - Avansert DVD-hjemmekino med kraftfult 5.1 høytalersystem - Produktinformasjon

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fint hvis du legger meg link til anlegget du lurer på

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av team_slegga
    Kanskje et av årets to beste ideer... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av team_slegga
    Hehe... uff...

Panasonic SC PT870EG-K - hjemmekinosystem - 5,1-kanals - Avansert DVD-hjemmekino med kraftfult 5.1 høytalersystem - Produktinformasjon

Noen meninger om det eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe meninger om dette anlegget?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hva er ditt maksimale budsjett på et hjemmekino anlegg og hva slags utstyr har du fra før?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe maksimalt budsjett, men syns vel ikke lyden skal koste en formue. Det blir vel god lyd om en ikke kommer opp i anlegg i 10 tusen eller mer? Har nettopp bestilt Panasonic PT-AE4000 projektor og 120' motorisert dreamscreen lerret.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sikkert et helt urmerket anlegg, men ettersom fremtiden allerede er her=Blu Ray....så bør du vel satse litt mer og være fornøyd i mange år fremover...
    Har du først sett en film på BluRay så er det vanskelig å nøye seg med DVD....
    synes jeg...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en titt på dette anlegget. Det vil spille langt mer dynamisk enn det du har foreslått selv.

Yamaha RX-V465 + Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 m/XTZ 99 W10.16 Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm...hva mener du classic46? Er vel bilde som er bluray? Jeg har ps3 med bluray spiller, så trenger ikke bluray spiller på hjemmekinosystemet jeg kjøper da? Er lyd forskjellig på bluray så en må ha spesielle anlegg for å få skikkelig lyd?

Newcomer Krokanrull24 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm...hva mener du? Er vel bilde som er bluray? Jeg har ps3 med bluray spiller, så trenger ikke bluray spiller på hjemmekinosystemet jeg kjøper da?
    Sørg for at anlegget har inngang for digital lyd og at det støtter DTS.

Jeg ville heller gått for dette, tror du får mere for pengene der:
    Hemmabiopaket med 5.1-receiver med 5.1-högtalarsystem! Andersson TX-SR307EB+L6/B 5.1 small

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg ville tatt en titt på dette anlegget. Det vil spille langt mer dynamisk enn det du har foreslått selv.

Yamaha RX-V465 + Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 m/XTZ 99 W10.16 Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    `

Men det er jo langt over dobbelt så dyrt da...vil en virkelig merke så enorm forskjell i lyden?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm...hva mener du? Er vel bilde som er bluray? Jeg har ps3 med bluray spiller, så trenger ikke bluray spiller på hjemmekinosystemet jeg kjøper da?
    Er bedre lyd også på bluray (Dolby True HD og DTS HD Master) hvis du har forsterker som støtter det!
    Ville nok gått for det nå i disse tider ja - og spesielt du som har projektor og gode greier!
    Det vil jo gi en skikkelig kinofølelse,og fortjener litt bedre lyd enn det anlegget di linker til (vil jeg tro)!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krokanrull24
    Sørg for at anlegget har inngang for digital lyd og at det støtter DTS.

Jeg ville heller gått for dette, tror du får mere for pengene der:
    Hemmabiopaket med 5.1-receiver med 5.1-högtalarsystem! Andersson TX-SR307EB+L6/B 5.1 small
    Panasonic anlegget har en inngang for optisk lyd, toslink. Hva er DTS? Kan ikke se noe om det der? støtter dette anlegget DTS?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er bedre lyd også på bluray (Dolby True HD og DTS HD Master) hvis du har forsterker som støtter det!
    Ville nok gått for det nå i disse tider ja - og spesielt du som har projektor og gode greier!
    Det vil jo gi en skikkelig kinofølelse,og fortjener litt bedre lyd enn det anlegget di linker til (vil jeg tro)!
    Hm, så hvilket anlegg vil du anbefale, anbefaler du det Yamaha anlegget du også?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    `

Men det er jo langt over dobbelt så dyrt da...vil en virkelig merke så enorm forskjell i lyden?
    Ja, min far har et lignende panasonic anlegg og det ville vært ok for 15år siden. Lyden blir mye bedre.

Du har brukt mye penger på motorisert lerret og prosjektor, det er kanskje i feil ende spør du meg.

Jeg ville satset på høyttalere, forsterker og PS3, lyden på Blue Ray overgår bildet mener jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med integrerte anlegg er at høytalerene i stor grad kun spilller diskant og mellomtone. All bass sendes stort sett til Sub. Har hørt en del Sony og Panasonic anlegg med forferdelig mellomtone. Spørsmålet da blir jo hvor god mellomtone får du. Til litt tv og hjemmekino bruk er sikkert anlegget du ser på helt ok men legger du på det dobbelte og kjøper fra annerkjente hifi produsenter som, JBL, Focal, Kef, Monitor Audio osv får du snerten pen konevennlig design som også spiller veldig bra.

Jeg hadde Focal Sib xl sett med subwoffer som var tunes sammen med elementene i høytalerene og det spilte også veldig pent i stereo.

Søk litt på integrerte anlegg så ser du hva du får rundt omkring.

PS en egen recever er mye bedre enn de boksene du ser på der. Da har du inganger som koder alle de nye HD lyd formatene og du har plass til mange flere aparater ( spillkonsoller, bluray, cd spiller, videokamera, usb disk osv osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, jeg er nå av formening at bildet er viktigere enn lyden...men det er kanskje lurt å investere litt ekstra i lyden også når jeg først har kjøpt så bra prosjektor og lerret...er vel først da hjemmekinoen blir skikkelig komplett...Det ser jo veldig bra ut det Yamaha anlegget som ble anbefalt da...er det det jeg bør kjøpe tro? Ser det står best i test...

Leser om den på testen, hvor mye har disse manglene å si? De tynne ledningene følger vel med? Hva er klemterminaler og har en bruk for analoge multikanals inn- og utganger som den mangler?
    RX-V465 er Yamahas rimeligste med HD-dekoding. Ellers er den virkelig strippet ned til beinet på en del punkter. Den har bare fem forsterkertrinn (”pre out” for de siste to), og det med klemterminaler til både senter- og bakhøyttalerne(!). Dermed får du kun brukt nokså tynne ledninger til disse. Receiveren har ikke skjermmeny, og den mangler analoge multikanals inn- og utganger.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg begynte med hjemmekino var også bildet viktigere enn lyden, så jeg kjöpte slik et billiganlegg. Jeg fant ut at höyttalerne i TVen faktisk låt langt bedre enn höyttalerne i det billige surroundanlegget ...
    Gå for anlegget antiloop linker til, HD-lyd (lyd fra Blu-ray-filmer) er verd de ekstra pengene.
    Subwooferen er nok noen klasser opp også.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er kompaktanlegg du vil ha så får Samsung bra kritikk.

Det er veldig greit å kjøpe så bilig som mulig for du kommer garantert til å ville oppgradere om ikke lenge og da har du ikke kastet bort så mye penger.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •