Er dette bra hjemmekinosystem? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 93
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men det står 5.0 på det anlegget? Er ikke 5.1 bedre, støtter ikke dette Yamaha anlegget det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis det er kompaktanlegg du vil ha så får Samsung bra kritikk.

Det er veldig greit å kjøpe så bilig som mulig for du kommer garantert til å ville oppgradere om ikke lenge og da har du ikke kastet bort så mye penger.
    Har du et samsung anlegg å anbefale da? Støtter det blueray lyd og alt det andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Men det står 5.0 på det anlegget? Er ikke 5.1 bedre, støtter ikke dette Yamaha anlegget det?
    Det står 5.0/m XTZ 99 W10.16. Dette vil si 5.1. Men bare at høytalerene og suben er av ulike merker, som ikke har noe betydning.

Vil helt klar anbefale dette settet, da det er utrolig mye lyd for pengene og mange hakk bedre enn billige plastanlegg fra sony, samsung osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg ville tatt en titt på dette anlegget. Det vil spille langt mer dynamisk enn det du har foreslått selv.

Yamaha RX-V465 + Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 m/XTZ 99 W10.16 Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Er denne prisen 9490,- en god pris da? Det vil ikke lønne seg å kjøpe Yamaha RX-V465 + Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 m/XTZ 99 W10.16 hver for seg? Blir 10480,- med frakt da...dyrt for lyd syns jeg...men det er vel verdt det...
    På det Panasonic anlegget jeg først lurte på står det med bildeoppskalering til 1080p. Er det slik bildeoppskalering på dette Yamaha anlegget også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne prisen 9490,- en god pris da? Det vil ikke lønne seg å kjøpe Yamaha RX-V465 + Dynavoice F-6 EX Sort 5.0 m/XTZ 99 W10.16 hver for seg? Blir 10480,- med frakt da...dyrt for lyd syns jeg...men det er vel verdt det...
    Det er jo lov å ringe/maile de og spørre om litt avslag Men det er jo du som bestemmer hvor mye du ønsker å legge i lyd.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det Panasonic anlegget jeg først lurte på står det med bildeoppskalering til 1080p. Er det slik bildeoppskalering på dette Yamaha anlegget også?
    Oppskalering til 1080p har du i PS3. Kompaktanlegget hadde en innebygget DVD-spiller(som du har fra för av i PS3) som skalerte opp til 1080p.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis så skal jo lyden matche bildekvaliteten og derfor bruker de fleste av oss her inne en god del penger på dette. Du har kjøpt en relativ dyr projektor og lerret men har ikke lyst på bra lyd til dette utstyret? Anlegget jeg linket til er det billigste som duger noenlunde. Normalt ville jeg ha anbefalt å ha brukt 25-30 tusen på lyd til å matche projektoren du har kjøpt inn. 8)

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er veldig morsomt at folk sier at de får kinofølelse med stort og flott bilde of relativt dårlige anlegg... Så etter littegrann så skal de oppgradere og det er ALLTID lyden som endre opp med å bli prioritering til slutt En liten tanke til de som synes bildet er viktigst, det er også mye greiere å få til bra bilde enn bra lyd og det er det altså veldig mange som erfarer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis så skal jo lyden matche bildekvaliteten og derfor bruker de fleste av oss her inne en god del penger på dette. Du har kjøpt en relativ dyr projektor og lerret men har ikke lyst på bra lyd til dette utstyret? Anlegget jeg linket til er det billigste som duger noenlunde. Normalt ville jeg ha anbefalt å ha brukt 25-30 tusen på lyd til å matche projektoren du har kjøpt inn. 8)
    Det begynner å bli ganske dyrt alt til sammen, måtte investere i ny hd paraboltuner og nytt hd videokamera også siden jeg nå går over til hd...har lyst på bra lyd til utstyret, har ikke lyst å bruke såpass mye som ca 10000,- på lyd, men tror jeg gjør det likevel, det er nok lurt å investere i lyden også...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å bli ganske dyrt alt til sammen, måtte investere i ny hd paraboltuner og nytt hd videokamera også siden jeg nå går over til hd...har lyst på bra lyd til utstyret, har ikke lyst å bruke såpass mye som ca 10000,- på lyd, men tror jeg gjør det likevel, det er nok lurt å investere i lyden også...
    Thats my boy!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du først kjøper receiver og front høyttalere og sparer opp noen kroner til resten av utstyret på et senere tidspunkt?
    Se gjerne på bruktmarkedet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du først kjøper receiver og front høyttalere og sparer opp noen kroner til resten av utstyret på et senere tidspunkt?
    Jeg tenker jeg går for full pakke med en gang...men er 9490,- en bra pris eller går det å få kjøpt mye billigere hver for seg komponentene i dette anlegget?

Leser dette på testen, hvor mye har disse manglene å si? De tynne ledningene følger vel med? Hva er klemterminaler og har en bruk for analoge multikanals inn- og utganger som den mangler?
    RX-V465 er Yamahas rimeligste med HD-dekoding. Ellers er den virkelig strippet ned til beinet på en del punkter. Den har bare fem forsterkertrinn (”pre out” for de siste to), og det med klemterminaler til både senter- og bakhøyttalerne(!). Dermed får du kun brukt nokså tynne ledninger til disse. Receiveren har ikke skjermmeny, og den mangler analoge multikanals inn- og utganger.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en pakkepris som er litt billigere enn hva som du måtte betale for dette løst. Send en mail til Surround du angående dette med kabler. Multi channel inn trenger du ikke tenke på da du bruker PS3 med HDMI til lyd og bilde.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=47077&cat=12
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=55814&cat=13
    For 3400 har du både höyttalere og forsterker.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=55862&cat=12
    For tilsammen 6400 har du et anlegg som spiller meget bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blå er lik skruterminaler og aksepterer tykkere høyttaler kabler enn hva (grønn) klemterminaler gjør.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=47077&cat=12
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=55814&cat=13
    For 3400 har du både höyttalere og forsterker.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=55862&cat=12
    For tilsammen 6400 har du et anlegg som spiller meget bra.
    Meget gode forslag. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, takk for gode forslag, jeg går nok for nytt utstyr... blir nok det Yamaha anlegget til 9490,- håper å få det for i alle fall 10000,- inkl frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel ha minst 2 toslink kabler, en for ps3 og en for sat tuner? Det er vel lurt å kjøpe dyre toslink kabler, hvilke er best utenom monster? Samme gjelder vel for hdmi kabler, at jeg bør investere i dyre kabler? En merker forskjellen?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel ha minst 2 toslink kabler, en for ps3 og en for sat tuner? Det er vel lurt å kjøpe dyre toslink kabler, hvilke er best utenom monster? Samme gjelder vel for hdmi kabler, at jeg bør investere i dyre kabler? En merker forskjellen?
    Du bör ha en HDMI til PS3 og en HDMI til projektor. Du trenger ikke mere til PS3. HDMI tar både lyd og bilde. Du trenger ikke å "investere" i dyre kabler, ihvertfall ikke så lenge det er snakk om mindre lengder.
    Hvis din sat-tuner har HDMI-utganger, bör du velge HDMI der også. Har den ikke, kan component og optisk väre en god lösning, eventuelt en RGB-scart og optisk.
    Du må også ha höyttalerkabler og en RCA-kabel til subwooferen.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    Masse god lyd for lite penger!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •