Primare & JMLab - en god match?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare & JMLab - en god match?

Vurderer å kjøpe Primare DVD30 + enten A30 eller
    Pre 30 og A30.2. Erfaringer/anbefalinger noen???
    Har for øyeblikket JMlab cobalt 816 signatur høytalere, men det vil åpenbart være en ide å bytte ut de til f.eks Elektra serien til JMlab.
    (Jmlab hjemme, Focal i bilen - fan ja....)

Noen som vet hvordan JMlab og Primare matcher hverandre lydmessig? Kommentarer mottas med takk!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir litt på gjettenivå da jeg bare har hørt de to merkene hver for seg. Imidlertid har jeg en liten mistanke om at det kan bli litt "flatt". Jeg har hatt anledning til å sammenlikne Hegel og Primare på Audiovector, og det var helt klart forskjell i Hegels favør når det gjelder dynamikk.

Det jeg har hørt av JMlab har vært litt preget av manglende dynamikk. Det står i sterk kontrast til Focal sine elementer. De har jeg opplevd som meget dynamiske. Det hele kan ha litt sammenheng med JMlab sin lydfilosofi, men kan like gjerne være en følge av matching mot effekttrinn.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bwa har primare og jm lab. hør med han;-)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamikk i mellombassen er noe JMlab er råere på enn de fleste andre.
    Dette gjelder ihvertfall for Cobalt serien og oppover.

Hvordan Primare er dynamisk i forhold til de beste konkurrentene,
    vet jeg ikke. Har inntrykk av at Primare er jevnt over bra på alle områder. Eller??? Hegel er sikkert meget bra, men uten å ha hørt merket, så mener jeg å ha lest de er relativt "analytiske" i den forstand at dårlige inspillinger blir mer håpløse. Sånn sett burde Primare passe bedre da de skal lyde noe varmere. Lite av min musikk er i referanse kvalitet opptaksmessig, nemlig.

Slik som jeg har lest meg fram til i hifi blader, så har ikke dyrere utstyr fra JMLab og Primare noen store svakheter, men om de passer godt sammen er umulig å si på forhånd.
    Derfor lurere jeg på om noen sitter inne med noen verdifulle erfaringer!!!!!???

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har JMLab electra 926 og Primare sp31.7. Dette er en prosessor og bruker separat effektforsterker. Og høyttalerene er uten tvil meget dynamiske, men krever da også skikkelig jern for å få ut bunndraget. Og jeg tror det er effektforsterkeren som spiller mest inn og da kan jeg ikke uttale meg om primare. Skal oppgraderer fra 2 x 120W til 2 x 200W, nettop for å tyne ut siste resten av JMLab'ene.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket effekttrinn har du og hvilket planlegger du å oppgradere til?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et effektrinn fra Hifi-huset i Bærum MI7 (test finnes i Fidelity) og venter på MI8 som er litt kraftigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dette blir litt på gjettenivå da jeg bare har hørt de to merkene hver for seg. Imidlertid har jeg en liten mistanke om at det kan bli litt "flatt". Jeg har hatt anledning til å sammenlikne Hegel og Primare på Audiovector, og det var helt klart forskjell i Hegels favør når det gjelder dynamikk.
    Enig med Snickers-is. Hegel vant sammenlignistest med Audiovector, Primare-anlegget synes jeg ble helt sterilt. Hegel var litt - men bare litt - mer livlig. Jeg ville i alle fall ikke hatt både Primare-spiller og forsterker sammen med JM Lab.

Men alt kommer egentlig an på din lydreferanse. Er du tilhenger av litt varme i lydbildet er det antagelig ikke tingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •