høyttalere faller ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question høyttalere faller ut

Hei, jeg har en problem med at høyttalerne faller helt ut. Jeg er ingen teknisk ekspert, og heller ikke rik, bare glad i musikk. Så før jeg søker eksperthjelp ønsker jeg å høre om det er noen her som kan lede meg i riktig retning av problemet.

Jeg har Electrocompaniet AW75 forsterker fra 1994, Electrocompaniet 4 1/2 forforsterker fra 1999 (tror jeg), Denon dcd s10 fra 1999, og Monitor Audio GS 10 høyttalere fra 2007. Alt bortsett fra MA kjøpt brukt av brukere på dette forumet for et par år siden.

Så til problemet. Begge høyttalerne faller ut, men bare en av gangen.
    Ledninger og koblinger er sjekket, og det virker ikke å være her problemet ligger. Når de først spiller høres de helt fine ut, uten skurring eller annen støy.

Jeg lurer på om det kan være en løs kobling inni forforsterkeren. Høres dette ut som en sannsynlig grunn?

På forhånd takk for hjelpen!

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hemenex
    Hei, jeg har en problem med at høyttalerne faller helt ut. Jeg er ingen teknisk ekspert, og heller ikke rik, bare glad i musikk. Så før jeg søker eksperthjelp ønsker jeg å høre om det er noen her som kan lede meg i riktig retning av problemet.

Jeg har Electrocompaniet AW75 forsterker fra 1994, Electrocompaniet 4 1/2 forforsterker fra 1999 (tror jeg), Denon dcd s10 fra 1999, og Monitor Audio GS 10 høyttalere fra 2007. Alt bortsett fra MA kjøpt brukt av brukere på dette forumet for et par år siden.

Så til problemet. Begge høyttalerne faller ut, men bare en av gangen.
    Ledninger og koblinger er sjekket, og det virker ikke å være her problemet ligger. Når de først spiller høres de helt fine ut, uten skurring eller annen støy.

Jeg lurer på om det kan være en løs kobling inni forforsterkeren. Høres dette ut som en sannsynlig grunn?

På forhånd takk for hjelpen!
    hei. vanskelig å si om dette er forf. eller effekt. har du mulighet til å få lånt en annen forforsterker eller effekt sånn at du kan få eliminert den ene av de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •