Stereoanlegg? Ikke i mitt Hus!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde aldri funnet meg i at Samboer ikke aksepterte hobbyen min. Hun har måtte svelge noen kameler opp igjennom snart 10 år under samme tak.

Men jeg gjorde det krystallklart for henne at hobbyen min får hun ikke ta fra meg. Da flytter jeg. Det er mitt kompromiss. Mer forventer jeg ikke ei heller krever.

Om kona de er så snerpete at hun nekter deg denne fantastiske livskvaliteten så nekt henne sengevals i noen måneder.. kan hende det mykner opp hennes syn på ting.

Om dere eier sammen så Kan hun ikke nekte deg å disponere noe av huset/leiligheten til din hobby.

Blir nesten som at du skulle nekte henne å kjøpe nye gardiner i stua.. Du kunne jo bare revet de ned og sagt INGEN GARDINER i stua mi.

Litt samme sak. Hadde aldri godtatt en slik holdning fra min samboer.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Hva med å oppgradere kone?
    Hehehe!!!
    Klassiker!
    Tror ei asiatisk ei hadde vært perfekt sånn sett

Iallefall er det grusomt om hun ber deg nedprioritere din interesse fordi hun ikke mener det passer!
    Ett ekteskap er kunsten å "møtes på halvveien". Hvis du må gi deg nå så har du tapt for all fremtid. Det hadde blitt som at du nekta henne å kjøpe seg klær fordi du syntes de tok for mye plass.

Hør med henne hva hun kunne tenkt seg til av anlegg og gjerne vis henne bilder av forskjellige høyttalere og vis at god lyd sjelden er synonymt med store, stygge bokser

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg noen store fuglekasser ala CV CLS-215 bare tyngre. Så tar du dem i hus når hu er ute å handler sminke og klær. Så kan du si at du ikke gidder (klarer) å flytte de før hu har gått med å ha noen pene mindre høyttalere i stua?

Vis ikke følg oledole79`s råd!

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nekter dama å ha stereoen i stua så må vi gutta nekte de å ha for mye klær på seg, for det ser finere ut uten

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Nekter dama å ha stereoen i stua så må vi gutta nekte de å ha for mye klær på seg, for det ser finere ut uten

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg er selv relativt opptatt av design, men synes personlig at Cascade ikke er pene.

Et tips:

WaterFall Audio - Créateur d'enceintes acoustiques en verre

Var bare ett eksempel på minimalistisk design. Design er immenst objektivt så din smak behoøver jo ikke bety en ting for hans kone. Derfor anbefaler jeg han å finne ut hva hun liker å samle sammen en liste/bilder over hva som kan passe hennes smak

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke i mitt hus

Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Hei alle! Jeg har en kone som bare ikke går med på mine audioeventyr!!
    Løsningen blir da Headphones, og forsterker for dette. Hun bryr seg lite eller ingenting om prisen det er det at noen kan stable inn utstyr i stuen som plager henne.. Er det noen som har et godt tips til hva jeg bør handle inn når jeg kun får lytte til musikk via høretelefoner??

hvis hun eier hele huset og sitter å betaler hele lånet alene kan jeg skjønne hun har rett til å si sånt, men det gjør hun vel ikke???????? kjærringa mi er ganske grei på dette punktet, hun har til og med funnet ut at vi ikke trenge soverom på 25kvm, så vi flyttet ned til et p 10 kvm, så fikk jeg det på 25 kvm. men tilbake til deg, inngå et kompromiss med tanke på utseende, hvis ikke det hadde jeg satt meg ned på bakbeina og funnet ut noe som var viktig for for henne og nektet hun det. er du med å betaler på huset har du også visse rettigheter

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Var bare ett eksempel på minimalistisk design. Design er immenst objektivt så din smak behoøver jo ikke bety en ting for hans kone. Derfor anbefaler jeg han å finne ut hva hun liker å samle sammen en liste/bilder over hva som kan passe hennes smak
    Tror hun hadde smelta om han hadde satt ett slikt par i stuaVienna Acoustics - high end speakers and loudspeakers for your home theatre

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Det beste du kan gjøre tror jeg(kanskje nevnnt ovenfor. HAr ikke lest hele tråden) er og ta henne med på en demo i butikk som spesialerer seg på HIFI... Bare sørg for at det blir en fin opplevelse HVis du klarer og dra henne på en bra demo tror jeg det meste er gjort....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig burde damene være glade for at vi hadde så "fornuftige" hobbyer...
    Men, sånn er det vel? Gir man en finger så mister man tilslutt hele hånda?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET YOURSELF A BACKBONE!
    Nei, liten spøk... Når det gjelder fruen så er ikke det alltid så enkelt.. Tidligere så brukte jeg "tilgivelse får man i etterkant". Men som alle andre nevner her, er ikke det ditt hus også? Det er vel kanskje en rom som du kan ha for deg selv? Min frue har innsett hvor viktig anlegget er for meg, og hvor mye det gir meg. Så har nesten frie tøyler. Et godt argument er at jeg er faktisk mer hjemme. Man kan nyte en kveld bedre sammen med en god film og lyd. Med alt det stressende hverdag som er nå, så er det en måte å slappe av på.
    Ta en alvorsprat om din interesse med henne.. Og når det kommer til økonomi så kan du spørre henne hvor mye hun bruker på frisør, klær, make up, osv... (kankje ikke sammenlignbart hvis du har lyst på Hign End) Men antar du vil begynne å smått i begynnelsen.
    LYKKE TIL!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Egentlig burde damene være glade for at vi hadde så "fornuftige" hobbyer...
    Men, sånn er det vel? Gir man en finger så mister man tilslutt hele hånda?
    Præcis.
    Vi kunne jo stadig have rendt rundt i vikinge-hjelm med økser og sværd og slå på hinanden.
    Og voldtage slagterens kone når ribbensstegen er udsolgt, hehe.

Der er en, eller måske flere, der mener at hvis hun betaler regningerne er det også hende der bestemmer. Den holder desværre ikke helt. Så vidt jeg ved havde kvinderne en del at skulle have sagt mht. indretning inden de fik lov til at komme på arbejdsmarkedet og hjælpe til med regningerne.
    Je går ud fra hun ikke inden de flyttede samen og blev gift har givet udtryk for at der intet anlæg måtte være. I så fald var de vel ikke blevet gift.

Det handler om respekt for hinanden. Og det har jeg svært ved at finde i et ultimatum af den slags.

Mvh. l´Blundt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hun kulturell overhodet?

Har en bekjent helt uten interesse for stereo som engang sa på fest at det er nærmest et hån mot artister å høre musikken under crappy forhold. Beste jeg har hørt. Det er vanskelig å argumentere mot det. Også for samboern min

Hvis ingenting av de gode samlivsrådene du har fått i denne tråden hjelper, er det bare å sitere drillinstructoren i Full Metall Jacket:

"Why don't you grow a pair!"

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Det beste du kan gjøre tror jeg(kanskje nevnnt ovenfor. HAr ikke lest hele tråden) er og ta henne med på en demo i butikk som spesialerer seg på HIFI... Bare sørg for at det blir en fin opplevelse HVis du klarer og dra henne på en bra demo tror jeg det meste er gjort....
    Hehe - minner meg om hva en god venn av meg gjorde da han skulle kjøpe nye høyttalere. Han tok med kona i høyttalerbutikken - hva ellers? - og pekte på den aller største utgaven av de høyttalerne han hadde tenkt å kjøpe. Hvorpå kona naturligvis satte seg helt på bakbena og nektet å diskutere saken videre. Deretter pekte kameraten litt forsiktig på de høyttalerne han EGENTLIG hadde tenkt å kjøpe. Et ganske mye mindre par - men dog godt bortimot halvannen meter høye - og sa "vel, vel.... hvis jeg ikke kan få kjøpt de store der borte, KAN jeg muligens leve med lyden fra disse. Hvis jeg må." "Å," sa kona, "bare du ikke kjøper de store der borte, er det helt greit!"
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ

^this

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hehe - minner meg om hva en god venn av meg gjorde da han skulle kjøpe nye høyttalere. Han tok med kona i høyttalerbutikken - hva ellers? - og pekte på den aller største utgaven av de høyttalerne han hadde tenkt å kjøpe. Hvorpå kona naturligvis satte seg helt på bakbena og nektet å diskutere saken videre. Deretter pekte kameraten litt forsiktig på de høyttalerne han EGENTLIG hadde tenkt å kjøpe. Et ganske mye mindre par - men dog godt bortimot halvannen meter høye - og sa "vel, vel.... hvis jeg ikke kan få kjøpt de store der borte, KAN jeg muligens leve med lyden fra disse. Hvis jeg må." "Å," sa kona, "bare du ikke kjøper de store der borte, er det helt greit!"

God, gammeldags "mannelist", med andre ord ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst.. Dette her er en fyr som liker musikk og vil ha go'lyd, men ikke får lov til å ha høyttalere, derfor bør vi hjelpe han best mulig, uten å hinte om at han bør finne seg ei ny (bedre) dame, tipper han har det godt med ho på alle (andre) mulige måter. Stax'n låter meget godt, og den kan han ha for seg selv. Derfor anbefaler jeg den på det sterkeste.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn jeg ser det så har dette med gjensidig respekt å gjøre. Hvis hun ikke er interessert i å møtes på halvveien i det minste så er det et dødfødt forhold. Jeg er glad for at jeg ikke har sånt kvinnfolk. Da er det jaggu bedre å være enslig.

Men når det er sagt så fikk Sennheiser HD800 til 10.000kr veldig bra kritikk i nyeste Hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån noen store stygge høyttalere fra en kompis, og si du har dem hjemme på demo og at du har lyst på slike, hvorpå gledesdreper'n sikkert kommer til å få panikkanfall....
    Da kan du foreslå å kikke på noen mindre bare for å gjøre henne fornøyd, så kan dere gå sammen til Hi-Fi-sjappa og kjøpe et fett og stilig anlegg SAMMEN !!8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Seriøst.. Dette her er en fyr som liker musikk og vil ha go'lyd, men ikke får lov til å ha høyttalere, derfor bør vi hjelpe han best mulig, uten å hinte om at han bør finne seg ei ny (bedre) dame, tipper han har det godt med ho på alle (andre) mulige måter. Stax'n låter meget godt, og den kan han ha for seg selv. Derfor anbefaler jeg den på det sterkeste.
    ..og av og til så er det ålreit og få høre at det er ok å "stand up for yourself" også

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •