Stereo lydanlegg til maks 10.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo lydanlegg til maks 10.000,-

Nå er tiden kommet for å invistere i et stereoanlegg til stua.
    Er ikke enige med meg selv om pris, men mellom 8-10.000 ville passe bra. Det står mellom å kjøpe et komplett Micro hifi system (Elkjøp - Yamaha Micro HiFi System) eller sette sammen komponenter.

Stuen er jo relativt stor, så spørs nok om det lille anlegget blir for lite.
    Hvis jeg går for å sette sammen et anlegg må det inneholde: stereoforsterker + høytalerpar + cd-spiller + radio.

Jeg skjønner jo at når jeg skal ha alle de komponentene vil prisen stige fort.
    Det hadde vært ønskelig å velge komponenter innenfor: Yamaha, Energi, Kef, Pioneer på grunn av mulighet for rabatt.

Har sett på følgende høytalere:
    NS-555 - Home Speaker Systems - Produkter - Yamaha Norge Noen som har erfaring med disse til musikk?

Andre forslag til fornuftige sammensetninger? må ikke være de opplistede merker, men som sagt en fordel

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt å legge hele budsjettet i ren stereo. Da kan du få satt sammen noe som låter bra for denne prisen. Ser for meg ca 4000 for forsterker, 4000 for høyttalere, og 2 for cd-spiller. De få kablene du trenger kjøper du på biltema eller clas ohlson.

Av forsterker bør du se etter en stereo receiver, da den har innebygget radio.
    F.eks denne: Yamaha RX797 stereo receiver sort - Yamaha - Receiver/Forsterker - Yamaha RX797 stereo receiver sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Så er det bare å finne en matchende cd-spiller.

Høyttalere er det mye å velge imellom, også mye forskjellig lyd. Lytt og les litt.

Hvis du kan strekke deg i budsjett får du dette komplett:
    Yamaha RX-797 / Yamaha CDX-397 / XTZ 99.36 XTZ | Surround.no - Høyttaler spesialisten

eller dette:
    XTZ Class A100 D 3 + XTZ 99.36 Pianolakk XTZ | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    har selv ns555, og syns de spiller meget bra. Har veldig klar og pen lyd. Har du stor stue/rom så anbefaler jeg også sub. Kef har jeg også hørt mye pent om. De har også utrulig god diskant. Jeg kjører selv stereo på ns555 og en stk pioneer sub sw160, og de fyller stua mi meget bra

Så er det jo noe med disse ns555. Har stor WAF, samt at de ser ut som de koster 20000
    Skal invistere i pioneers lx52 reciever nå, men en vsx919 tror jeg driver de høytalerne lett. Lykke til med kjøpet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •