Jeg vil ha en ny kjøkkenradio som kan håndtere podcasting autonomt. Med dette mener jeg at jeg enkelt skal kunne legge inn en liste med podcasts som jeg vil skal lastes ned til enheten over WiFi når det skjer oppdateringer. Dette skal skje uten å involvere noen PC, mediasenter etc. i lokalnettverket. Lagring kan gjerne skje på et utskiftbart minnekort.

Radioen må også kunne spille av FM-signaler. AM, DAB og internettradio er bonuser, men ikke noe krav.

Dette ønsker jeg pakket inn i en hendig og robust pakke som i det daglige blir stående på kjøkkenet, men som helst skal kunne tas med rundt i huset, i hagen +++ ved behov. Normalt vil den ha nettdrift, men den bør også ha batteridrift.

Det meste av dette får jeg allerede i dag til på min Nokia E51. Jeg kan selvsagt bare kjøpe en høytaler til den som gir litt mer futt en den innebygde handsfree-høytaleren, men jeg vil helst ha en løsning som ikke er knyttet til mobilen min. Finnes dette?

Jeg er IKKE ute etter radioer som bare kan spille lydstrømmer på nettet, poenget er at den til enhver tid skal ha en fersk podcast jeg kan høre på når det passer meg uten å måtte laste ned denne først.