CDspilleleren forvrenger på brente cd'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CDspilleleren forvrenger på brente cd'er

Jeg har digitalisert mine LP'er..

Av og til når jeg spiller brente cd'er starter min cdspiller å forvrenge noe infernalsk etter en låt eller to. Så klarer den ikke å lese mer av discen.

Jeg har brent de aktuelle cd'ene flere ganger på forskjellige merker og i hastigheter fra 8-32x uten noen forskjell.

Denne cdspilleren er en HK DVD25 (som faktisk er en duganes spiller).. Min Cambridge er på service derfor får denne duge som cdspiller..

Bitraten på musikken som ligger på disken er 320kbps. Kan dette ha noe med saken å gjøre??

Hjelp.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gtbikes
    Jeg har digitalisert mine LP'er..

Av og til når jeg spiller brente cd'er starter min cdspiller å forvrenge noe infernalsk etter en låt eller to. Så klarer den ikke å lese mer av discen.

Jeg har brent de aktuelle cd'ene flere ganger på forskjellige merker og i hastigheter fra 8-32x uten noen forskjell.

Denne cdspilleren er en HK DVD25 (som faktisk er en duganes spiller).. Min Cambridge er på service derfor får denne duge som cdspiller..

Bitraten på musikken som ligger på disken er 320kbps. Kan dette ha noe med saken å gjøre??

Hjelp.
    Regner med at MP3ene låter normalt når du spiller de av på PCen?
    Du kan jo eventuelt brenne ut noen MP3er med lavere bitrate og se om den klarer å spille det.
    --
    Thorbjørn

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du brenner til musikk-CD så skal ikke bitrate ha noe å si. Hvis det er MP3 på CD det er snakk om så kan det hende at det er der hunden er begravet. Det kan hende at CD-spilleren er sær på type plate. Jeg bruker alltid Verbatim.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låtene spilles normalt på PC'n. Og låtene er konvertert til "vanlig" musikkcd.

Har prøvd, Trax, Sony og TDK cd'er..

Hvordan endrer jeg bitraten?

Takker og bukker..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av gtbikes
    Låtene spilles normalt på PC'n. Og låtene er konvertert til "vanlig" musikkcd.

Har prøvd, Trax, Sony og TDK cd'er..

Hvordan endrer jeg bitraten?

Takker og bukker..
    Min erfaring er at man ikke bør brenne musikk hurigere enn 12-16 ganger hastigheten

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en annen cd-brenner!
    Min gamle Denon CD-spiller sliter big time med cder brent i min Sony CD-brenner, men brenner jeg dem med Nec DVD brenneren, som sitter i samme pc, spiller den uten å klage.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trax er ihvertfall dårlig. TDK var veldig bra, men har ikke brukt de på en stund. Sony har jeg blandede erfaringer med. Verbatim er definitivt best av de jeg har brukt og har "aldri" brennefeil.

Jeg hadde problemer med endel filmer som jeg brente på en Dell Hybrid. Når PC'en stod på høykant, den har slot-in, så klarte ikke DVD-spilleren å lese platene, men når den står horisontalt så fungerer det bra. Jeg pleier vanligvis å brenne musikk på 16x, men det fungerer fint på 48x også hvis platene er bra og spilleren er bra.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du konvertert til vanlig musikkcd så har ikke bitraten noe å si.

Høres den brente CDen (som er konvertert til musikkcd) bra ut på PCen? I så fall er det rett og slett spilleren som ikke takler den brente CDen. Så da får du vel bytte til en noe nyere spiller kanskje. Det kan jo være ujustert laser på spilleren din også. en DVD25 må vel være ti år minst.
    --
    Thorbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •