Hjelp, jeg trenger en DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, jeg trenger en DAC

Jeg trenger en DAC med utgang til hodetelefoner til mine Beyerdynamic DT770Pro.
    Etter å ha lett litt rundt (les: en ukes tid med hard surfing) på diverse fora og lest anbefalinger opp og ned uten å bli spesielt mye klokere, lurer jeg på om noen har noen konkrete anbefalinger.

Det jeg trenger er en DAC med USB tilkobling og hodetelefonutgang. Prisen har jeg ikke tenkt så mye på, men dette skal ikke brukes i noen "High End" sammenheng. Når det er sagt skal jeg jo selfølgelig ikke klage hvis noen har et forslag til en rimelig penge, da jeg alltids har andre ting i resten av audiogalskapen som trenger oppgradering.

Jeg har kommet over et par alternativer som virker lovende etter å ha lest tester og reviews hos både magasiner og private.

Alt1: Zero DAC - 09 Version OPA627 til ca. 1 Bærums tier.. ferdig levert.
    Alt2: Beresford TC-7520 til £140 + frakt (ca 1800 kr?)
    Alt3: MUSE Audio "The Mini" til latterlige 700 kroner ferdig levert.
    Alt4: DAH1 MarkII til ca 1900 kroner levert.

Er det noen som har prøvd noen av disse ?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Beresford TC-7520 som jeg er veldig fornøyd med. Blindtestet den tidligere i år opp mot en Cambridge DacMagic og det var ingen tvil om at Beresforden gjorde en bedre jobb. Dette var da som rene dac´en de ble testet.
    Som Head-fi fungerer den også utmerket, åpen og fint lydbilde på mine tilårskomne AKG K-401.
    Det som også er kjekt med TC-7520 er at den har 2 utganger, en passiv og en aktiv, slik at du i prinsippet kan bruke den som pre-amp også
    Når det kommer til pris så kom mi på 1720,- ferdig levert, men det avhenger jo litt etter valuttakurser.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde MYE research på head-fi.org før jeg selv gikk til anskaffelse av beresford, til prisen er den et kupp! Brukervennlig, åpen og dynamisk lyd samt god service fra produsenten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går for Beresford ville jeg valgt den siste modellen "Caiman".
    Denne er stort sett lik 7520 men blant annet hodetelefonutgang i klasse A.
    Du finner mye informasjon om denne på nettet. Kjøpte min for to uker siden fra England. Kostet 2100,- inkl levering. Nå har jeg ikke hørt noen av de andre dacene du nevner, men jeg er helt sikker på at dette er et knallkjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •