Kona sier...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: Kona sier...

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kona sier...

at hun ikke vil på kino i morgen, fordi det er så dårlig lyd på kino sammelignet med hjemme...

Say what?

Jeg blir naturlig nok usikker med en gang og lurer på om hun har blitt bitt av basillen, er det slik at vi nå, sammen, skal shoppe lyd.....

Er det bra...

Glad det snart er jul jeg...

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    She's one in a million....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kone som sier det samme, men har erfart at det ikke nødvendigvis følger ressurser i form av cash etter slike uttalelser ...
    Men man opparbeider en og annen teknikk for å få det slik en vil etter hvert, smi mens jernet er varmt
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastisk

Gratulerer så mye, du har funnet deg en "keeper" :-D

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan fort være et tilfelle av omvendt psykologi og det der. Blir jo aldri klok på kvinnfolk.

Er så bra lyd hjemme at kino blir en nedtur.. Mao, nå er det så bra at du ikke trenger noe mer, ikke sant kjære?

Er det derimot slik at hun også synes det blir spennende å gjøre det som er bra, enda bedre, ja da har du funnet nåla i høystaken kompis. Jeg gratulerer isåfall.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    at hun ikke vil på kino i morgen, fordi det er så dårlig lyd på kino sammelignet med hjemme...
    Da er hun fornøyd med hjemmeanlegget og føler kanskje du ikke trenger noe bedre...?:???:

Hadde tolket det bedre hvis kona sa, " åhhh, anlegget hjemme suger max. Kan vi ikke svi av noen lapper slik at vi også får bedre lyd enn på kinoen"?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja en keeper er hun helt klart

Reversert psykologi er en interesant vri, men jeg tror ikke hun er der...men man vet aldrig

Jeg får vell vente å se på reaksjonen når jeg kommer hjem med nytt sluttrinn og nye høytalere8)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, virker som du har gjort ett warp der. Men, kan være greit å teste henne ut. Sånn at: "er det noe du synes kunne vært bedre?". Bare for å se hvordan hun stiller seg i forhold til oppgradering ol? Kan være hun liker det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med kino hjemme, er jo at man ikke får like god popcorn og sånn baconchips :P

Men klarer man å fikse det, så er det bare å bli huleboer på heltid

Newcomer Hireno sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dame selv, føler jeg at jeg har et ganske klart svar på dette - nei, hun er ikke bitt av basillen. Men, du har vel kanskje et bedre utgangspunkt for innkjøp enn andre, med tanke på at hun setter pris på god lyd. Ja, det siste må du jo kanskje ta med et forbehold av at hun ikke bruker interessen din for å oppnå goder selv - det i seg selv kan jo bli en vinn - vinn situasjon

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjemmelaga popcorn er snadder!! Baconchipset er bare å grille 1min. i ovnen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spør Hene:p

hei spør hu rett ut " er det noe som kune vert bedre??" ... ja jo litt mer lyd litte bilde kansje gutten min bla bla bla...

slikk fikk jeg mi på gli, og det ekke bare min lome bok det går ut over...... her den 21/9 " du jeg syntes vi trengte en ny tve jeg... var så litten den vi hadde," kom på sms da jeg var på jobb hva sto hjeme da jeg kom fra jobb?
    Samsung 46" LCD-TV LE46B755 kan man klage? bare godt gjør hu med litt shoping eller tur til london... (billig fly b) etc etc prøv deg fram!
    lykke til!!!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, virker som du har gjort ett warp der. Men, kan være greit å teste henne ut. Sånn at: "er det noe du synes kunne vært bedre?". Bare for å se hvordan hun stiller seg i forhold til oppgradering ol? Kan være hun liker det ?

Den er bra, da må hun bekjenne farge

Testen kommer i snar fremtid.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hireno
    Som dame selv, føler jeg at jeg har et ganske klart svar på dette - nei, hun er ikke bitt av basillen. Men, du har vel kanskje et bedre utgangspunkt for innkjøp enn andre, med tanke på at hun setter pris på god lyd. Ja, det siste må du jo kanskje ta med et forbehold av at hun ikke bruker interessen din for å oppnå goder selv - det i seg selv kan jo bli en vinn - vinn situasjon
    Kloke ord kommer alltid fra en kvinne, også her - fantastiskt

Ja det bunner vel egentlig i at hun syns det låter bra, punktum. Hun har ikke den interessen for hifi blader/butikker, heldigvis. Jeg trenger ett asyl for meg selv, viktig det.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei spør hu rett ut " er det noe som kune vert bedre??" ... ja jo litt mer lyd litte bilde kansje gutten min bla bla bla...

slikk fikk jeg mi på gli, og det ekke bare min lome bok det går ut over...... her den 21/9 " du jeg syntes vi trengte en ny tve jeg... var så litten den vi hadde," kom på sms da jeg var på jobb hva sto hjeme da jeg kom fra jobb?
    Samsung 46" LCD-TV LE46B755 kan man klage? bare godt gjør hu med litt shoping eller tur til london... (billig fly b) etc etc prøv deg fram!
    lykke til!!!
    Takker for lykkeønsker

det har vært en kamp i mange år, og nå ser det ut som vi kan bli enige om at lyd og bilde er viktig (det står jo på hele tiden og da kan man ikke ha slitsom lyd - det som er i dagens flatskjermer suger i hvert fall så det holder, Det hade jeg ikke klart en kveld en gang. Det kunne droppet høytalere på mange gode flatskjermer for å få ett mer rendyrket produkt, helt klart.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene, kjæresten lar stort sett alt gå nå, å det kun etter første anlegget=) Tror hun setter pris på å ha litt god lyd(og morsom hjemmekino), og at høytalerne faktisk er litt pene. Jeg tror mange, både kvinner som men, ser for seg store stygge bokser ala Jamo og CV når høytalere diskuteres.

Gratulerer med en frue som setter pris på interessen din, og jobben som ligger bak den, føles aldrig bedre

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Du er ikke alene, kjæresten lar stort sett alt gå nå, å det kun etter første anlegget=) Tror hun setter pris på å ha litt god lyd(og morsom hjemmekino), og at høytalerne faktisk er litt pene. Jeg tror mange, både kvinner som men, ser for seg store stygge bokser ala Jamo og CV når høytalere diskuteres.

Gratulerer med en frue som setter pris på interessen din, og jobben som ligger bak den, føles aldrig bedre
    Takk og grattis selv

Det som nå var uslagsgivende var XTZ 99.26/25 i front md B&W PV1, Dal Ikon W2 bak (hvite).
    Har ikke det dyreste tv-stue anlegget, men det låter bra nå

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg en annen velkjent metode...
    Jeg skaper en forventning om det kommer til å bli veldig dyrt. Trekker så frem noen eksempler med bilder og pris og legger ut i det vide og det brede om hvorfor det er nødvendig. Når jeg senere forteller henne at jeg etter mye leting har funnet et produkt som oppfyller kravene til en mye hyggeligere pris er det ingen problem

En annen ting er estetikk. Hvis det ikke ser bra har vi gutta som regel tapt uansett prisklasse. Min siste "seier" i så måte er en tillatelse til å henge opp akkustikkplater i stua. Så lenge sluttresultatet ser ut som et bilde er ho fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at du snart vil kunne "motta en søknad" om nye gardiner eller lignende ;-)

"Du...nå som du har kjøpt så fantastisk hjemmekinoanlegg, kan jeg kanskje kjøpe meg nye gardiner? Og de nye juletalerknene på Glassmagasinet, vi burde hatt 12 kuverter av dem, så vi kunne be slekta på overnatting og middag i jula....not?"

Litt som meg da vi hadde kjøpt nye gardiner til stua.
    "Ja, er du fornøyd med de nye gardinene da?"
    "Å ja!"
    "Fint. Men du, kan jeg kjøpe meg XBOX?"
    "...Ja...det går vel bra?"

Men men, vi har jo felles økonomi, så det går jo fra samme pengepung uansett om det er gardiner eller XBOX som kjøpes.

Forrige uke skulle jeg kjøpe en sub til hjemmekinoen vår. Endte etter mye om og men opp med å bestille en 8" XTZ fra surround.no. Så ringer hun utpå dagen og utrykker bekymring for at denne kanskje kan bli litt liten (jeg hadde jo greid ut om at 10" og 12" var betydelig kraftigere, og at jeg ikke hadde funnet så mye om den på 8", men det var nå tross alt den vi hadde råd til). Hun klarer faktisk å overtale meg til å ringe nedover og gjøre om ordren, slik at vi får en 10" istedet, selv om vi egentlig ikke "har råd". Men selvsagt var de utsolgt for 10-tommere, og jeg fikk et bra tilbud på en 12" istedet. Hodet og lommeboka sa "nei", men jeg hørte munnen sa "ja", og i går kom den i posten. Herregud, så tungt og svært....er jo som et møbel jo!

Nå har hun faktisk begynt å snakke om at vi skal ommøblere litt på sikt, så vi får plass til et par gulvhøyttalere, hun som alltid tidligere har omtalt høyttalere og stereokomponenter som stygge onder som helst ikke bør vises....hmmm.....lurer på om det vanker nye gardiner her i huset snart også, gitt

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye artig lesning her. Jeg har også en bedre halvdel som egentlig syns det er dritgøy med lyd og bilde. Og hun var en pådriver for å kjøpe 60 tommeren som henger i stua her.
    Dog syns hun kanskje det blir litt mye innimellom, jeg har vel tross alt byttet ut nesten hele anlegget i løpet av 2 år. Eneste som står igjen er frontene, Patos Lyric 501. Dog er de også på tur til å skiftes ut.

her om dagen solgte jeg effektforsterkeren min. Hva er vitsen sa hun? Artig å prøve noe nytt sa jeg, dessuten får jeg effekt på alle høyttalerene, ikke bare foran prøvde jeg meg på uten et snev av forståelse. "Ja, men du hadde jo letet så lenge etter den du hadde, er den plutselig ikke bra nok?"

Eeeehhhh, joa den er det, men den er jo gammel......jaja.

Dog så har jeg funnet en løsning som virker sånn passe. Selv om den koster litt....
    Hun elsker nemlig skrekk, thriller og CSI, så jeg forer henne med filmer ustanselig! Slik får jeg bygd opp min samling, hun får stadig noe nytt å se på og alle er fornøyde. Og jeg kan ta en utskifting i ny og ne.

Bottom line så er vi begge interresert i lyd og bilde, og det er jo en fordel uansett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •