Nytt hjemmekinoanlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med FULL Dali Mentor hjemmekino? :-D Med Mentor 8 som fronter:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR 8 Høyttalere

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR VOKAL Senterhøyttaler

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR 2 Høyttalere

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR SUB Subwoofer

Hvis ikke, finnes det så ufattelig mye i den prisklassen du ser etter

B&W 800 serien er også kanonbra, selv skal jeg dra ned å sjekke 805s (de minste i den serien) i løpet av uka

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Hva med FULL Dali Mentor hjemmekino? :-D Med Mentor 8 som fronter:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR 8 Høyttalere

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR VOKAL Senterhøyttaler

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR 2 Høyttalere

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR SUB Subwoofer

Hvis ikke, finnes det så ufattelig mye i den prisklassen du ser etter

B&W 800 serien er også kanonbra, selv skal jeg dra ned å sjekke 805s (de minste i den serien) i løpet av uka
    Helt enig med deg, hva med å kopiere surrounden som stod på horten messa?

full 800 serie surround, det er det beste surround-settet jeg personlig noen gang har hørt- =)

Eller fult Dali Euphonia sett-

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Euphonia MS4 Høyttalere

Da har du ikke inngått kompromi når det gjelder lyd samtidig som du får design..

det lukter high-end lang vei av overnevnte utstyr.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kjøper da vitterlig ikke Mentor serien til Dali når man et slikt budsjett trådstarter har. Mentor 8 er dessuten en dårligere høyttaler enn Mentor 6 på flere områder.
    Her finnes det uansett langt bedre alternativer.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Palladium er jo noen fantastiske høyttalere. Jeg har hørt den største modellen P-39, må være noe av det beste jeg har hørt.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freak31
    Hei.

Jeg har bestilt meg ny tv(Samsung LE70F96)
    Grattis!
    Men hvor har du fått tak i den?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om trådstarter har mulighet for å kjøpe for en slik sum så betyr det ikke at han verken må eller burde.

Det blir som å kjøpe den dyreste trusa du har rå til istede for en som passer.

Vær kritisk, dra på foretninger å hør på forskjellige høytalere. Det kan godt hende at valget til ca 70.000 passer deg bedre, både med tanke på størelse, utseende, egenskap og mer.

Jeg planla å bruke ca 30.000 på bare fronthøytalerne, ente opp med et par som kostet 10.000. TV', jeg skulle kjøpe kostet 25.000, ente opp med en annen model som også kostet 25.000:P Nå husker jeg ikke hav jeg skal fram til lengre.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg er ute etter god lyd, helst uten å måtte fylle opp stuen min med store høytalere. "

Klart man kan fylle stuen med store høytalere og få en bedre lyd. Men han ønsker helst ikke det, som han skriver.

På design høytalere så holder jeg en knapp på B&W XT med PV1 subben, pent og låter bra. Prisen kan alltid diskuteres men det ruver ikke i stuen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg først ha valgt B&W høyttalere som ikke ruvet så mye, så ville jeg ha valgt B&W Signature Diamond:
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W Signature Diamond Høyttalere

De låter utrolig bra, men har sine begrensninger p.g.a. størrelsen. De flytter verken mye luft eller har skikkelig dypbass.

Newcomer Freak31 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har vært flere steder å sett på høytalere i dag. Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe fra Hi-Fi Klubben på Grensen. For der møtte jeg en gammel klassekamerat, som gir meg 30% på alt jeg kjøper der. Han forslo dette utstyret:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Euphonia MS5 Høyttalere

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI HELICON 300 MK2 Høyttalere

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Euphonia CS4 Senterhøyttaler

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: DALI Euphonia AS2 Subwoofer

Hva synes dere? Er det veldig å overdrive å kjøpe noe så dyrt for å ha i stuen?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk en større overdrivelse å skrive at du får 30% rabatt på Hi Fi klubben.
    Der ramlet jeg av lasset....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har vært flere steder å sett på høytalere i dag. Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe fra Hi-Fi Klubben på Grensen. For der møtte jeg en gammel klassekamerat, som gir meg 30% på alt jeg kjøper der. Han forslo dette utstyret:

Har du råd og lyst, har du lov. :-) Du vet selv hvilke siffer som står på bankkontoen din. Du vil utvilsomt få en fantastisk pakke, som du vil ha glede av lenge.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Personlig synes jeg man må opp i høy pris for å få gode fronthøyttalere. Jeg stusser litt over MS5. Jeg har hørt den mindre modellen Dali MS4 flere ganger og det er en glimrende høyttaler. Mange mener dog at MS5 faktisk er dårligere på flere områder selv om den har mer bass. Den kan du godt spørre kompisen din om eller andre hos Hifi Klubben. Ellers er usikker på om det er noe poeng å ha så dyre bakhøyttalere, men det kommer litt ann på bruken. Det kommer jo ganske lite lyd utifra bakhøyttalere og det er ikke sikkert du merker at blir dårligere med bakhøyttalere til halve eller tredjedel av prisen. Hører du derimot mye på musikk i flere kanalaler, så betyr bakhøyttalerne mer. Men velger du Dali Euphonia til front, så er vel denne bakhøyttaleren den eneste som matcher utseendemessig.

Så ville jeg personlig ikke valgt Dali sin subwoofer. En subwoofer bør ha innebygget EQ slik at du klarer å integrere det skikkelig. Ville heller ha valgt en eller helst to slike:
    Resonans Lyd & Bilde
    Test av JL Audio Fathom F113 - Tester - Lyd og Bilde

30% er jo veldig bra deal da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Freak31]Hei

Ser du sprengte budsjettet på 200.000 bare på høytalere, hva planlegger du vedrørende forsterker? Og ble litt overrasket over at du valgte ett så stort oppsett, ettersom du tidligere i tråden skulle ha noe med høy waf:-)
    Uansett lykke til.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt hvordan trådstarteren velger det dyreste

Er greit å ha såpass dyre høyttalere , men hva i huleste skal du drive de med?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Hi-Fi Klubben giver vi ikke rabat!

Med jævne mellemrum dukker en gammelkendt diskussion op: nogen har hørt, at nogen har fået rabat i Hi-Fi Klubben, da de købte deres udstyr. Vi vil gerne hamre vores grundholdning fast med syvtommersøm: I Hi-Fi Klubben giver vi ikke rabat! Dette princip gør vi alt, hvad vi overhovedet kan for at sikre hele vejen rundt - både blandt butikschefer og sælgere. Men det er ikke grådighed, der ligger bag vores meget strenge rabatpolitik. Tværtimod.

Hi-Fi Klubben er et firma drevet af holdninger - til produkter, kvalitet, service og prissætninger. De fleste ved, at man snyder sig selv, hvis man ikke spørger efter rabat, når man køber en ny vaskemaskine. Og radio/tv-branchen er ikke meget bedre. Vi synes, det er urimeligt, at prisen på et produkt skal være afhængigt af kundens kræmmertalent. Vi vil gerne stå for et bedre alternativ.

I Hi-Fi Klubben laver vi budget og prissætning efter, at vi får den pris, der står på skiltet. Hvis en vare kan sælges for 9.000, så sætter vi den ikke til 10.000 for at have ”noget at handle med”. Nej, den koster, hvad den koster - over hele linjen! Så er der ingen, der skal spilde deres tid på at tinge om rabat, og først og fremmest er der ingen, der bliver snydt, fordi de er mere høflige/mindre frække end naboen, når de handler.

Derfor er vi faktisk stolte af vores ry om, at vi aldrig giver rabat.

Tjek selv efter

Vi har hørt påstanden, at ”Hi-Fi Klubben giver ikke rabat, fordi man kun kan købe produkterne hos dem. Mange af vores produkter kan ganske rigtigt kun købes hos os, og det er der en særdeles god grund til. Vi køber nemlig store mængder af hi-fi og surround-udstyr direkte på fabrikkerne hos nogle af verdens førende producenter. Og vi sælger dem til skandinaviske forbugere til en uhørt lav pris, fordi der ingen fordyrende mellemled er mellem fabrik og butik.

Prøv selv at tjekke efter. Søg for eksempel efter vores mærker på diverse tyske hjemmesider og sammenlign priserne i Tyskland med vores. Og hvorfor nu lige Tyskland? Jo, her bor der 82 millioner mennesker, kompakt fordelt i et land med store detailhandelsenheder og supereffektiv infrastruktur. Af denne grund er der enorm konkurrence i Tyskland plus en moms på kun 16%. Alligevel er vores priser i de fleste tilfælde lavere end de tyske. Det skulle være bevis nok for, at vi ikke tager dig ved næsen - også selvom vi ikke giver rabat!

Undtagelsen, der bekræfter reglen

Af og til hører vi alligevel om nogle kunder, der siger, at de fik rabat. Til det kan vi kun sig, at vi til stadighed følger op på dette, og som regel er fakta lidt anderledes end først antaget, når man dykker ned i en konkret sag. Men alle kan begå fejl, og i Hi-Fi Klubben er der også plads til fejltagelser - med mindre de samme fejl gentager sig for tit.

Af og til sælger vi demomodeller eller udstillingsmodeller til nedsatte priser. Det er naturligt nok, da ingen vil forvente at give fuld pris for det sidste demoeksemplar af en udgående model. Men når det kommer til vores normale sortiment, er holdningen klar: vi giver dig den den lavest mulige pris fra start! Til gengæld går vi ikke længere ned, uanset hvor længe du spørger. Det synes vi er det mest reelle - og alle vores kunder får lige store fordele.

Med venlig hilsen

Henrik Wieben
    Markedschef - Danmark
    Hi-Fi Klubben A/S

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ågudhjelpemeg! Det var litt av en forsvarstirade.

Da må en konkludere med et av to følgende:
    1. Antall arbeidsledige ved grensen vil i nær framtid stige med 1.
    2. Freak31 lider av en aldri så liten realitetsbrist.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare tull at Hifi-klubben ikke kan gi noe rabatt. Jeg har selv fått endel rabatt der, selv på meget begrensede kjøpssummer. Enhver forhandler med fornuft vil kunne justere prisen noe.

Jeg er enig i at 30% høres mye ut, men det er jo flott for Freak31 hvis dette stemmer. :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er poenget med å være så negativ folkens?
    Forsterkeri velger man selvfølgelig etter man bestemt seg for høyttalere. Man må jo begynne i en ende.
    Når det gjelder rabatt på Hifi Klubben så må man huske på at trådstarter har truffet en gammel kjenning som jobber der. De ansatte på Hifi Klubben får rabatt og det er sikkert da mulig å gi deler av sin rabatt til noen.

Jeg vil bare oppfordre trådstarter til å tenke akustikk også. Rommet og akustikken kan knekke et godt anlegg. Dersom høyttalerne får god avstand til alle vegger samt at sitteposisjonen ikke er tett på vegg, så vil det nok fungere ganske bra uten akustiske tiltak. Men det vil fortsatt være positiv med ulike tiltak. Er ikke slik plassering mulig, er det veldig viktig å få plass noe akustiske tiltak. Finnes en del pene akustikk produkter her:
    GIK Acoustics: GIK ArtPanel
    GIK Acoustics: GIK Elite Pillar Bass Trap
    ASC PicturePanel
    Romkorreksjon i surround receivere kan på ingen måte erstatte gode akustiske remedier. Lykke til!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    "Jeg er ute etter god lyd, helst uten å måtte fylle opp stuen min med store høytalere. "

Klart man kan fylle stuen med store høytalere og få en bedre lyd. Men han ønsker helst ikke det, som han skriver.

På design høytalere så holder jeg en knapp på B&W XT med PV1 subben, pent og låter bra. Prisen kan alltid diskuteres men det ruver ikke i stuen.

He he, snuopperasjon her ja snakk om...

Bra lyd blir det helt sikkert, men kjøp Euphonia bakhøytalere når du først er i gang, allt annent ville være døvt 8)

Jeg har selv fått rabatt på HFK, på allt fra små dippedutter til dyre ting, så det stemmer ikke helt med virkelighetetn (HFK-Danmark) at det ikke gis rabatt. Og det skulle bare mangle, etter 30 års kundeforhold så er det greit med litt rabatt. Call me old fashioned.

Jeg tipper det er snakk om ansatt som kjøper på sin rabatt og selger videre til sin kompis. Mener de har fortalt meg at de har meget god personalrabatt (eneste grunnen til at de har Lyngdorf og B&W 8 serien hjemme alle sammen )

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Så ville jeg personlig ikke valgt Dali sin subwoofer. En subwoofer bør ha innebygget EQ slik at du klarer å integrere det skikkelig. Ville heller ha valgt en eller helst to slike:
    Resonans Lyd & Bilde
    Test av JL Audio Fathom F113 - Tester - Lyd og Bilde
    Resonans har 2 x f112 eller f113 koblet opp i demorommet i 2. etg.
    For en fantastisk punch! Må føles

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •