Nye stereo/hjemmekino til maks 35000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye stereo/hjemmekino til maks 35000,-

Hei.

Jeg har i dag en Denon S-301 som jeg synes fungerer helt fint til DVD, men savner noe mer når jeg lytter til musikk via CD/I-Pod.

Jeg har vurdert ett BOSE-System, men ble også her skuffet av V-30 til musikk.

Det jeg vel egentlig har kommet frem til er at kanskje ikke surround er så viktig så lenge jeg får en fyldig og fin lyd til BluRay.

Jeg lurer da på å kjøpe en stereoforstker, cd/blyray og noen gulvstående høyttalere. Finnes det Stereoforsterket som spiller "HD-Lyd" fra BluRay? Eller bør jeg kjøpe en surroundforsterker selv om jeg skal ha to høytalere? Bør jeg ha en dedikert cd-spiller, eller en BluRay/Cd i ett?

Er ganske "grønn" på dette, så tar gjerne i mot forslag.

Om det blir ren CDspiller har jeg også vurdert PS3 som bluraykilde.

Jeg har sett på Abrahamsen V-Serie, men synes "knottene" var veldig løse og rare på det systemet som var på Elkjøp. Er det slik?

Erik

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har ps3 kan du jo bare kjøpe en dac til 2000 som overgår de fleste cdspillere i budsjett-klassen. B&W er jo populært på forumet, men de krever mye kraft. Siden du prioriterer musikk fremfor film (slik jeg leser det) burde du kjøpe en ren stereoforsterker.

Hvis du forteller noe om musikksmaken vil det være lettere å anbefale høyttalere, men f.eks monitor audio rs6 til 8000 samt en integrert forsterker til 7-8000 burde gi deg mye lydkvalitet for pengene. Hifi huset bærum gir gode priser slik at du får med en dac på budsjettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lytter til all mulig musikk egentlig, men mest rock, pop, rnb.
    Jeg har sett på B&W XT8, men da blir det jo lite igjen til forsterker og cd-spiller.

Abrahamsen kan jeg få god pris på, så om noen ev vet om noen pene høytallere som passer til disse?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse(Monitor Audio Rs8, Rslcr og Rsfx ,merk nypris og ønsket pris er omvekslet)
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...4849&cat=last7

og disse (2 stk SVS SB12-Plus i Piano Gloss Black)
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=54709&cat=all

og en slik
    Yamaha RX-V1900B receiver sort - Yamaha - Receiver/Forsterker - Yamaha RX-V1900B receiver sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Men ta dette kun som et kjapt forslag=)
    skal bli 35750kr + frakt for de forslagene jeg la frem her. muulig de kan prutes litt og på de to øverste=)

MEN så kommer 1000-2000kr i kabler i tilleg hvis du ikke har fra før.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod det 15000 og ikke 35000 orginalt som tittel? Hvis ikke blingsa jeg gitt.

Mange som har brukt kef til abrahamsen, siden du kanskje får gode priser på elkjøp forhandler jo de også kef. Du burde kanskje supplere med en sub om du hører på rnb. Svs pb10 nsd-new fikk knallkritikk i forrige hjemmekino.

Skal du gå for surround støtter jeg forslaget til truls, mye for pengene å handle brukt.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Stod det 15000 og ikke 35000 orginalt som tittel? Hvis ikke blingsa jeg gitt.

Mange som har brukt kef til abrahamsen, siden du kanskje får gode priser på elkjøp forhandler jo de også kef. Du burde kanskje supplere med en sub om du hører på rnb. Svs pb10 nsd-new fikk knallkritikk i forrige hjemmekino.

Skal du gå for surround støtter jeg forslaget til truls, mye for pengene å handle brukt.
    Er en annen tråd her med en fyr som maser etter beste høytalere til 15000, sikker dær du så litt feil=)
    Men ja, tror forslaget mitt er rimelig konge hvis han bestemer seg for surround, ble faktisk litt kry nå:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer nå å kjøpe denne:

Hi-Fi equipment par excellence by PRIMARE Systems - It''s Scandinavian

Noen som har noen pene gulvstående høytalere å anbefale?

Edit: Jeg har hørt på System Audio Ranger som Soundgarden selger til nevnte receiver, men synes det ble litt lite bass. Ønsker ikke sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du har 35,000,- å bruke på hjemmekino. Det er et hav å velge i dette pris segmentet, og ikke minst veldig mangen gode alternativer. Du sier du kunne få gode priser på Abrahamsen. Elkjøp og Lefdal har også Kef inne, som er en meget god match.
    Jeg tror nok jeg ville tittet på IQ90 fra Kef. Disse spiller veldig bra i forhold til mye annet i samme prisklasse. Disse sammen med Abrahamsen, da har jeg tatt med V3, V4 og V6 D\A konverteren. Dette skal gå inn under budsjettet ditt. Evt. dersom du vil ha muligheten til 5.1(evt. 7.1) i senere tid, så kan du gå for en RX-V3900 eller lignende, og samtidig evt. gå for en V4 i tillegg.

Men, som sagt. det er et hav av muligheter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •