Denon AVR-3805+JM-lab 926 funker det??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3805+JM-lab 926 funker det??

Har en liten plan om å kjøpe meg Denon AVR-3805, og så har jeg et tilbud på å kjøpe et par brukte JMlab 926 til en grei pris.

Passer disse sammen, eller bør JMlab'ene ha enda bedre forsterker :?:

Har ingen erfaring med JMlab, vet bare det er bra... :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en usedvanlig skjev kombinasjon. De fortjener helt klart bedre. Du kan jo eventuellt slenge på en effektforsterker eller 5 da.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    926? cobalt? koster ikke de bare 12k eller noe da? 3805 burde vel være ok.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    926? cobalt? koster ikke de bare 12k eller noe da? 3805 burde vel være ok.

9 serien= Electra.

8 serien= Cobalt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Snickers Is har skrevet, so førtjenar dei klart bedre elektronikk. Electra serien er og nådlaus med dårleg elektronikk. Du vil kanskje oppleva dei som livlause med ein 3805. Kanskje seier eg..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Jeg får alltid følelsen av at noen ser på pris først når man skal matche komponenter. Som at dyre høyttalere må ha dyre forsterkere.

Jeg vil kanskje heller se på mulighetene. Hvis vi ser på at den nevnte høyttaleren sannsynligvis er et glimrende kjøp som trådstarter kan slå til på nå, mens økonomien ikke strekker helt til for en perfekt forsterkermatch. Hva er da alternativet?

Denon 3805 har gjort noen ganske gode tester, og har utvilsomt en god surroundprosessor- og forforsterkerdel. Effektforsterkerdelen er nok i minste laget for å trekke maksimalt ut av den noe krevende JMlab 926.

Spørsmålet er vel heller om dette kan være et fornuftig steg på veien. Med Denon 3805 i starten burde det jo være mulig å få godlyd ut av 926, selv om man ikke klarer å ta ut hele potensialet. Å supplere i etterkant med 2 eller 3 kanaler med dugelig effektforsterkning i front burde holde for å trekke den siste resten opp til maksimal dynamikk. Problemet med å kjøre denne høyttaleren i surround er nemlig slik jeg ser det at det knapt finnes integrerte surroundløsninger med nok kraft i effektdelen for disse frontene (med mindre man begynner å titte på de største NAD-jetflyene, og det er kanskje ikke det jeg vil kalle en perfekt match heller :shock.

Derfor vil jeg si at Denon 3805 og JMlab 926 kan være en god start... hvis man har konkrete planer om å supplere med separate effekttrinn etterhvert. For med disse høyttalerne er det ikke lett å finne en integrert løsning som har den kraften som behøves. Siden effektforsterkere og høyttalere "lever" lenger enn surroundprosessorer (siden utviklingen fortsatt går ganske fort), synes jeg det er viktigere å gå for gode høyttalere som kan leve en stund, og heller spare litt der utskiftningen likevel vil gå fortere, nemlig i surroundprosesseringsdelen.

Hva tror dere andre? Finnes det overhodet integrerte surroundreceivere som gir nok kraft til at disse frontene skal gi sitt maksimale?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hmmm... Jeg får alltid følelsen av at noen ser på pris først når man skal matche komponenter. Som at dyre høyttalere må ha dyre forsterkere.

Det var ikkje pointet mitt. Eg sa at Electra serien er gennerelt sett ein krevande høgtalar på elektronikken.

Jeg vil kanskje heller se på mulighetene. Hvis vi ser på at den nevnte høyttaleren sannsynligvis er et glimrende kjøp som trådstarter kan slå til på nå, mens økonomien ikke strekker helt til for en perfekt forsterkermatch. Hva er da alternativet?

Muligheiter er alltid tillgjengle, og som preamp kan 3805 funke meget bra den.. Viss han vil oppgradere med eit "vassare effekttrinn" i framtiden.

Denon 3805 har gjort noen ganske gode tester, og har utvilsomt en god surroundprosessor- og forforsterkerdel. Effektforsterkerdelen er nok i minste laget for å trekke maksimalt ut av den noe krevende JMlab 926.

Krevande og krevande.. Eg har no ikkje opplevd at 906 eller 936 er krevande til og få go flyt i lydbilde, men den rette matchen må til.

Spørsmålet er vel heller om dette kan være et fornuftig steg på veien. Med Denon 3805 i starten burde det jo være mulig å få godlyd ut av 926, selv om man ikke klarer å ta ut hele potensialet. Å supplere i etterkant med 2 eller 3 kanaler med dugelig effektforsterkning i front burde holde for å trekke den siste resten opp til maksimal dynamikk. Problemet med å kjøre denne høyttaleren i surround er nemlig slik jeg ser det at det knapt finnes integrerte surroundløsninger med nok kraft i effektdelen for disse frontene (med mindre man begynner å titte på de største NAD-jetflyene, og det er kanskje ikke det jeg vil kalle en perfekt match heller :shock.

Her er eg heilt einig Roffe. :wink:

Derfor vil jeg si at Denon 3805 og JMlab 926 kan være en god start... hvis man har konkrete planer om å supplere med separate effekttrinn etterhvert. For med disse høyttalerne er det ikke lett å finne en integrert løsning som har den kraften som behøves.

Det er jo ein kjempe start, men det er jo det og supplera med den rette flyten til slutt, for å få oppleva det lydbilde egentleg 926 kan skapa.

Hva tror dere andre? Finnes det overhodet integrerte surroundreceivere som gir nok kraft til at disse frontene skal gi sitt maksimale?

Edit: Siteringa mi er heilt på tryne. ops:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bør i det minste være oppmerksom på at 926 kan spille kjedeligere enn en billig høyttaler dersom den ikke får nok strøm.

Ellers er nok ikke en integrert løsning det beste for en slik høyttaler. Imidlertid er det en vei å gå for å spare inn litt på totalbudsjettet.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... har ikke helt kartlagt behovet mitt enda. Så jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal velge enda.

Først og fremst må jeg finne ut om jeg skal kun ha stereo eller surround. Ser en del film, men min bedre halvdel er ikke så glad i høyttalere rundt i hele stua...

Om jeg da ikke kan bruke et eget rom til det. Kommer litt an på leieligheta vi skal kjøpe. Må finne den først... (skal flytte til oslo strax)

Har alltid likt Denon da.. men er mye mulig fordi jeg har handlet mye hos klubben før....
    Men om jeg skulle gå for Denon AVR-3805 , så kunne kanskje B&W 604S3 være et godt valg? Evt 603S3. Kommer uansett til å ha sub tror jeg. Holder det kanskje med 603S3 da?

Ble fryktelig rotete dette her... skal tenke ut noen gode forslag og presantere for dere, så kan dere si meningene deres!

Takker i allefall for alle innspill.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp for all del 926 :!: Det vil sikkert ikkje spela for gale på ein 3805.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kommer til å satse på en stereo løsning.

926 frister en del. Forslag til stereo forsterker? Enten integrert eller for og effektforsterker.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Tror jeg kommer til å satse på en stereo løsning.

926 frister en del. Forslag til stereo forsterker? Enten integrert eller for og effektforsterker.
    Kva er budsjette ditt?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja. 40.000 for alt. (JMlab 926 i tilfelle brukt, har sett de rundt 12-13.000)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay.

Cayin 252b vil eg tru passar rimeleg bra til 926. Intrigert forsterkar.

Vil du absolut ha nytt?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke ha nytt, så lenge jeg vet at det jeg kjøper brukt er i bra stand og har (helst) kvittering.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut dette:

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...c&start=15

Får du tak i ein p30, so kan du bygge ut litt seinere. Er du int i den, so kan me finna eit brukt effekttrinn til deg og, som matchar. Da vil det bli god lyd her. :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha stereo så dropp for all del suben. Den gjør bare feilkildene større. Skal du ha DVD-spiller som skal fungere som kombinert DVD og CD?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilkilder?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Sjekk ut dette:

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...c&start=15

Får du tak i ein p30, so kan du bygge ut litt seinere. Er du int i den, so kan me finna eit brukt effekttrinn til deg og, som matchar. Da vil det bli god lyd her. :wink:
    Eller denne : http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=7511
    så trenger du ikke å oppgradere med det første ...

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og forresten så har prosessoren ovenfor blitt brukt mot nettop JMLab 926 og den oppgaven bestod den med glans. :!:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •