Squeezebox og eksern harddisk (D-links shareport)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Squeezebox og eksern harddisk (D-links shareport)

Hei,
    vurderer å kjøpe en Squeezebox nå, men er ikke kiin på å hverken investere i - eller å styre med en ny NAS. I dag har jeg en D-Link Dir-825 router som jeg sammen med Shareport bruker til å dele en ekstern harddisk via nettverket. Er det noen som har erfaring med å koble Squeezebox duet til dette opplegget - evt til en vanlig harddisk på annen måte (uten veien om en NAS boks)? Er det mulig for en vanlig fyr uten peiling på programmering?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rutern må da støtte Squeezbox programvare.. noe den nok ikke gjør. Er det som gjør ENKELTE NAS veldig egna, men ikke alle. Netgear har noen SB software compatible iallefall.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har en pc i nettverket som kan kjøre Squeezecenter, er det vel ikke noe i veien med å bruke det du har.

Hadde selv pc og en Western Digital NAS til dette før jeg gikk over til NetGear ReadyNAS Duo som kjører Squeezecenter selv. Da er jeg ikke lenger avhengig av en pc som går.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye av poenget for min del blir å ha alt tilgjengelig via fjernkontrollen uten å skru på pc, eller ha en stående på til enhver tid (da kunne jeg like gjerne bruke home server eller media center). merkelig at det ikke er usb inngang på squeezeboxen..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox trenger en dedikert serverprogramvare i bakgrunnen, siste versjon heter vel Squeezebox Server. Det installerer du på en av de NAS-ene som er nevnt over her eller på PC-en. Hvis du allerede har en Homeserver så legger du det selvsagt inn der. Men den må stå på når du skal spille musikk ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kbt
    mye av poenget for min del blir å ha alt tilgjengelig via fjernkontrollen uten å skru på pc, eller ha en stående på til enhver tid (da kunne jeg like gjerne bruke home server eller media center). merkelig at det ikke er usb inngang på squeezeboxen..
    Enig i at det hadde vært kjekt med USB-inngang, men den har nå desverre ikke det. Som de andre her sier så trenger du en enhet som kan kjøre SqueezeCenter, eller Squeezebox Server som siste versjon heter.

Jeg hadde samme ønske som deg om å slippe å ha en PC stående på hele tiden. Mitt første forsøk var Linksys NSLU2. Det fungerte men anbefales ikke. Den var vanvittig treg og kunne dessuten heller ikke oppdateres uten videre når det kom nye versjoner av SqueezeCenter. Ganske trøblete å sette opp var den også (kommandolinjebasert Linux). Så nå har jeg gått over til QNAP. Her er SqueezeCenter-pakka en plug-in som ligger tilgjengelig i oppsettet (web-basert GUI) og som kan oppdateres med til en hver tid siste versjon tilgjengelig fra Logitech. QNAP-en har dessuten mer enn nok prosessorkraft og minne. Denne er ikke stort mer styr enn en ekstern USB-harddisk og kan dessuten brukes til mye mer (torrent-klient, ftp-server m.m.). En fordel med NAS fremfor USB-disk er dessuten at du har tilgang til en fra PC i nettet slik at du enkelt kan laste over ny musikk uten å måtte koble til og fra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •