Diskuter dybdetest og How-to: Audiolense her....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 118
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diskuter dybdetest og How-to: Audiolense her....

Kommentarer og tilbakemeldinger på dybdetesten kan dere komme med i denne tråden.

Første testen, så det er ikke sikkert alt er heeelt på stell, men da skal jeg rydde opp etterhvert som tilbakemeldingene kommer

Link til testen: http://avforum.no/forum/dybdetester-...nse-3-2-a.html

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra og interessant test. Så interessant at hodet nå vurderer fordeler og ulemper med en PC i oppsettet...

Men hva med kino/surround? Hvis resultatene blir (så) gode, er det jo å foretrekke å få det implementert i kinoen (også).

HDPC, anyone?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Veldig bra og interessant test. Så interessant at hodet nå vurderer fordeler og ulemper med en PC i oppsettet...

Men hva med kino/surround? Hvis resultatene blir (så) gode, er det jo å foretrekke å få det implementert i kinoen (også).

HDPC, anyone?
    Surround her blir jo det samme, bare med enda flere kanaler. Håper kanskje Score kan komme med et innspill eller to siden han har førstehåndserfaring med nettopp denne biten av Audiolense.

Ser dog ingen grunn til at resultatene ikke skal bli like bra

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

HDPC, anyone?
    Lipsync, anyone :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som slår meg etter å ha lest de 2 første sidene er "HVA ER DET?"
    Eneste inntrykket jeg fikk, er at man må bruke pc'n til å gjøre noe.. men tviler nesten på at det er ett pc-program? eller?

Så, antar at det er ett eksternt filter(?) som man benytter pc'n til for å justere?
    Isåfall, bilder av selve enheten? :S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Lipsync, anyone :P
    Dette er ikke så stort problem lenger mener jeg. De nye "Minimum delay filters" har så liten latency at en helt vanlig hjemmekinoreceiver av nyere dato kan korrigere for det.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Det som slår meg etter å ha lest de 2 første sidene er "HVA ER DET?"
    Eneste inntrykket jeg fikk, er at man må bruke pc'n til å gjøre noe.. men tviler nesten på at det er ett pc-program? eller?
    Første setningen i testen; "Audiolense fra norske Juice Hifi A/S er et dataprogram som utvikler korreksjonsfiltre og digitale filtre for bruk sammen med en PC/Squeezebox."

Om dette er uklart kan jeg jo kjapt bekrefte at det er et PC program som lager filtre som du trenger en PC for å bruke.

Regner med dette forklares ganske greit utover i testen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott dybdetest g-h! Stereobiten er jo ektremt grundig og godt beskrevet - dette bør være et meget godt utgangspunkt for alle Audiolense-brukere - både nåværende og kommende!

Mulig et lite tilleggsavsnitt med litt multikanals-info hadde vært greit, men jeg ser jo at en da beveger seg inn på farefullt farvann ettersom det tross alt pr. dato ikke er alt for mange velprøvede systemer for avspilling av Blu-ray fra PC... Dette er vel derfor kanskje bedre egnet som diskusjon fra forumet, der undertegnede også er svært interessert i innspill rundt bruken av denne type systemer knyttet opp mot Blu-ray-avspilling fra PC eller kanskje også f.eks. Popcorn C-200 (som jo må sies å være filmens "squeezebox") funker??? Det hadde jo i så fall vært STRÅLENDE!!!!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Flott dybdetest g-h! Stereobiten er jo ektremt grundig og godt beskrevet - dette bør være et meget godt utgangspunkt for alle Audiolense-brukere - både nåværende og kommende!

Mulig et lite tilleggsavsnitt med litt multikanals-info hadde vært greit, men jeg ser jo at en da beveger seg inn på farefullt farvann ettersom det tross alt pr. dato ikke er alt for mange velprøvede systemer for avspilling av Blu-ray fra PC... Dette er vel derfor kanskje bedre egnet som diskusjon fra forumet, der undertegnede også er svært interessert i innspill rundt bruken av denne type systemer knyttet opp mot Blu-ray-avspilling fra PC eller kanskje også f.eks. Popcorn C-200 (som jo må sies å være filmens "squeezebox") funker??? Det hadde jo i så fall vært STRÅLENDE!!!!
    Takk takk

Er enige om at surroundbiten gjerne skulle vært med. Problemet er at lydkortene som har nok inn og utganger til dette formål koster enormt mye. Score sine kort koster nærmere 60000 i Norge, og det var ingen forhandlere som ønsket å låne vekk dette til en test av et annet produkt

Dersom Avforum vil sponse er det bare å sende meg en PM, så kommer avsnittet om surround kjapt

Det som er viktig å nevne er at fremgangsmåten er 98% lik som stereobiten, det er bare flere kanaler som må defineres. Igjen så anbefaler jeg en titt på Score sin profil og tråd. Det er masse gode (om enn litt kompliserte) bilder som viser hvordan en slik løsning kan være.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, helt enig g-h, et glimrende stykke arbeid det her, som trolig enkelt kan overføres multikanals-oppsett når denne type systemer er tilgjengelige...

Uansett - FANTASTISK BRA - virkelig morsomt å se et så gjennomført stykke arbeid i skikkelig dybdetest-profil!!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes dette var en meget fin gjennomgang av systemet, g-h!

Kunne tenkt meg å testet XO-versjonen selv, men forsto jeg deg riktig når jeg tolket det dithen at delefilterbiten ikke fungerer med avspilling via Squeezebox?
    Jeg trodde den ville behandle det digitale signalet inn i lydkortet på samme måte uansett hva kilden var?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott test, men bare en liten ting, DRC står for dynamic range control (slik mange receivere kommer med, kanskje noen som kan missforstå dette). Du har uansett skrevet din forklaring så det betyr kanskje lite.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Syntes dette var en meget fin gjennomgang av systemet, g-h!

Kunne tenkt meg å testet XO-versjonen selv, men forsto jeg deg riktig når jeg tolket det dithen at delefilterbiten ikke fungerer med avspilling via Squeezebox?
    Jeg trodde den ville behandle det digitale signalet inn på samme måte uansett hva kilden var?
    Når du bruker SB3 er oppsettet litt annerledes. Da kjøres filteret i en plugin i Squeezecenter som heter InguzEQ. Det er ikke noe i Audiolense som begrenser bruken av delefilter, men all den tid SB3 kun har 2 utganger så kan ikke disse sendes videre til mer enn 2 kanaler, og da forsvinner muligheten til aktive delefiltre. Fordelen med SB3 er at du slipper da å ha en PC nær anlegget (PC'en som kjører Squeezecenter må ennå stå på, men den kan jo stå i et annet rom).

Dersom du mener at du setter opp oppsettet likt som i testen/brukerveiledningen, så fungerer selvfølgelig delefilterne på samme måte. Hva som står "foran" oppsettet slik jeg har satt det opp er selvfølgelig helt usynlig for filterbehandlingen.

I min test har jeg brukt en Sonos ZP80, som er omtrent identisk med en SB3, så i "vårt" oppsett så vil selvfølgelig SB3 fungere med aktive filtre.

Håper det var oppklarende.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Det står også for Democratic Republic of the Congo.

Flott test, g-h!

Frode
    Det kan vel bety litt forskjellig ja.

Takk for det. Virker alt som ønsket hos deg nå?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Håper det var oppklarende.
    Jeg tror det...
    Med korreksjon i Inguz/Squeezescenter brukes utgangene på SB3 rett i DAC/forsterker.
    Med korreksjon/delefilter via Audiolense går man digitalt fra SB3 til PC/lydkort og så fra lydkort til forsterkere i x antall kanaler.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Jeg tror det...
    Med korreksjon i Inguz/Squeezescenter brukes utgangene på SB3 rett i DAC/forsterker.
    Med korreksjon/delefilter via Audiolense går man digitalt fra SB3 til PC/lydkort og så fra lydkort til forsterkere i x antall kanaler.
    You nailed it

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Det står også for Democratic Republic of the Congo.

Flott test, g-h!

Frode
    Hehe!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres unektelig ut som et interresant produkt. Når Bernt klarer å presse dette inn i en boks med kun digital inn og digital ut (uten noen PC involvert) da er jeg klar. Jeg bruker riktignok mac i dag til musikk, men er ikke overivrig på å blir for teknisk i bruken. det er tross alt musikken det dreier seg (mest) om, ikke all mekkingen som skal til for å få det til å svinge. Jeg betaler gjerne for en prototype hvis han bare hadde skrudd og loddet!

Kvelden i dag brukes for øvrig sammen med Hans Theessink og "slow train". Anbefales! Mye morro man får billig på amazon i disse tider med pund under 9 kroner:-D

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •