Digital lagring og avspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital lagring og avspilling

Hei,

Vurderer sterkt å gå over til digital lagring av CD-samlingen samt ny musikk. Er i en fase der ny kilde skal kjøpes og tenker at overnevnte er mer fremtidsrettet enn å legge mye i en ny og god CD-spiller.

Har sett for meg denne DACen Hegel HD10 D/A-konverter | Soundgarden

Utover DACen er jeg usikker på type lagring og avspilling. Aller helst vil jeg slippe å måtte ha en pc eller laptop stående på hele tiden ved musikklytting, men vil heller ikke utelukke det, dersom det er den beste løsningen.

Er fortrolig med iTunes og kan godt benytte den som "spiller". Vurderer en Mac Mini eller Macbook som stue-pc. Spesielt dersom dette kan kombineres med musikkavspilling.

Ønsker meg tips og råd til hvordan jeg kan gjøre dette. Har tråløst nettverk, så streaming er en opsjon. Har for øvrig sett litt på Sonos. Men den må vel være tilkoblet en påslått pc for å kunne hente musikken?

På forhånd takk for innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert Sonos og flere av konkurentene med NAS osv. og har kommet til at en "Rimi løsning" er bedre for meg:
    - Ekstern USB disk med FLAC lydformat.
    - MediaMonkey som SW.
    - Enkel dedikert og tyst PC.
    Billig, bra, fleksibelt og ikke låst til noen platform. Kan varmt anbefales.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er mac-bruker kan du jo ta en titt på airtunes? billig og enkelt, man trener vel egetlig ikke mac heller..

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Ønsker meg tips og råd til hvordan jeg kan gjøre dette. Har tråløst nettverk, så streaming er en opsjon. Har for øvrig sett litt på Sonos. Men den må vel være tilkoblet en påslått pc for å kunne hente musikken?

På forhånd takk for innspill!
    NEI. Sonos krever ikke at dataen står på, men en av zoneplayerene må være tilkoblet med nettverkskabel. NAS-lagring eller Apple Time Capsule anbefales å brukes da de ikke trenger å slås av.

Links:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ler-sonos.html
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...re-guiden.html

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Kommer til å vurderere Macbook med styring fra iPhone (forutsetter at PC er på) eller et Sonos system.

Litt trist å legge CD-spilleren død, men synes det er i overkant å legge penger i begge deler. Ser for meg at fremtiden blir digital trådløs overføring.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Takk for svar!

Kommer til å vurderere Macbook med styring fra iPhone (forutsetter at PC er på) eller et Sonos system.

Litt trist å legge CD-spilleren død, men synes det er i overkant å legge penger i begge deler. Ser for meg at fremtiden blir digital trådløs overføring.
    Det er veldig deilig å sitte i sofaen og styre hele musikksamlinga via en 3 tommers fargeskjerm 8)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Det er veldig deilig å sitte i sofaen og styre hele musikksamlinga via en 3 tommers fargeskjerm 8)
    Ser den!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •