PS3 til Beresford Caiman via optisk. Lyden kutter.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 til Beresford Caiman via optisk. Lyden kutter.

Hei.

Har akkurat fått meg PS3 i hus. Har koblet denne til Beresford Caiman via optisk for å få lyden ut på stereoanlegget. Dette fungerer, men det kutter litt i lyden av og til. Eksempelvis så hører jeg ikke klikkelyden når jeg klikker meg frem og tilbake i menyen alltid. Noen ganger bare i én kanal.

Jeg har satt PS3en til å sende ut lyd via optisk i stereoformat i 48kbps.

Den optiske kabelen min er av typen Aurora 1m som selges på expert til 119,- kr.

Jeg har ikke andre optiske kabler å sjekke med, men kan det tenkes at pluggen til denne kabelen ikke er 100% stabil? Er det andre som har merket samme type problem? Er skeptisk til å øke bitraten ut da jeg får melding om at tilkoblet utstyr muligens vil ta skade hvis bitrate ikke støttes.

Når jeg spiller spill, så er det gjerne knot med lyden i 5 sekund i starten før det fungerer problemfritt. Samme med lipsync på film.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også PS3 koblet til Berestord (riktig nok TC-7520) og har aldri opplevd dette problemet.
    Tror nok det kan være lurt å teste med en anne kabel først. Gjerne en så billig som mulig bare for å se om dette løser problemet. Dumt å kjøpe en dyr optisk kabel bare til feilsøking.
    Men jeg ser ingen grun til at Beresforden skal bli ødelagt hvis du øker bitraten fra PS3. Selv hadde jeg nok prøvd dette også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •