Dårlig lyd, trenger hjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått prøvd noe mer?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Fått prøvd noe mer?
    Nja, egentlig ikke. Fikk dratt på med litt volum over en kort tid, og har fått mer bass nå (kanskje ikke så rart når jeg fikk satt sub til NO )
    Har jo også gjort noen småjusteringer som nevnt tidligere (spikes, kabler o.l.)
    Når muligheten er der skal jeg prøve å fjerne bi-ampingen og høre hvordan det blir.
    Men plages med å finne en god plass til suben også, så den resterende bassen jeg mangler i fronthøyttalerne skyldes nok rommet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med innspillingstid er viktig også. Da jeg fikk de nye høytalera mine i hus, og prøvde de, ble jeg rett og slett dritskuffa. Makan til flau og ullen lyd var det lenge siden jeg hadde hørt. Livløst. Men det følgte med ett skriv hvor det sto med store fete orange bokstaver at de trengte innspillingstid. Tok så tiden til hjelp, satte på masse forskjellig musikk, og brukte ca 200 timer på passe volum. Da skal jeg si det skjedde ting. Aldri hadde jeg trodd at det skulle bli så stor forskjell fra nye og ubrukte, til ferdig innspillt. Tipper du blir fornøyd når du får satt det opp riktig, og får brukt det litt. :wink:

mvh Atle

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget ditt skal gi fra seg en del bass.
    Har du prøvd og sette høyttalerene i hjørnene av rommet?
    Du vil nok også merke stor forskjell på om du sitter lenger frem eller nærme veggen.

LL: Hvorfor nevner du hifisentralen i hver eneste post?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    LL: Hvorfor nevner du hifisentralen i hver eneste post?
    Hver eneste? Du pynter ikke på sannheten du...

Jeg refererer til Hifi Sentralen når jeg kommer over innlegg der jeg mener det kan være nyttig og relevant. Hifi Sentralens forum har mange kunnskapsrike brukere når det gjelder 2-kanals stereo og lydgjengivelse. Jeg synes nivået på hifi diskusjonen der er høyere enn på dette forum og føler derfor at de utfyller hverandre godt. På AVforum kan du få svar på det meste som omhandler hjemmekino, men faktum er at forumet ikke har like mange kunnskapsrike medlemmer når det gjelder 2-kanals stereo. Jeg vil påstå at rundt 80-90% av brukerne på AVforum synes at en reciever til 5K låter ypperlig til musikk, noe jeg er sterkt uenig i. Derfor har jeg ikke noe problemer med å referere til Hifi Sentralen.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil påstå at rundt 80-90% av brukerne på AVforum synes at en reciever til 5K låter ypperlig til musikk, noe jeg er sterkt uenig i. Derfor har jeg ikke noe problemer med å referere til Hifi Sentralen.
    OT her. Da påstanden din her er ganske irrellevant. Prosent berekningen din er heilt på jorde her. Etter min meinig. No er det ein del unge her på forumet, so har eit budsjett dei må holde og. Mangen av oss har faktisk kunnskap innan relativ TUNG HI-FI. Ikkje det at eg sei at eg har det, men det finst meir antal prosent som kan det en det du kjem med her.

Da detta forumet er meir basert på heimekino, so kan det hende at "sentralen" har meir diskusjonar om rein stereo.(eg ser at du har framheva det) :wink:

Er det noko meir du har på hjarta, send meg eit pm slik at me ikkje sporar heilt av her..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få lyd gjennom en analog RCA kabel brukt til det digitale signalet, men det er ikke å foretrekke i lengde. En digitalkabel (coax) skal helst ha en motstand på 75 Ohm, noe en som er laget til analogt bruk ikke har. Om du er mer interessert i dette bør du ta et søk på www.hifisentralen.no sitt forum. Men det er sikkert greit nok til å prøve seg fram.
    en digitalkabel trenger ikke være 75ohm, den kan godt være 110ohm for den del, refleksjoner blir ikke et problem før man snakker om 20-30meter. her er SKJERMINGEN og ledetype mye viktigere.
    noen produsenter vil sikkert ha deg til å tro annet...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    en digitalkabel trenger ikke være 75ohm, den kan godt være 110ohm for den del, refleksjoner blir ikke et problem før man snakker om 20-30meter. her er SKJERMINGEN og ledetype mye viktigere.
    noen produsenter vil sikkert ha deg til å tro annet...
    Noen produsenter har testet dette.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja og funnet ut at det spiller liten rolle. men holder selvsagt ikke tilbake om at deres "ekte 75ohm" er uansett best :lol:

forsåvitt flere som selger digitalkabler med helt annen impedance enn 75ohm, ofte bare pga salgsgimmick. siden skjermingen er hva som betyr.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som betyr noe her einis, siden skjermingen er esseinsiell, er at den har den rette karrakteristiske impedansen for at skjermen skal ha noen funksjon. Videre trenger den en veldig høy slew-rate som overgår videosignaler. Jeg har testet med forskjellige kabler til video, og det er ikke mye som skal til for at det oppstår merkbare forskjeller.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    videokabler blir noe helt annet. dette er digitalt, s/pdif. ikke en coax antennekabel.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •