Hjemmekino til PS3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino til PS3?

Hei!

Har tenkt og få kjøpt meg et hjemmekino anlegg og har virkelig ikke noe særlig peiling på dette område... Anlegget skal hovedsaklig brukes til spill og film, men også litt musikk. Spill og film spilles fra ps3 så har ikke behov for noen ekstra dvd/blu-ray spiller. Vil jo så klart at anlegget skal utnytte det ps3'en kan, HD-lyd eller hva det nå heter :S
    Har en hjørne sofa som sitter helt inntil veggen så er fordel med små høytalere og ikke gulv høytalere.
    Har tenkt å bruke maks 5000 kr.

Har sett litt rundt og sett at mesteparten i denne prisklassen er anlegg uten forsterker men med dvd spiller ol. Er disse "familie" anleggene noe særlig og satse på eller bør jeg absolutt ha et med egen forsterker? Har ikke bruk for en unødvendig dvd spiller... Hvis det er noen greie anlegg til under 5000 tar jeg gjerne de også

Har funnet disse med forsterker for seg, men har som sagt ingen peiling på om det er no særlig og om de er "gode nok" til ps3:
    http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...5B(124892,4315)

Komplett.no - Hi-Fi pakke

Ellers har jeg sett disse "familie" anleggene, et med trådløse høytalere:
    Sony Hjemmekinosystem DAV-IS50 - MPX.no - Elektromarked

Komplett.no - Sony DAV-DZ280 hjemmekino

Håper på gode svar

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er generelt skeptisk til slike anlegg.
    Lyden kan være grei nok, men du får uansett ikke HD lyd med disse anleggene som du presenterer her.

Og så ville jeg tenkt litt på hvordan det skal kobles sammen. Slike anlegg har sparsomt med tilkoblingsmuligheter. Optisk eller coax digital lydinngang bør være et absolutt minimum, og noen av alternativene dine har det, men du får fremdeles ikke HD lyd.

Søk og se om du finner noen tester på nett som kan avsløre lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins vesentlig bedre enn de ferdigpakkene, til ca samme pris også faktisk.

Proson Conquest 5010 m/ Yamaha RX-365 Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten (Bare små høyttalere)

Yamaha RX-V363 + F-6 -pakke sort Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten (Hvis du kan lage plass til høyttalerne)

Velger du pakken med gulvstående gjetter jeg at du ikke vil savne sub med det første da høyttalerne visstnok har mye mer bass enn de gir inntrykk av.
    Velger du minste pakken vil du helt sikkert ha lyst til å få deg en sub senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt dyre de der også vil jeg gjerne ha med sub...
    Hva tror dere om dette? Har små høytalere og egen forsterker..

Lefdal - Onkyo hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy24
    Blir litt dyre de der også vil jeg gjerne ha med sub...
    Hva tror dere om dette? Har små høytalere og egen forsterker..

Lefdal - Onkyo hjemmekino
    Jeg ville dratt sporenstreks ut til Lefdal og hørt på det anlegget.
    Jeg tror det kan være et meget godt valg til under 5k.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er inngangene på dette med tanke på ps3? HD lyd? Skal helst ha ps3 og en dekoder tilkoblet med HD, men ps3 en er viktigst...

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler til ps3 med en hdmi kabel. Så kobler du recieveren videre til TV med en annen hdmi kabel. Du kan sikkert kjøre hd lyd ved å la ps3 gjøre jobben med å dekode lyden. Gamle ps3 (ikke "slim") klarer ikke å sende ukodet hd-lyd uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er inngangene på dette med tanke på ps3? HD lyd? Skal helst ha ps3 og en dekoder tilkoblet med HD, men ps3 en er viktigst...
    3x HDMI inn vil holde for deg pr i dag. Med HDMI vil du få en form for HD-lyd, ferdig dekodet i PS3, altså PCM til receiver. Receiveren har ikke egne HD-lyd dekodere. Har du gamle typen PS3 (60, 40 & 80GB) betyr det ingenting da disse kun kan levere HD-lyd som PCM, mens slim har fått muligheten til å sende HD-lyd som rå-data. (Bitstream) Dette er nok et bra valg i forhold til pris.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppsummere så trenger du altså 3stk HDMI kabler for å koble både PS3 og dekoder inn i receiver og videre til skjerm.
    Ikke la deg lure til å kjøpe dyre HDMI kabler. Du får like bra lyd og bilde med en billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står det mellom det Onkyo anlegget og logitech z-5500. Er jo 2 ganske forskjellig pakker men har skjønt at man får veldig mye for pengene for Z-5500, så spørs om det er verdt de 2000 ekstra for det Onkyo anlegget.
    Men ser at begge koster rundt 350 dollar( ca. 2000 kr) på ebay.com. Så er jo mye billigere og kjøpe Onkyo derfra, Z-5500 sparer man ikke noe på...
    Med med ekstra kostnadene (frakt,toll osv.) blir det vell 2700-3000 kr. for Onkyo anlegget og det er ca. samme som z-5500 her i Norge.
    Er det noe problemer med og kjøpe anlegg fra utlandet? Eneste jeg kommer på er at strøm kabelen til bass og forsterker er annerledes men det kan jo fikses med adapter eller kanskje byttes(?) Er det noe som er forskjellig/som man bør tenke på?
    Er 17 år uten fast jobb og har russe innbetalinger så økonomien er ikke helt på topp!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står det mellom det Onkyo anlegget og logitech z-5500. Er jo 2 ganske forskjellig pakker men har skjønt at man får veldig mye for pengene for Z-5500, så spørs om det er verdt de 2000 ekstra for det Onkyo anlegget.
    Men ser at begge koster rundt 350 dollar( ca. 2000 kr) på ebay.com. Så er jo mye billigere og kjøpe Onkyo derfra, Z-5500 sparer man ikke noe på...
    Med med ekstra kostnadene (frakt,toll osv.) blir det vell 2700-3000 kr. for Onkyo anlegget og det er ca. samme som z-5500 her i Norge.
    Er det noe problemer med og kjøpe anlegg fra utlandet? Eneste jeg kommer på er at strøm kabelen til bass og forsterker er annerledes men det kan jo fikses med adapter eller kanskje byttes(?) Er det noe som er forskjellig/som man bør tenke på?
    Er 17 år uten fast jobb og har russe innbetalinger så økonomien er ikke helt på topp!
    Skal du bestille fra USA må du nok bytte hele strømforsyninga på Onkyo'n da USA kjører 110V/60hz mens vi kjører 230V/50hz.
    Z5500 gir ikke mulighet til HD-lyd over HDMI, så da er det vanlig surround fra PS3 over optisk som eneste alternativ. Z5500 kan være et greit økonomi-anlegg mens man sparer opp til noe skikkelig, men du har langt flere muligheter på Onkyo-anlegget. Det blir en prioritering.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest spesifikasjonene på Onkyo receiveren så ser jeg at den kun har en såkalt "HDMI Pass-Thru", som vil si at du må bruke optisk eller coax SPDIF for lyden i tillegg til HDMI for bilde.
    Det betyr igjen at du ikke får HD-lyd fra Blu-ray filmene dine.

Onkyo Europe - HT-S3200

Det ser også ut til at strømforsyningen ikke kan switches mellom 110V/230V så da må denne eventuelt byttes slik raymagnu skriver.

Det er stor sjangs for at du får høre begge anleggene hos din Lefdal butikk, og da hører du fort om det allikevel er verd prisforskjellen.
    Jeg ville uansett valgt en 24kg receiver over Logitech-anlegg

EDIT: 24kg var litt drøyt for denne receiveren, og ved nærmere undersøkelse er det altså totalvekten på anlegget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •