Koble-trøbbel: Hvor skal alle ledningene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble-trøbbel: Hvor skal alle ledningene?

Jeg har en Samsung LED. Der er det lyd ut. Så kommer en BR/DVD-spiller snart, med lyd ut. Og en SD-Canal Digital-boks, med lyd ut. Så har jeg en stereo-forsterker med høyttalersett.

Hvordan kobler jeg? Planen er at alt kobles til TV-en, og så får forsterkeren lyden derfra - enten den kommer fra BR/DVD eller TV-sendinger.

Eller er det et poeng å koble lyd direkte fra BR/DVD-spiller til forsterker? Og fra Canal Digital-boks til forsterker? Da vil jo lyden i begge tilfeller komme (bittelitt) raskere frem til forsterkeren enn ved å gå via TV-en? Tenker på sync lyd/bilde og forsinkelser og sånne ting. For det må jo være en viss (kanskje bare ørliten) forskjell på det ene og det andre?

Hvordan kobler dere?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kobler lyden direkte til forsterker. Den lille forsinkelsen skal ikke være merkbar i det hele tatt så lenge du ikke har noen innstillinger på TV som gir innputlagg.

Men i fleste tillfeller så kan det justeres tidsforsinkelse på lyden fra kildene(DVD/BD/Tuner).

Prøv begge delene å se hva du trivest best med.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste "boksene" dine har vel HDMI utgang?
    Da er det en HDMI kabel fra hver og inn til forsterker/receiver om denne har det, så en HDMI opp til TV og kabler ut til høyttalere og sub.

Som Truls sier kan en da justere forsinkelse i receiveren, evt. at receiveren har automatisk lipsync som det så fint heter.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hans stereo forsterker har sikkert ikke hdmi jo.
    Audio Out fra hver boks til forsterker, hdmi fra hver boks til tv, ELLER hdmi fra hver boks til tv, og AUDIO OUT fra tv til forsterker (kanskje lettere, da slipper du å skifte kilde på forsterker, men, da må du ha tv´en på hver gang du vil høre musikk.....)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, var noe der jeg overså ja ops:
    Enig med hr. Nielsen.

Du kunne kanskje hatt en CD spiller ved siden av til musikkspilling for å slippe å slå på TV.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •