Volum, hvordan stille inn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Volum, hvordan stille inn?

Har nettopp kjøpt meg en Denon AVR-1610 receiver, har koblet til en HDTV (JVC LT-32S60BU), PS3/X360 og PCen (alt via HDMI), men er en liten ting jeg lurer på når det gjelder lyd fra PCen. Har seg slik at PCen er kobla til receiveren via HDMI fra skjermkortet (ATI 4890) som både levere lyd og bilde.

Så si jeg spiller av musikk via Foobar2000 på PCen, noen som betyr at jeg har 3 volum kontroller, kan stille inn lyden i Foobar2000, samt fra volum panelet på PCen, altså skjermkortet, og lyden på selve receiveren. Det jeg lurer på, hva burde volumet stå på de forskjellige? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg helst vil ha en volum kontroll å forholde meg til, istede for å sitte å skru og vende på alle 3. Det jeg tenker i første omgang er å sette "skjermkortet" og Foorbar2000 på fult, mens jeg styrer via receiveren, men dette er sikkert ikke optimalt?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jo det funker fint, er slik jeg bruker det. På digitale signal har det lite å si for kvaliteten, om noe i det hele tatt. Men på analoge signal skal man ikke ha dataen til å sende ut for mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •