Jeg vil jobbe med lyd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg vil jobbe med lyd!

Hei!

Jeg vil så gjerne jobbe med lyd, anlegg, høyttalere, alt som har med Hi-Fi å gjøre! Jeg var på B&W-demo hos HiFi-klubben , og der var det en bergenser som jobbet for B&W Norge. En slik jobb vil jeg ha!
    Noen som vet/har peiling på hvordan man må gå frem for å få en sånn jobb?
    Få ledige stillinger i HiFi-klubben også..

-P-

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desto mer egenkompetanse innenfor AV, desto enklere å kunne kapre en slik stilling. Altså, - du har en god grunn til å henge på AVforum til alle døgnets tider

Og med god hørsel, pågangsmot og litt skolegang vil du nok nærme deg toppen av kransekaka...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke så dumt med litt elektrokunnskaper i bunnen. Derfra så er det vel stort sett bare å sluke alt du finner for å bygge opp kunnskaper og satse på at det dukker opp en jobb som kan lede deg videre. Tror ikke at du skal sikte for B&W Group som første jobb, men kontakter og referanser kan hjelpe deg et stykke på veien.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare jobbe, er lei av å være sykemelt nå Man blir drit lei av å gå sykemelt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg vil bare jobbe, er lei av å være sykemelt nå Man blir drit lei av å gå sykemelt.
    Hvis det er en trøst så har jeg ikke jobbet på 2 år selv. Nesten ett år med pappa-perm og rett ut i NAV-kø. Håper Lotto'en slår til snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett uendelig stor kunnskap så kreves det en stor klype flaks. Å jobbe med lyd er så mangt. serviceelektronikker, selger, dj, scene arbeider, lyd teknikker osv.. Du nevner ikke akkurat hva innenfor lyd? Slike jobber faller ikke akkurat ned på fanget på deg.
    Da kunne B&W og andre bare søkt litt på forum her og plukket ut aktuelle kandidater.
    Men kjenner du de rette folkene så kan den flaksen komme.. LYKKE TIL!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjelder, som alle andre steder at du klarer å selge, og spesielt deg selv. Hvor mye teknisk info du kan om et diskantelement gjør ikke at du får jobb i en hi-fi-sjappe. Du må kunne selge. Bedriften som skal ansette deg vil tjene mest mulig penger på deg. Derfor må du være oppegående, kunne snakke og skrive godt norsk og være sosial intelligent. Samtidig som du klarer å jobbe effektivt. Alt dette kombinert med en stor interesse og en form for utdannelse, som viser at du er målrettet og vil noe i livet, så tror jeg du er på god vei til å kunne få deg en slik jobb.

Hi-Fi Klubben :: Informasjon - Jobb i Hi-Fi Klubben - Kundeservice

kan jo være en start!

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det som gjelder, som alle andre steder at du klarer å selge, og spesielt deg selv. Hvor mye teknisk info du kan om et diskantelement gjør ikke at du får jobb i en hi-fi-sjappe. Du må kunne selge. Bedriften som skal ansette deg vil tjene mest mulig penger på deg. Derfor må du være oppegående, kunne snakke og skrive godt norsk og være sosial intelligent. Samtidig som du klarer å jobbe effektivt. Alt dette kombinert med en stor interesse og en form for utdannelse, som viser at du er målrettet og vil noe i livet, så tror jeg du er på god vei til å kunne få deg en slik jobb.

kan jo være en start!

Søknadsfrist 14.09.09

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyst å starte HI-Fisjappe så bor jeg på den plassen i Norge hvor det er størst behov for det iallefall.
    Her i byen finnes det absolutt null tilbud til dem som er interressert i noe mer enn et minianlegg til 1500,- på Elkjøp.

Skal du jobbe på den måten du snakker om, B&W osv, så må du kjenne de rette folke, ha flaks og ikke minst utrolig mye kunnskap som neppe kan læres på noen skole.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian

kan jo være en start!
    Dette høres ut som en drømmeselger å møte når man skal se etter hifi, men det kan umulig være krav klubben stiller. Jeg har hvertfall ikke møtt mange som fyller dem der.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Ole Vidar, som du refererer til, har utdannelse innen markedsføring og/eller økonomi, men er ikke sikker. Det er mange jobber i bransjen som er egnet for den type utdannelse.

Så har du jo en del tekniske stillinger. Disse er ofte mer "hands on" men det er ikke mye å velge i der, spesielt ikke om du har visse geografiske krav, og det kreves en viss kunnskap eller å kjenne de rette menneskene.

Jeg tror det beste forslaget er å komme innenfor et sted og få seg en liten ekstrahjelp-jobb. Ett bein på innsiden har lett for å bli mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror Ole Vidar, som du refererer til, har utdannelse innen markedsføring og/eller økonomi, men er ikke sikker. Det er mange jobber i bransjen som er egnet for den type utdannelse.

Så har du jo en del tekniske stillinger. Disse er ofte mer "hands on" men det er ikke mye å velge i der, spesielt ikke om du har visse geografiske krav, og det kreves en viss kunnskap eller å kjenne de rette menneskene.

Jeg tror det beste forslaget er å komme innenfor et sted og få seg en liten ekstrahjelp-jobb. Ett bein på innsiden har lett for å bli mer.
    går jo ann å søke jobb hos Adam Audio importøren, de trenger sikkert folk nå veldig snart!

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ide er kanskje å bynne smått. Er selv snart 15 år, og jeg skal jobbe på Hifi huset på OD dagen (operasjon dagsverk). Går elektro som utdanningsfag på skolen, og har planer om elektro på vgs, så får se hvor jeg kommer til å jobbe når jeg blir eldre. :-D

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette høres ut som en drømmeselger å møte når man skal se etter hifi, men det kan umulig være krav klubben stiller. Jeg har hvertfall ikke møtt mange som fyller dem der.......
    Vet ikke helt om du tok poenget. Jeg sa ikke at det er et krav, det vet jeg ikke noe om. Men en bedrift som hi-fi klubben tenker kun på penger. Men selvfølgelig, de vil ha flinke folk som kan mye/og har stor interesse for hi-fi.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ledig deltidsstilling hos Soundgarden i Ålesund...

Ekstrahjelp ønskes til vår avdeling i Ålesund | Soundgarden

Lykke til!

Mvh Riceman

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relatert til stillingsannonsen lengre oppi her:
    En ting har jeg lärt meg er at du aldri skal väre redd for å söke på stillinger der du ikke oppfyller kvalifikasjonene som står i stillingsannonsene. Det er ren drömmefantasi fra selskapene. Du må få dem til å forstå at DU er den rette for jobben, uansett hvilke utfordringer som venter.
    För han ble berömt, så kunne Danny DeVito finne på å gå på auditions der de sökte etter sexy blondiner på 1,80, for å ta et eksempel.
    Jobber man hardt og målrettet kan man få til det meste.

Jeg sier ikke nödvendigvis at Danny DeVito klarte å bli en blondine på 1,80, men han klarte til slutt å finne rette rollen som gjorde han berömt, selv om kanskje rollen i utganspunktet ikke var laget for en person som han.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng verdenskrig. Om man søker 10 ganger så mange jobber er det i prinsippet 10 ganger så stor sjanse for å få jobb.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringen tilsier at de som VIL jobbe kommer godt ut i motsetning til de som kun jobber for å motta lønn.........
    Er du ung , så sørg for å ha flere bein å stå på, AV bransjen er tross allt ikke veldig stor i vårt lille land :-D

Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Formell utdanning

Start med å få deg en formell utdanning. Det er aldri bortkastet. Med formell kompetanse er det ingen som kan betvile din kompetanse. Da har du dokumentasjon på hva du kan, og vil ha flere ben å stå på senere i livet. Ikke minst mulighteten til å ta videre utdanning.
    Har selv fagbrev som håndtverker, men har i ettertid tatt 4 -årig høyskoleutdanning (planlegging, organsiasjon og ledelse m.m), men du verden hvor glad jeg er for at jeg har et fagbrev! Gir meg en helt annen tyngde i mitt arbeid (selv om jeg idag har mest kontorarbeid) da jeg faktisk kan føre en diskusjon med andre håndtverkere og faktisk i mange tilfeller være den med mest kompetanse. I tillegg lytter de på en annen måte, når de vet at jeg faktisk har kompetanse innen feltet.
    Lykke til!

Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du er byggingeniør! Hvorfor ikke spesialisere seg på Lyd i nybygg?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •