Jeg vil jobbe med lyd! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fisk1
    Start med å få deg en formell utdanning. Det er aldri bortkastet. Med formell kompetanse er det ingen som kan betvile din kompetanse. Da har du dokumentasjon på hva du kan, og vil ha flere ben å stå på senere i livet. Ikke minst mulighteten til å ta videre utdanning.
    Har selv fagbrev som håndtverker, men har i ettertid tatt 4 -årig høyskoleutdanning (planlegging, organsiasjon og ledelse m.m), men du verden hvor glad jeg er for at jeg har et fagbrev! Gir meg en helt annen tyngde i mitt arbeid (selv om jeg idag har mest kontorarbeid) da jeg faktisk kan føre en diskusjon med andre håndtverkere og faktisk i mange tilfeller være den med mest kompetanse. I tillegg lytter de på en annen måte, når de vet at jeg faktisk har kompetanse innen feltet.
    Lykke til!
    Ingenting er værre enn ingeniører som aldri har vært i arbeidslivet før de ble ferdig utdannet. Rett fra videregående og så på høyskole/universitet...
    Nei, greit med litt praktisk fagkunnskap og arbeidserfaring

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Ingenting er værre enn ingeniører som aldri har vært i arbeidslivet før de ble ferdig utdannet. Rett fra videregående og så på høyskole/universitet...
    Ja, det kan jeg skrive under på. Jeg tok også ingeniørutdannelse etter noen år med praksis og et fagbrev. Man får en helt annen faglig ballast og man vil også ha en drøss med "knagger" å henge teorien på.

Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Joda det er alltid kjekt med erfaring. Men la de få den da i stede for å rakke ned på de på den måten. Det kan faktisk være at de kan noe DU (med stor sannsynlighet) ikke kan. 8)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fisk1
    Joda det er alltid kjekt med erfaring. Men la de få den da i stede for å rakke ned på de på den måten. Det kan faktisk være at de kan noe DU (med stor sannsynlighet) ikke kan. 8)
    jepp, men det går greit andre veien også. selv om de har kunskaper du ikke har, så vil jeg påstå det burde være obligatorisk for ingeniører å få praktisk erfaring først... selv jobber jeg som cnc operatør, og lager ting som ofte har tolleranser på millimetere, mye av det jeg lager har feks tolleranser på +- 1-2mm, og ofte opplever at ingeniører setter på slike tolleranser på tegninger bare for at det skal se fint ut, uten at det overhode er nødvendig. så om disse ingeniørene hadde hatt litt praktisk erfaring hadde de ungått å sette ting på tegningen, som gjør at det ser litt finere ut på tegningen, men som er totalt unødvendig, og som gjør at vi slipper å bruke timer på å prøve å finne ut av hvordan i all verden vi skal få til dette, når det er totalt unødvendig, gjør også slike ting mye dyrere enn nødvendig...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •