Lyd fra 9800GT på Samsung LE46B620

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra 9800GT på Samsung LE46B620

Heisann!

Litt usikker på om denne skulle postes i den ene eller andre kategorien, så da ble det her. Problemet er som følger:

Jeg har en PC med et Gigabyte 9800GT skjermkort. Dette kortet har 2 DVI-porter, ingen HDMI. TV'en min er en LE46B620. Denne har en egen inngang for HDMI som kommer fra en DVI-til-HDMI kabel. Ved siden av inngangen på TV'en er det en minijack-inngang.

Lettlurt som jeg er, tenkte jeg det ville være så enkelt som å koble DVI-til-HDMI kabelen i HDMI-inngangen, og en 3,5mm kabel fra maskina til 3,5mm-inngangen som hører til nevnte HDMI-inngang. Men den gang ei.

Etter mye googling har jeg vel funnet ut at dette skyldes at skjermkortet sender et signal via DVI/HDMI-kabelen som forteller TV'en at den skal motta digital lyd, ergo kobler TV'en vekk den analoge porten. Har også sjekket TV-menyen om man kan override dette via meny, men nei.

Spørsmålene blir da:

1. Kan man disable dette signalet (som sier at det er lyd på HDMI'en) på noen måte, på PC'en?
    2. Finnes det noen som helst måte å tvinge TV'en til å bruke det analoge systemet?

De metodene jeg fant på nett var kort oppsummert som følger:

1. Koble noen ledninger inne i maskina direkte til en connector på skjermkortet.
    2. Laste ned moddede driver-filer (hvis man fant for riktig OS).
    3. Modde Windows-registret (her var det ingen garanti for at det ikke knela maskina).

Det må fa finnes enklere løsninger?

System specs på maskin:

CPU: Intel Core2Quad Q6600 @ 3.0 GHz
    GFX: Gigabyte GeForce 9800GT

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nevermind.

Bestilte idag et Asus HD4770. Der får man lyd rutet til kortet via drivere, og kan bære lyd ut av DVI via HDCP-compliant DVI til HDMI-adapter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •