Cerwin Vega Surround med reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega Surround med reciever

Nå for tiden har jeg 2x Cerwin Vega VE-15F med NAD C372.
    Jeg elsker lyden som kommer ut av dette!

Men nå i det siste vil jeg legge til litt mer bass og runde av til surround.
    Så jeg har tenkt på:
    CV VE28SX :
    Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-28SX Subwoofer
    CV VE5C :
    Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-5C Senterhøyttaler
    CV VE5M :
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-5M Høyttalere

Ny forsterker har jeg ikke tenkt så mye på enda (halp!)
    Hvordan vil disse høytalerne ta seg ut med VE15F? Håper noen har prøvd opplevelsen her inne?
    VE15F trives vel best alene i festligere og høyere volum vil jeg tro, er det mye å plugge om og slikt når jeg først bestemmer meg for å ha en liten fest?
    Samtidig: blir C372'n min bortkastet?

Noen få spm til dere fra ei som ikke kan så mye om dette.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren og surroundhøyttaleren vil nok fungere greit, selv om senteren din nok blir litt pinglete i forhold til 15". Suben vil jeg også tro blir litt liten sammen med frontene. Kanskje en større CV hadde gjort seg.

Jeg ville beholdt 372 for å bruke den som effekt til frontene, så kan du slippe billigere unna med receiver, trenger ikke så mye kraft da til senter og surround.

Har du noe budsjett?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    28sx er altfor liten iforold til front.. skal du ha sub så må du ha 15"
    resten ser bra ut8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte selv at 28sx er for liten, men alle skryter noe så sinnsykt over dem. Selv har jeg mest lyst på en cylinder fra SVSound. 2x New PC12-NSD eller 1x PC13-Ultra. Deres mening om dette?

Så det du foreslår er at C372 til fronts og en rimligere reciever til de andre? Hvordan kobler jeg opp dette slik at det blir surround effekt av det? Beklager newb question.

Vel, budsjett og budsjett. Jeg sparer til det jeg har lyst på. Men selvfølgelig, jeg er ikke kresen å jeg må absolutt ikke ha det beste og dyreste på markedet, så lenge jeg får noe som holder. Jeg syns at c372 + ve15F er noe av det beste jeg har hørt ;-) Jeg liker mye lyd - jeg liker mye bass. Får du et bilde i hodet?

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aalberg
    Jeg tenkte selv at 28sx er for liten, men alle skryter noe så sinnsykt over dem. Selv har jeg mest lyst på en cylinder fra SVSound. 2x New PC12-NSD eller 1x PC13-Ultra. Deres mening om dette?

Så det du foreslår er at C372 til fronts og en rimligere reciever til de andre? Hvordan kobler jeg opp dette slik at det blir surround effekt av det? Beklager newb question.

Vel, budsjett og budsjett. Jeg sparer til det jeg har lyst på. Men selvfølgelig, jeg er ikke kresen å jeg må absolutt ikke ha det beste og dyreste på markedet, så lenge jeg får noe som holder. Jeg syns at c372 + ve15F er noe av det beste jeg har hørt ;-) Jeg liker mye lyd - jeg liker mye bass. Får du et bilde i hodet?
    jo, men de som skryter av den har ikke 2 15" fra før som tar seg av bassen... å da blir en 8" nesten som en mellomtone i størreles forhold...
    du vil ikke merke at du har de tror jeg.. bortkasta penger tror jeg..

skal du bruke c372 som effektforsterker så napper du ut de to bro'ene bakpå den å kobler en ledning fra surroundforsterkeren til der... men du må ha en surroundforsterker med linjeutganger.. er ikke alle som har det av de billige. men legger du ca 5000kr i en surr så har de linjeutganger..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2stk PC12 ville nok gjort seg. De spiller høyt og langt ned i frekvens, mens VE15F spiller høyt noe lenger opp i frekvens.
    Gutungen her hadde en CLSC12S før, og byttet til PB10-ISD. Spilte i en helt annen klasse enn CV, de kan ikke sammenlignes i hele tatt.

Men om du bestemmer de for CV sub må du iallefall ikke gå for noe mindre enn 15" til det oppsettet du har.

Hva med denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3255&cat=last7
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger så absolutt ikke å være CV sub nei, for all del.

Jeg vet ikke hva som er forskjellen på de cylinderformede subbene, eller boxformede jeg.
    Tenner personlig litt mer på cylinder, da jeg ikke har hørt noe spesielt om PB-settet.

Om det blir SVS PB12-Plus så blir der værtfall kun 1
    men igjen, 2xcylinder VS 1xPB12. Vet ikke jeg?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB tar litt mer gulvplass, og spiller vel ørlite høyere og bittelitt dypere, om dette merkes i praksis er vel en annen sak.

Har n tube selv og er godt fornøyd med det, junior har to stk. PB10 og er fornøyd med dem

Tror du skal velge den som appelerer mest til eg med tanke på design om du velger SVS.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •