Støy fra høyttalerne - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får sikkelig susing i subben når jeg kjører PS3 via HDMI...
    Susingen blir tho kraftig redusert når jeg kjører lyd via den, men den er der fremdeles.

Så vil nesten tro at dette er mer ett PS3 problem enn noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever nok desverre susingen både med og uten PS3'en på. Men må jo være receiveren som gjør det, siden susen begrenses av at jeg trykker på 'mute'. Susingen er der heller ikke når jeg bare skrur på effektforsterkeren.

Likevel er det langt fra sjenerende. Gjorde en blindtest i stad og greide ikke avgjøre fra sitteposisjon om alt var på eller ikke.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

dette er off topic, sorry. Men jeg kom ikke på et bedre sted å poste dette dessverre...

Siden det er så mange elektrikkere her, så tenkte jeg å spørre om noe angående jording av lamper.

Bildet her viser tilkoblingen av en lysekrone jeg skal henge opp på kjøkkenet. I butikken hvor jeg kjøpte lampa fikk jeg vite at denne ikke trengte noe jordet ledning, og så fikk jeg med en lampettledning og et støpsel. Støpselet er jordet fordi jeg har jordet stikk på kjøkkenet som lampa skal kobles til. (stikk i taket)

Så ser jeg at det på lampa er vist et symbol for jording (tror iallfall det er det), og så ser jeg en gul/grønn ledning som er festet til ramma på lampa og inn sukkerbiten der lampettledningen skal tilkobles.... dette er definitivt jordingstilkobling...

Er det fortsatt slik at jeg ikke trenger å tilkoble jord, eller fikk jeg feil info i butikken? Det står intet symbol som viser dobbeltisolering av lampa iallfall, så da blir jeg litt skeptisk...

J.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hei,

dette er off topic, sorry. Men jeg kom ikke på et bedre sted å poste dette dessverre...

Siden det er så mange elektrikkere her, så tenkte jeg å spørre om noe angående jording av lamper.

Bildet her viser tilkoblingen av en lysekrone jeg skal henge opp på kjøkkenet. I butikken hvor jeg kjøpte lampa fikk jeg vite at denne ikke trengte noe jordet ledning, og så fikk jeg med en lampettledning og et støpsel. Støpselet er jordet fordi jeg har jordet stikk på kjøkkenet som lampa skal kobles til. (stikk i taket)

Så ser jeg at det på lampa er vist et symbol for jording (tror iallfall det er det), og så ser jeg en gul/grønn ledning som er festet til ramma på lampa og inn sukkerbiten der lampettledningen skal tilkobles.... dette er definitivt jordingstilkobling...

[IMG*]http://home.lifi.no/jonia/184.JPG[/IMG]

Er det fortsatt slik at jeg ikke trenger å tilkoble jord, eller fikk jeg feil info i butikken? Det står intet symbol som viser dobbeltisolering av lampa iallfall, så da blir jeg litt skeptisk...

J.

Du skal jorde alt som kan jordes.
    Men det er ingen direkte nødvendighet (Bortsett fra på bad).

Så velg selv hva du vil gjøre egentlig..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Jeg har også nesten det samme problemet. Når jeg har koblet pc'en (bærbar) til anlegget med en minijack-minijack kabel kommer det masse susing. Men med en gang jeg kobler kabelen fra på pc-siden eller forsterker-siden eller kobler ut laderen på pc-siden eller kontakt-siden forsvinner det. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Koble pc'en i en ujordet kontakt?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

ja, det er jo verdt et forsøk... bruk f.eks. en "padde" som er ujordet og koble pc'ens strømtilførsel til denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker utmerket nå.. INGEN piping eller susing når jeg har PC'en koblet til... Gikk en tur på clas ohlson og kjøpte et jordet han-støpsel, et ujordet hun-støpsel og ei lampett-ledning. Koblet alt sammen og VIPS så var summingen borte. Takk for hjelpen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •