DAC- trenger jeg det? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 269
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg mener at det er en del å hente med en ekstern dac koblet til squeezebox, da den innebygde dac'en i sb ikke er særlig god. Men som det er blitt sagt tidligere i tråden, det kommer an på kvaliteten til de andre komponentene i anlegget. :-D
    Det spørs jo om du bruker den innebygde DACen da. Kjører du digitalt fra denne til en surroundreceiver bruker man DACen i receiveren ikke i SBen.

Det sitter forøvrig en relativt oppegående burrbrown DAC i SBen, så det er nok små forskjeller også her, selv om hifiblekkene er glad i å mene noe om dette ja.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bambynor
    Tusen takk for et kjapt og tydelig svar:-D
    Har du sammenlignet Benchmark DAC og Electrocompaniet DAC:?:
    Jeg forsto at det ikke er hørbar forskjell på disse to. Jeg har hatt en Electrocompaniet DAC på hjemlån for å teste om det blir noe bedre lyd ut av CD-spilleren (Abrahamsen V1.0). Jeg var veldig overrasket da jeg ikke merket noe forskjell. Er det noe galt med hørselen min eller med høyttalerne
    DAC-en som sitter i V1.0 er identisk med V6.0 og koster (ny) ca. 6k mens Electrocompaniet sin DAC koster (ny) nesten 13k:twisted:
    Har du lest denne testen:
    http://theaudiocritic.com/plog/index...Id=40&blogId=1
    Konklusjonen virker litt oppskryt:
    "All in all, the Benchmark DAC1 HDR is damn close to a perfect piece of equipment. Neither its digital performance nor its analog performance could be meaningfully improved. That’s really all that needs to be said. If I could change anything at all about it, it would be to add a couple more analog inputs. I realize that there is no room for that, so I use a small input switch box that sits on top of it. Most users won’t need it. There exist DACs and preamps at ten times the price of the Benchmark, but they aren’t any better. Let the high-end police come and take me away in handcuffs."
    Hva synes du om dette?
    Det er ikke noe galt med hørselen din - det er sannsynligvis knapt hørbar forskjell. Jeg har ikke hørt EC DACen.

Anmelderen i bladet du refererer til har sikkert rett i at benchmark DAC1 ikke kan forbedres nevneverdig, da det sannsynligvis er en godt konstruert, nøytral DAC. Dvs at vanlige dødelige ikke er i stand til å høre forskjell på denne og en dyrere dac. Det som kan være verdt å nevne er jo at det ikke er sikkert at du hører forskjell på den og en BILLIGERE dac heller (som f.eks den som sitter i cdspilleren din)
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    AKG K530

De er på tilbud til 600 kr Her
    Her er altså min nyeste hifidingz. Nå er til og med kona begynt og glede seg:razz: (alt kommer til og bli enklere når hun får ferten på kvalitetslyd)

Det jeg lurer på nå : skal jeg være fornøyd med hodetelefonene og putte disse i en bærbar. Eller skal jeg kjøpe meg et lite ekstrent lydkort?
    Anbefalinger på en eller annen dingz som kan gi de nye hodetelefonene kvalitetslyd:shock:

Edit: Gjerne noe på tilbud igjen ;-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Her er altså min nyeste hifidingz. Nå er til og med kona begynt og glede seg:razz: (alt kommer til og bli enklere når hun får ferten på kvalitetslyd)

Det jeg lurer på nå : skal jeg være fornøyd med hodetelefonene og putte disse i en bærbar. Eller skal jeg kjøpe meg et lite ekstrent lydkort?
    Anbefalinger på en eller annen dingz som kan gi de nye hodetelefonene kvalitetslyd:shock:

Edit: Gjerne noe på tilbud igjen ;-)
    Da kjøper du jo selvsagt en sånn en så har du både DAC og hodetelefonforsterker:

Home HIFI

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine

Vil påstå at Beresford TC-7520 gjør en bedre jobb enn Cambridge DacMagic. Har vært med å blindtestet disse opp mot hverandre, og Beresford kom mye bedre ut.
    TC-7520 er også billigere enn DacMagic. Ca. 1700,- inkl frakt fra UK

Home HIFI
    Må vist lese litt mere om denne da. Men så kanskje for meg noe enda mindre og billigere. (Dette er jo til kona:-P :-P )
    Edit: Men nå kan jeg jo slå to fluer i et smekk.
    Dobbel-edit: Kanskje begynt på tråden en gang til jeg....

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å kline til, bruker en slik selv sammen med HD650, fungerer meget bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Bare å kline til, bruker en slik selv sammen med HD650, fungerer meget bra!
    Nærmer meg denne ja. Når du går god for den med dine hodetelefoner, så forstår jeg at i hverfall du synes Beresforden er bra.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at DiFontaine fronter Beresford etter blindtesten som var tidligere. Jeg har både Beresford og Dacmagic, og jeg foretrekker DacMagic`en i mitt oppsett (også etter jeg leste resultatet av blindtesten ), så du skal ikke se bort ifra denne. Det kan være snakk om matching også. Lykke til

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Jeg ser at DiFontaine fronter Beresford etter blindtesten som var tidligere. Jeg har både Beresford og Dacmagic, og jeg foretrekker DacMagic`en i mitt oppsett (også etter jeg leste resultatet av blindtesten ), så du skal ikke se bort ifra denne. Det kan være snakk om matching også. Lykke til
    Hvordan vil du kort beskrive forskjellene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kommet fram til at jeg venter til AKG K530 kommer i posten denne uka. Så lar jeg dama plugge den(AKGen) rett i boksen sin(PCen) , da blir hun sikkert veldig fornøyd.:-D
    Så tar jeg en cd-plate og setter i den bærbare og lar henne høre på denne. Deretter tar jeg henne med på kinoen og lar henne høre samme CDen i kinoannlegget. (PS3->Yamaha 861-Burre Brown 24bit-DAC) hører hun (og jeg)forskjell på disse to alternativene, så blir det nok en Beresford eller Dacmagic på oss.
    Høres ut som en plan?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vel egentlig beskrives slik:

ca kr 698,- i prisforskjell

DacMagic har ikke hodetelefonutgang og kun fixed volume
    DagMagic har i tillegg balanserte utganger
    DacMagic har digital utgang (hva nå enn det er godt for på en separat DAC)
    DacMagic har et mer moderne design

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    syns de dac'ene er litt oppskytt... med en gang en kobler den til pc med usb så blir det kun 16bit kvalitet usb støtter ikke 24bit..

Lydkortet i nye pc'er er bedre enn folk tror, og det er heller lite støy i dagens pc'er...

jeg har en helt normal bærbar pc til 6000kr som er 1år gammel.. se specs å sammenlign med en ekstern dac..

Realtek
    Er litt nyskjerrig hva man kan få til med eksterne lydkort. Men er det noe og hente på disse så lenge jeg allerede har et lyd-kort? Og så må de jo være godt under DAC-pris, eller så vil jeg jo gå for Beresford og Dacmagic.
    Edit; Jeg har Toshiba Satellite L300 og har også Realtek, ser jeg. Realtec High Definition Audio - kan det bli bedre.-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    kan vel egentlig beskrives slik:

ca kr 698,- i prisforskjell

DacMagic har ikke hodetelefonutgang og kun fixed volume
    DagMagic har i tillegg balanserte utganger
    DacMagic har digital utgang (hva nå enn det er godt for på en separat DAC)
    DacMagic har et mer moderne design
    Så du hevder at lydforskjellen er lik null?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bygger det seg opp.....8) Heia den som vinner, DACen forsvinner. Ble litt i tørreste laget. Tror jeg åpner en øl, ser jeg har bare 3 uker igjen på NAV , så her må det kosest mens jeg enda har ferie:twisted:

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvordan vil du kort beskrive forskjellene?
    Jeg synes mellomtonen er litt mer detaljert/fokusert, samt litt strammere bass i DacMagic.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Så du hevder at lydforskjellen er lik null?
    For å si det slik: i et tradisjonelt hjemmemiljø tror jeg det er liten forskjell. Da ville jeg brukt prisdifferansen til innkjøp av materialer til akustiske tiltak

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir veldig skeptisk til de her som sier de ikke hører forskjell på dacer i det hele tatt!
    hører dere ikke forskjell på cdspillere heller? forskjellen er jo praktisk talt like stor, drivverk eller ikke..
    virker som erfaringsgrunnlaget er litt tynt..
    jeg hører iallefall forskjell på alle dacene og cdspillerene jeg har hatt hjemmom

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det sitter forøvrig en relativt oppegående burrbrown DAC i SBen, så det er nok små forskjeller også her, selv om hifiblekkene er glad i å mene noe om dette ja.
    at det er en burr brown i den er ikke et argument for noe som helst. mange signalkilder bruker helt like dacèr men er i oppbygning og lyd som på to ulike planeter. det er store forskjeller i konstruksjon her.. ikke bare en chip

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    For å si det slik: i et tradisjonelt hjemmemiljø tror jeg det er liten forskjell. Da ville jeg brukt prisdifferansen til innkjøp av materialer til akustiske tiltak
    Vel, det er ikke alle som vil eller har anledning til dette. Tror jeg skal ta meg en tur på HFK for å høre en dag. Noe sier meg at svarene ville vært annerledes om samme spm blir stilt på Hi-fi Sentralen, uten at jeg påstår at de er mer troverdige...

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes mellomtonen er litt mer detaljert/fokusert, samt litt strammere bass i DacMagic.
    Jeg er nå egentlig litt uenig i den påstanden når det kommer til mellomtonen. Her SYNES JEG at Beresford kommer bedre ut. I tillegg er den åpnere og luftigere i diskanten. Når det kommer til bass har nok DacMagic litt mer kontroll og har noe strammer bass.

UANSETT, så er begge veldig gode produkter til prisen, det er kun ørsmå detaljer som skiller disse to dac´ene. Det som jeg synes taler til Beresfords fordel er volmkontroll slik at den kan brukes som pre-amp og headsetforsterkeren.

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •