DAC- trenger jeg det? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 269
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig denne er linket før, men uansett:

http://avforum.no/forum/av-prosessor...streamere.html

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det var vel en noe bastant påstand? Sier du at du ikke kan få bedre lyd ved å kjøpe dyrere høyttalere?
    Var ikke ment å være bastant på noen som helst måte, mer en konstatering. Men selvfølgelig er det mulig å få bedre lyd med dyrere høytalere, men da tror jeg at jeg må "relativt" høyt i pris for å matche eller få bedre lyd enn jeg har nå. For øyeblikket er jeg veldig fornøyd med de høytalerene jeg har nå... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    HDMI er digital overføring, så hvis du overfører lyd fra PS3 til forsterkeren med HDMI så bruker du DACen i forsterkere.
    Takk for oppklaringen. Jeg blandet dette med bitstream og lpcm. Recieveren min kunne ikke decode bitstream, ja sånn var det.:-D Er så vanskelig med mer enn en tanke i hodet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg Beresford Cayman. Når det gjelder denne dingsen så har jeg egentlig vært kjapp på avtrekkeren, for det var ikke stort mer enn en uke med lesing om emnet; DAC. Tar jo litt tid og sette seg inn i nye ting, spesielt når man er litt dum.:neutral:

Har lagt ut, for meg, svært mye penger på lyd og bilde siste året. Derfor ble jeg veldig lettet når madammen hørte stor forskjell med MR.Cayman.
    Vi har kun brukt Cayman på den bærbare, som kona liker og bruke på kjøkkenet. Hun kan da sette på vifta når hun røyker, samt og vente på at alt det gode hun lager på kjøkkenet blir ferdig:-D

Dere har vel funnet ut at jeg er en fersking i hifi-verdenen.8) Men jeg kan si at lydbildet ble bredere og at jeg kunne høre dypere bass + at diskanten ble penere i toppen. Jeg hørte definitivt MYE større forskjell, enn når jeg i går kveld sprang frem og tilbake mellom reciever og PCen på kjøkkenet. Da testet jeg hodetelefonene med litt prestemusikk, Eidsvåg.
    Jeg hører så og si aldri på pc-lyden siden anlegget mitt er på kinoen.
    Først fikk vi et kvantesprang med AKG k530, også enda et med Beresford Cayman. Til alle i denne tråden, TUSEN TAKK.

EDIT: Nå må jeg sette Cayman inn i signaturen;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    I motsetning til hifibransjen?
    Hifibransjen som ikke har kommet med en "revolusjon" siden XLR kontakter, DEN hifibransjen?

Dacmarkedet er veldig "nytt" som et kommersielt produkt, da gode måter å streame på ikke har vært tilgjengelige før de siste årene, derfor tror jeg på at både forbrukere og anmeldere kan ha problemer med å skille dritt og kanel.
    (De norske anmelderene bør etter min mening prøve å begrense hallelujaropene en smule, og SE abrahamsen V6 tråden på hifisentralen), men en dac utgjør en forskjell, i allefall som tolker av en såpass dårlig analog kilde som en squeezebox.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Hifibransjen som ikke har kommet med en "revolusjon" siden XLR kontakter, DEN hifibransjen?

Dacmarkedet er veldig "nytt" som et kommersielt produkt, da gode måter å streame på ikke har vært tilgjengelige før de siste årene, derfor tror jeg på at både forbrukere og anmeldere kan ha problemer med å skille dritt og kanel.
    (De norske anmelderene bør etter min mening prøve å begrense hallelujaropene en smule, og SE abrahamsen V6 tråden på hifisentralen), men en dac utgjør en forskjell, i allefall som tolker av en såpass dårlig analog kilde som en squeezebox.
    Og nå hiver Soundgarden seg på vogna - Hegel DAC til den nette sum av 7995 som man selvfølgelig MÅ ha selv om man forrige gang ble "Lurt" til å kjøpe überprized strøm filter, abrakadabra kabler og innbrenning

Hegel HD10 D/A-konverter | Soundgarden

Men det er heldigvis en fri verden..................

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og nå hiver Soundgarden seg på vogna - Hegel DAC til den nette sum av 7995 som man selvfølgelig MÅ ha selv om man forrige gang ble "Lurt" til å kjøpe überprized strøm filter, abrakadabra kabler og innbrenning

Hegel HD10 D/A-konverter | Soundgarden

Men det er heldigvis en fri verden..................

Verste av alt er at den må prøves. Hadde man vært formålsrasjonell, hadde man kjøpt en av billigpakkene på surround.no og aldri nevnt ordene god lyd igjen.

Men du synes Hegelen er ille, sjekk ut ECD1 på samme side

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Verste av alt er at den må prøves. Hadde man vært formålsrasjonell, hadde man kjøpt en av billigpakkene på surround.no og aldri nevnt ordene god lyd igjen.

Men du synes Hegelen er ille, sjekk ut ECD1 på samme side
    Ja, uff- jeg ser at det jeg skrev kom feil ut.

Folk må mer enn gjerne kjøpe DAC i denne prisklassen hvis det gir dem bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om trådstarter eller andre kunne samlet litt av informasjonen som er kommet fram etter alle sidene her. Litt mye å lese, når man lurerer på om dette har noe for seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Lurer på om trådstarter eller andre kunne samlet litt av informasjonen som er kommet fram etter alle sidene her. Litt mye å lese, når man lurerer på om dette har noe for seg.
    Heisann, vi har jo samlet info på ca. 10 sider. Hva som er viktig kan du velge selv. Vi kjører selvbetjening:razz: For meg så har jeg fått svar; ca.2000kr er ikke bortkastet, men en svært god investering når man går for Caiman!
    Men jeg begynte tanken om og få en dingz som skulle decode digitale signaler, slik at lyden i stereo ble bedre. Det vet jeg ikke enda....
    Det jeg har fått svar på er at MR.Caiman passer fantastisk godt for den som vil ha digital lyd fra den bærbare PCen, gjennom et par gode hodetelefoner. At Beresford Caiman i tillegg har klasse-A forsterker, og jeg nå i tillegg til og få finere lyd, også kan spille mye høyere er for meg supert. Bare trynet på madammen:shock: når hun måpte over hvor god lyden hadde blitt, var verdt pengene.:-P
    Jeg bruker bare usb inngangen, og det lyser blått i usb-lyset, mens jeg nå begynner og finne ut hvor mange fine låter som er lagt ut på You-tube; madammens yndlingsplass på nettet.
    Nå er jeg blitt meget interessert i hvor jeg finner mye fin musikk...:idea:
    Hadde blitt veldig taknemlig om noen kunne lagt ut hvilken software som er best for oss som vil laste ned musikk, samt de beste plassene man finner musikken. Please, please, please...:!: :roll:

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne:

Optical Coax To RCA Audio Converter + Headphone Amp - eBay (item 260371546223 end time Sep-30-09 00:00:57 PDT)

Minner vel ikke så lite om en noe mere kjent modell både når det gjelder specs og utseende.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De beste kritikerene av hifi-utstyr er ofte koner, kjærester, mødre og andre som i utgangspunktet ikke har noen stor interesse for dingser og lyd og bilde. Uten forutsetninger og kunnskap om utstyret som blir presentert for dem.
    Hvis de liker hva som blir presentert for dem, da er det et godt kjøp :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Noen som har testet denne:

Optical Coax To RCA Audio Converter + Headphone Amp - eBay (item 260371546223 end time Sep-30-09 00:00:57 PDT)

Minner vel ikke så lite om en noe mere kjent modell både når det gjelder specs og utseende.

Mvh
    Peter
    Ser ut som en kopi av Beresford TC-7510...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    De beste kritikerene av hifi-utstyr er ofte koner, kjærester, mødre og andre som i utgangspunktet ikke har noen stor interesse for dingser og lyd og bilde. Uten forutsetninger og kunnskap om utstyret som blir presentert for dem.
    Hvis de liker hva som blir presentert for dem, da er det et godt kjøp :-D
    Enig. Og har de ikke forventninger, negative for de er dritaleie og høre om lyd, eller de ikke har gledet seg over lenger tid; da er kanskje placebo-effekten på et minimum. I tillegg er svarene man får her, ikke blandet med all slags "lure" tanker(kremt), og rettferdigjørelse av brukte penger.

Hadde vært ok med en kone som var steinrik og som likte og investere i lyd og bilde:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Enig. Og har de ikke forventninger, negative for de er dritaleie og høre om lyd, eller de ikke har gledet seg over lenger tid; da er kanskje placebo-effekten på et minimum. I tillegg er svarene man får her, ikke blandet med all slags "lure" tanker(kremt), og rettferdigjørelse av brukte penger.

Hadde vært ok med en kone som var steinrik og som likte og investere i lyd og bilde:-D
    Hvor lenge blir du fornøyd med dette da før du må ha noe nytt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvor lenge blir du fornøyd med dette da før du må ha noe nytt?
    fornøyd til det jeg har fått, er blitt gammelt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Ser ut som en kopi av Beresford TC-7510...
    Men ifølge enkelte amerikanske diskusjonsfora, er Beresford-DAC'en ferdigkjøpt fra Asia og bare utstyrt med ny logo og varierende, minimale tweaks av Stanley B...

De beste kritikerene av hifi-utstyr er ofte koner, kjærester, mødre og andre som i utgangspunktet ikke har noen stor interesse for dingser og lyd og bilde.
    Det kan være noe i det -- men med et stort forbehold:

De fleste jeg kjenner, som ikke er spesielt opptatt av lyd, synes det låter best når det låter "varmt" og "stort".

Dvs, tror jeg, når bassen er for sterk, og det er en god del harmonisk forvrengning.

Ikke slik lyd jeg liker best.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Nå er jeg blitt meget interessert i hvor jeg finner mye fin musikk...:idea:
    Hadde blitt veldig taknemlig om noen kunne lagt ut hvilken software som er best for oss som vil laste ned musikk, samt de beste plassene man finner musikken. Please, please, please...:!: :roll:
    Software til å laste ned med? Den skjønte jeg ikke, jeg bruker internett...., men du trenger ikke gå lenger enn til Linn, der kan du selv velge oppløsning på nedlastingen, blott må du forberede deg på litt lang tid om du nedlaster svære filer jo.
    Selve oppløsningen på opptaket betyr egentlig ikke så mye, det der betyr noe er hvordan selve opptaket er gjort av lydtekniker. Mange leter fortvilet etter 24/96 nedlastinger men fakta er jo at disse også kan ha relativt dårlig lyd.
    Husker ikke helt hvordan disse innspillinger er laget, men for eksempel skal man jo lete lenge etter den samme fenomenale lyden som man får med Tracy Chapmans første album, og Nils Lofgren sin live plate med "Keith dont go".
    Linn har kvalitet dog.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iTunes er jo programvare som laster ned musikk direkte fra nettet. Men da bare fra iTunes-butikken -- skal du kjøpe musikk fra andre kilder (som Linn eller Bowers & Wilkins) blir det mer tungvint, med nettleseren som nedlastningsprogram.

Vil man ikke bruke iTunes til å spille av musikken, finnes det et utall andre (men mer tungvinte) programmer for musikkavspilling. Jeg har ikke funnet noen det er verdt å anbefale spesielt. Velg det som er enklest å bruke om du ikke har het spesielle behov.

Ellers laster jo mange ned piratkopier via nettetsteder som formidler slikt. Disse filene ligger i prinsippet ikke lagret på nettet, men på ulike brukeres datamaskiner. Da trenger man spesielle programmer som kobler din datamaskin sammen med andre brukeres, slik at filer kan kopieres mellom brukerne. Kalles vel gjerne "fildeling" på norsk.

De aller fleste programmer man trenger, er gratis. Noen av dem kan imidlertid være bundet til spesiell maskinvare, som IKKE er gratis (iTunes er ikke bundet til spesiell maskinvare, men virker spesielt godt sammen med AirPort Express, iPod og Apple TV).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det gode DAC'er som skifter inngang selv? For meg så er det aktuelt å bruke den mellom PC og CD-dekoder, men hvis jeg må bort til rack'et for å slå over manuelt så gidder jeg ikke. Jeg trenger heller ikke hodetelefonutgang og volumkontroll. Bare en enkel DAC med optisk og RCA. En som ikke har for lys topp.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •