Ønsker tips til godt oppsett med TV og lyd for 30 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker tips til godt oppsett med TV og lyd for 30 000

Hei,

Denne posten har vel så mye å gjøre med bilde som med lyd, men i.om at jeg bare kopierer en tråd jeg har på diskusjon.no så håper jeg det går greit. Er selvfølgelig ydmyk hvis jeg har postet den i feil kategori.

Fra diskusjon.no
    Hei,

Mener tittelen ble ganske forklarende for emnet. Jeg har nettop gått til innkjøp av ny leilighet og har verken tv eller lyd-anlegg av betydning og skal derfor kjøpe nytt i denne anledning.

Jeg er en ganske kresen på slikt av personlighet og ønsker helst tips på gode TV'er med godt bilde og gode lyd-anlegg som hovedsaklig skal brukes til musikk, film og spill. Jeg ønsker gjerne å få tips hvor TV og lydannlegg er av samme merke, slik at jeg ungår x antall fjernkontroller (hater fjernkontroller, serriøst). Føler at TV og lyd fra samme leverandør også gir en bedre samhandling i meny-systemer o.l enn det løsninger fra forskjellige leverandører gir.

Har et budsjett som ligger mellom 20 000 - 30 000,- NOK, helst under 30 000 - da med både lyd og bilde inkludert i prisen. Er klar over at jeg ikke får det ultimate innen verken lyd eller bilde med disse tallene, men er altså ute etter det beste innen denne pris-klassen.

TV'en ønsker jeg gjerne litt stor, helst 50"+ siden prisen på større flatskjermer har falt sånn i pris i det siste.
    Av musikk ønsker jeg et annlegg med god og dyp bass, da jeg kun hører på musikk-sjangerene hip-hop, rap og likgnende.

Da håper jeg på tilbakemelding fra de som er det ene og det andre, og kanskje tom. det tredje hakket mer dedikert på området enn meg.

På forhånd takk!
    Har hørt at dette forumet flyter over av eksperter på lyd og bilde så jeg tok temaet hit istedenfor diskusjon.no.

Takk for svar :-D

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ha stereoanlegg eller surround?
    Hva vektlegger du mest? Lyd eller bilde? 50/50?
    Hadde det vært meg hadde jeg lagt mest i lydbiten, men det er jo individuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar

Jeg vektlegger jo forsåvidt begge deler, men iom. at jeg bor i leilighet med folk på begge sider og ovenfor så tror jeg ikke at jeg får så ofte annledning til å sette ett skikkelig stor-annlegg på ordentlig prøve. Når jeg resonerer slik tenker jeg at det rundt omstendighetene passer best å prioritere mest til TV, og kanskje en rundt regna ca 10k på surround. Vil gå mest for surround da det kommer til å brukes mest til film.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost :S

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på TVer, men skal du legge så mye som 20 000 i en tv tror jeg det er liten vei utenom Pioneer Kuro. 5090 modellen ligger på 20k noen steder og er en ganske ubestridt vinner på ren bildekvalitet og sortnivå.

Surround til 10 000 er ikke lett for meg å anbefale fordi det blir rett og slett lite penger igjen til hver komponent. Du får mange sattelitt/sub systemer til denne prisen sikkert også fra pioneer om dette med likt merke er veldig viktig, men jeg syntes ikke de duger på musikk.

Et eksempel på det kan være : Harman/Kardon HKTS11 Test av seks surroundhøyttaler-anlegg - VG Nett

Et alternativ som antakeligvis låter bedre er:

Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish kr 4990,-
    Dynavoice Def. 5.0-Black Oak 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    XTZ 99 W10.16 2990,-
    XTZ 99 W10.16 high glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

+ en brukt kvalitetsreciever:(Yamaha 663, Onkyo 606, http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=52663&cat=13 ca 3000

Hadde det vært meg som skulle bruke 30 000, hadde jeg gjort motsatt, kjøpt en tv til omkring 10 000 og anlegg til 20 000, men det er meg. Har understreket produkter jeg tror vil være gode valg for deg. Disse produktene finner du hos surround.no, pioneer finner du hos de fleste som selger flatskjermer.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Tusen takk for et meget godt og informerende svar! Akkurat slike svar jeg var på utkikk etter. Det er godt mulig jeg justerer meg noen tusen over busjett og dropper litt aksjespekulasjon. Hvor stor vil du si forskjellen på et "all-in-one" system til knappe 10k klarer seg mot løskomponenter alá kardon / yamaha til det dobbelte?

Er det snakk om natt og dag i forskjell?

Tusen takk, du har vært veldig hjelpsom til nå

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går ned til 42 ", foreslår jeg at du kjøper denne flatskjermen som er svært god til prisen: Panasonic 42"PLASMA-TV 100Hz - TX-P42X10Y
    Bunnsolid folkeplasma
    Panasonic 42PLASMA-TV 100Hz TX-P42X10Y - billig hos elprice.no
    Da har du mye penger igjen til lyden...

Yamaha RX-V1900B
    Test av Yamaha RX-V1900 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde
    Komplett.no - Yamaha RX-V1900B hjemmekinoreceiver

Panasonic DMP-BD80
    Ny generasjon Blu-ray-spillere - Lyd og Bilde
    Komplett.no - Panasonic DMP-BD80 bluray-spiller

Monitor Audio RS6
    HI-FI Huset AS - RS6
    Test av Monitor Audio Silver RS6 Gulvhøyttaler - Tester - Lyd og Bilde

Senter: Monitor Audio RSLCR
    HI-FI Huset AS - RSLCR

Bakhøyttalere: Focal Dome
    HI-FI Huset AS - Dôme 2.1
    (Det er mulig å kjøpe kun de to små ht uten sub)

Sub: XTZ 99 W12.16
    XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Hi-Fi huset selger forøvrig både Yamaha, Monitor Audio og Focal, og de pleier ofte å gi en god pakkepris. Nå ble dette trolig noe over budsjett totalt sett, men det er jo mulig å kjøpe litt av gangen. Håper dette var til hjelp...

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God 42 tommer til under 10k er denne: Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV
    Da vil du ha igjen ca. 22k til lyd, noe jeg ikke har spesielt god greie på

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en rimelig og grei surround pakke:
    http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=20650

Og hvis du velger den anbefalte 42" tv'n har du igjen 12.000kr å rutte med til receiver, blu-ray spiller og nødvendige kabler.
    Ser du litt på bruktmarkedet strekker disse 12k veldig langt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •