Heisan dere.

Var litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne tråden men fant ut at her var best.
Problemet mitt lyder som følger:

På fredag dro jeg til hifiklubben kjøpte meg to flunka nye cerwin vega høytalere, forsterker. de funker som **** og angrer ikke. Senere på dagen dro jeg til Clas Ohlson for å kjøpe kabler så jeg kunne plugge dette nye systemet med laptopen min og tven. Jeg kjøper da en 10m HDMI Kabel og en 10m kabel fra forsterker til pcen. Sistnevnte fungerer perfekt og ingen problemer. Men når det gjelder HDMI Kabelen er ting litt verre. Jeg fisker altså opp bilde fra laptopen over på tven for å sitte i sofakroken for å se litt Entourage på tven min fra laptopen. Dette fungerer perfekt med bilde og det nye anlegget og alt er flott. Men når jeg skal spille av neste episode kommer det ikke noe lyd, bare bilde. Samme skjer hvis jeg skal spille av ting fra youtube og se på tven. Jeg må koble ut HDMI kabelen fra laptopen, starte internett på nytt, starte den filmen jeg skal se fra youtube, for så å koble inn HDMI kabelen for å se det på tven med lyd. Ellers kommer det ingen lyd.

VELDIG frustrerende at hvis jeg skal se flere episoder av Entourage eller noe som helst annet,så må jeg gå bort til laptopen, koble ut HDMI Kabelen, starte episoden på nytt, SÅ koble inn HDMI kabelen på nytt for å se bilde, samme hvis jeg legger alt i en spille liste.

Siden bilde fungerer perfekt trodde jeg først det var lyd kabelen som var problemet, men hvis jeg ikke kobler til HDMI kabelen kan jeg se alt på laptopen og likevel bruke anlegget til lyd. Dvs det er kun et problem med lyden hvis jeg bruker HDMI kabelen. Det er kun itunes og spotify og slike avspillingsprogrammer jeg ikke har noe problem, der kan jeg spille av hvor mange sanger jeg vil.

Så vær snill og hjelp meg hvis du har svaret, hva skal jeg gjøre? tom for ideer og trenger hjelp stort! Dette irriterer skjorta av meg!

Mvh Mode