Nye hodetelefoner, maks 2 tusen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye hodetelefoner, maks 2 tusen

Hei!

Tenkte jeg skulle å gå til innkjøp av nye hodetelefoner, da til en maks pris av et par tusen. Bruksområdet er hovedsakelig musikk (for det meste rock), kommer til å bruke PC-en som lyd-kilde. Har for øyeblikket ikke noen hodetelefon forsterker, men går vell kanskje til innkjøp av også dette senere. Viktig at de er gode å ha på, også over lengre perioder.

Har sett litt på DT-770 pro og DT-990 pro, men ble litt skeptisk etter at jeg leste at de var generelt dårlige på mid-toner og hadde overdreven bass. Andre forslag?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG K272 HD Hodetelefon | Soundgarden

Har denne selv! Er såpass lettdreven at du ikke trenger egen forsterker. Prøvde selv med hodetelefonforsteker, men gav lite utbytte egentlig.

Testet forøvrig disse mot beyer dynamic 880.
    880 gav et større lydbilde og mer detaljer, mens akg var å foretrekke særlig på kvinnevokaler i mine ører.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado SR325i får generelt god omtale som `foner for rock og annen rask og dynamisk musikk. På de andre siden av Sennheisere i lydbildet. Er ikke de mest superkomfortable, men kan byttes puter på. Mye omtale rundt på nettet.

GRADO SR325i PRESTIGE HEADPHONES

GRADO SR225i, 325i, RS2i & RS1i REPLACEMENT EAR PADS

Elusive Disc har varene til $295, pris i Norge, 4500 kr. En negativt ting er kanskje at de blir for detaljerte og avslørende ved bruk av dårlig lydkilde/lav bitrate. En tråd på head-fi om disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Beats(dr.dre) headsettet? Bra nok? 2000,- fra statene...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raske svar. Skal ta meg en tur innom soundgarden på mandag for å høre på AKG K272 HD og beats. Tror ikke jeg går for beats om jeg må bestille de gjennom e-bay e.l. Er jo greit å ha garantien dersom det skulle skje noe, men får se hvor bra lyden er først

Grado headsettet blir nok litt i overkant med tanke på pris, skal som sagt ikke investere mer enn et par tusen.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT 770 er rimelig feite i lyden, men de er behagelige å ha på over lang tid på mitt hode som er rimelig stort. Bruker XL i luer. Til rock og spilling så er desse fryktelig artige å bruke. Om su skal bruke headsettene rett fra pc, så husk på at du har en EQ du kan justere bassen med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •