Planlegger Hjemmekino :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Planlegger Hjemmekino :)

Heisann, nye planer nye muligheter hehe..

har et rom på ca 15-16 kvadrat (avlangt) som jeg vil gjøre om til hjemmekino..

skal også kunne låte bra på musikk! har såvidt startet på * planlegging * vil bruke noe tid på dette da ikke alle pengene som skal legges i dette er på enda! men kommer nok til og kjøpe inn fortløpende!

har da bestemt meg for og ha projektor/ lerret & 5 kanals lyd!

veldig usikker på hva jeg skal ha! men samtidig bestem :lol:

Klipsch er uatkuelt bare for og ha sagt det hehe :P

lurt litt på B&W (da jeg har 704 i oppsett fra før av )
    tenkte i hovedsak på 804s,805s, HTM4s + SVS sub..
    er somsagt bare en tanke hehe derfor lurer jeg på hva folket vil anbefale og/eller inspill til tanken min over :P forsterker er jeg usikker på enda...

takker på forhånd!

Mvh
    Sound's

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye du skal bruke og hvilke preferanser du har er kanskje greit å nevne.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Nei tenkte jo rundt 80 - 100 000 blir jo somsagt fordelt utover noen måneder

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt lite respons, mulig min feil med lite informasjon og/eller lagt ut denne under feil kategori hehe.

Ihvertfall! skal på en lytte runde til Fredag hadde jeg planer om!

Det jeg vurderer nå er : Dali Ikon, System Audio SA-Ranger.. eller om jeg rett og slett skal prøve å skaffe det jeg mangler i B&W 700-serien.. men da må jeg også handle brukt (ikke noe imot dette) men det som da er kjedelig er jo og vente på å at noen skal selge akkurat det jeg trenger i riktig farge ect ect.. er da *Cherrywood* jeg har! Trenger da: B&W 703, B&W 705 og HTM7.

siste alternativet vet jeg ikke om jeg orker og vente på men for all del! kom med forslag til hva jeg burde ta en lytt på! Sa tidligere plenty nei til Klipsch, men skal gi det en lytt! i og med at dette er en typisk film høyttaler!

håper på kjappe og gode tilbake meldinger

Mvh
    Sound's

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Råder deg til å kjøpe brukt. Det florerer jo av digg utstyr som dukker opp med jevne mellomrom.

Kan nevne at jeg har kjøpt nesten nytt på brukten og spart:

- Subber 9.000,-
    - Fronthøyttalere 10.000,-
    - Effektforsterkere 12.000,-

Resten har jeg kjøpt nytt, men for ca 30.000,- spart får får du en kongeprojektor og lerret "gratis".:-D

Du må ha is i magen gutt!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Råder deg til å kjøpe brukt. Det florerer jo av digg utstyr som dukker opp med jevne mellomrom.

Kan nevne at jeg har kjøpt nesten nytt på brukten og spart:

- Subber 9.000,-
    - Fronthøyttalere 10.000,-
    - Effektforsterkere 12.000,-

Resten har jeg kjøpt nytt, men for ca 30.000,- spart får får du en kongeprojektor og lerret "gratis".:-D

Du må ha is i magen gutt!
    takker for raskt svar somsagt ikke noe imot og kjøpe brukt.. men tror det vil være vanskelig og få tak i mer i 700 serien til B&W har prøvd tidligere uten hell men den som venter på noe godt venter aldri forgjeves!

noen som har Ide om et knall godt hjemmekino opsett ?

Mvh
    Sound's

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Tigerberget her, ha litt is i magen og kjøp brukt når du kommer over noe snacks. Det tar uansett litt tid å bygge kinoen, så det er vel strengt tatt ikke noen hast Jeg har også kjøpt litt brukt underveis og har spart en del.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har det så travelt er det jo greit å gjøre noen gode brukt kjøp, men det er også mulighet for å gjøre noen gode nye kjøp også.
    Tid til å få tilbud fra flere forhandlere dersom du forsøker noe annet enn Hifiklubben som ikke akkurat belønner trofaste kunder.

Brukte akkurat noe tilsvarende på hjemmekinoen min og venter spent.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Dersom du ikke har det så travelt er det jo greit å gjøre noen gode brukt kjøp, men det er også mulighet for å gjøre noen gode nye kjøp også.
    Tid til å få tilbud fra flere forhandlere dersom du forsøker noe annet enn Hifiklubben som ikke akkurat belønner trofaste kunder.

Brukte akkurat noe tilsvarende på hjemmekinoen min og venter spent.
    Har ikke hastverk.. men savner flerkanal's system, da jeg solgte det gamle for 3-4 mnd sida. har også et *heftig par høyttalere* stående som jeg driver og pusser opp *finnish* som jeg evt kan bruke som front høyttalere.. Men dette krever jo da igjen matching opp mot Senter høyttaler ?

Mvh
    Sound's

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lytterunde faller jeg på Dali, om det blir Mentor eller Ikon er jeg usikker på da dette kun blir til film! så må jeg finne ut av forsterker. HFK anbefaler jo NAD og det låter jo forsåvidt bra, noen andre inspill på hva Dali låter bra på ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    Etter lytterunde faller jeg på Dali, om det blir Mentor eller Ikon er jeg usikker på da dette kun blir til film! så må jeg finne ut av forsterker. HFK anbefaler jo NAD og det låter jo forsåvidt bra, noen andre inspill på hva Dali låter bra på ?
    Hm, jaja så lenge du blir fornøyd så er jo det viktigst mange som er glade for sine Dali høytalere, men jeg tror samtidig det er mange som kanskje hadde vert mer fornøyd med noe annet.

Har du god tid som du sier, så ville jeg absolutt vurdert å vente med den absolutte avgjørdelsen til etter Horten messa dersom du har annledning til å ta deg en tur får du hørt en del merker du ellers kanskje kan ha vanskelig for å få demo på.

De siste dagene har jeg fått demo av Klipsch RF83, VA, PSB, B&W CM9, Dali Ikon6, Tannoy og Mordaunt Short Mezzo. Regner med at det kanskje blir et par private demoer i morgen og søndag og en fire fem merker til i begynnelsen av uken.
    Ikke fordi jeg selv lenger er på høytaler jakt akuratt nå, men morsomt å høre forskjellige saker, og det hjelper med å finne hva jeg ser etter i en høytaler.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg tid til og vente på! og bor ikke langt unna så ja dit skal jeg! Har hørt noe mer siden sist så ble usikker igjen. Har B&W fra før av og det er jeg strålende fornøyd med! hørte på et par Focal JM lab HT som forsåvidt falt i smak. Blir Mentor om jeg først skal ha noe fra Dali, men å handle noe, blir det nok ikke før til jul uansett

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    Det har jeg tid til og vente på! og bor ikke langt unna så ja dit skal jeg! Har hørt noe mer siden sist så ble usikker igjen. Har B&W fra før av og det er jeg strålende fornøyd med! hørte på et par Focal JM lab HT som forsåvidt falt i smak. Blir Mentor om jeg først skal ha noe fra Dali, men å handle noe, blir det nok ikke før til jul uansett
    Godt du har litt tid på deg, er ikke bra å forhaste seg selvom det er veldig lett med denne hobbyen
    Om du får tatt deg en aldri så liten tur til Horten messa før du velger får du ta med deg musikk du selv liker og ta deg god tid.

Høytalerene mine skal en tur innom messen før jeg får dem med hjem, får ta deg en aldri så liten tur innom Midgard Audio's rom også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •