B&W 683 med "Passelig" forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile B&W 683 med "Passelig" forsterker

jeg har altså lurt på å kjøpe meg noen B&W DM 683 med en stereo forsterker.
    jeg har snakket litt med noen fra hifiklubben og de nevnte med en gang nad c375. jeg såg selv på nad m3 forsterkeren, for da kan jeg kjøpe meg noen større høytallere seinere (har lenge drømt om B&W 800D serien) ettersom jeg er ganske fersk på HIFI området ber jeg dere eksperter om hjelp.

jeg har tenkt å bestille meg demo hos hifiklubben i neste uke der jeg kan teste hvertfall c375 og m3 eventuelt noe mer, sånn at jeg finner det som passer for mine ører. men jeg vil gjerne sjekke litt før den tid så jeg ikke kommer inn der som et stort spørsmålstegn.

forresten så ligger prisklassen på max 35 000

jeg kan no også nevne at jeg ikke har noe skikkelig god lydkilde enda. så jeg begynner kansje litt i feil ende, men det er no sånn som går an å ordne seg etterhvert.

takker på forhånd for hjelp

-Jan Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til AvForum.

Har selv DM683 og er veldig fornøyd!! NAD + B&W fungerer bra.

Jeg vil anbefale Rotel og Electrocompaniet, disse passer meget bra sammen med B&W.

Edit: Be om å få høre høytalerne sammen med Lyngdorf også (legg gjerne ut erfaringene du får med den kombinasjonen..)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det, ja det skal jeg gjøre. men om valget skulle stå mellom m3 og c375 (skulle ikke stå c372) er det da vits og bruke 10k ekstra på m3 forsterkeren? eller e d bare noe eg må høre selv?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mistahjan
    takk for det, ja det skal jeg gjøre. men om valget skulle stå mellom m3 og c375 (skulle ikke stå c372) er det da vits og bruke 10k ekstra på m3 forsterkeren? eller e d bare noe eg må høre selv?
    Hørt begge? Jeg skal også kjøpe ny forsterker til mine B&W 685.

Jeg har kikket på Primare I21, Nad C375, Rotel RB-1552, Rotel RB-1582, Cambridge Audio 840A V.2, Vincent SP-331, Parasound, Abrahamsen, osv. Klarer ikke å bestemme meg.

Men Cambridge 840A V.2 virker veldig lovende

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vill bli veldig fornøyd med NAD 372. Denne gjør en veldig bra jobb med 683 etter min jobb. Men m3'en vill nok få de til å prestere en del bedre..

Men en "mellomting" mellom 372 og m3 kan jo være den nye 375Bee....

Men du sier jo at du ha lyst å kjøpe større høgtalere med tiden, og då er vell kanksje ikkje m3 en ett dumt valg..... 683 vill også gjøre seg veldig bra sammen med m3, det er ingen tvil om.....

Ett vanskelig valg du har foran deg Sjølv bruker eg Electrocompaniet og DP med mine 683, og det låter iallefall veldig bra syns eg... Ett skikkelig løft fra den tidligere 372 en eg brukte men for all del, etter prisen er 372 en kjempe forsterker!!

EDIT; såg no at det var 375 du mente og ikkje 372....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan Harman KArdon HK970 drar 683 jeg :P...

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører i dag Lyngdorf SDAI2175 på mine 683 og er veldig fornøyd med det. Hadde skaffet forsterker før jeg kjøpte høyttalerne, men da jeg skulle hente høyttalerne fikk jeg testet dem på M3. Den kombinasjonen var ikke feil. Hadde jeg hatt noen lapper ekstra kunne ting vært anderledes i dag...

Om M3 har nok krefter til 800 serien stiller jeg meg derimot noe mer tvilende til...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent litt, se denne annonsen..... Dynamic Precision

Vist du kjøper en forforsterker og denne vill nok 683 ene dine spille noe inn i det h + du kan drive det aller aller meste av høgtalere med en slik effekforsterker fra DP!!!!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Jeg kjører i dag Lyngdorf SDAI2175 på mine 683 og er veldig fornøyd med det. Hadde skaffet forsterker før jeg kjøpte høyttalerne, men da jeg skulle hente høyttalerne fikk jeg testet dem på M3. Den kombinasjonen var ikke feil. Hadde jeg hatt noen lapper ekstra kunne ting vært anderledes i dag...

Om M3 har nok krefter til 800 serien stiller jeg meg derimot noe mer tvilende til...
    M3 drar 803D med bravur!!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    M3 drar 803D med bravur!!!

Mener å huske at "Marsboer" drev sine 802D med m3 en perionde, med relativt bra resultat!!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Fordi?
    Vet vertfall at Nad C375BEE gir nok krefter. Selv tror jeg at jeg vil prøve 2xAbrahamsen V4.0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har lest om marsboers test med m3 og 802D litt derfor eg sikler etter den forsterkeren. pluss at eg har drømt litt om dali mentor 8 eller dali helicon 800mk2 høytalere. men d er jo ganske mange prisklasser opp desverre.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt marsboers oppsett med M3 når han hadde det, og jo, den drar 802. Men etter at han byttet ut med EC AW400 (NADA), ble det litt mer sprut i de. Vil ikke på noen måte utrope meg som en god kritiker her, så ville nok spørre marsboer som har prøvd begge deler med sin ganske så kritiske sans.

Kanskje jeg var litt vel "tøff" da jeg skrev hele 800-serien i et. Har kun hørt 802 og 805 selv.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt marsboers oppsett med M3 når han hadde det, og jo, den drar 802. Men etter at han byttet ut med EC AW400 (NADA), ble det litt mer sprut i de. Vil ikke på noen måte utrope meg som en god kritiker her, så ville nok spørre marsboer som har prøvd begge deler med sin ganske så kritiske sans.

Kanskje jeg var litt vel "tøff" da jeg skrev hele 800-serien i et. Har kun hørt 802 og 805 selv.
    Nå ligger vel de i en annen prisklasse her

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Nå ligger vel de i en annen prisklasse her

Hehe, sant så sant!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei eg tror eg må holde meg til noe billigere for øyeblikket. men har sett litt på dali ikon 8 noen som vet hvordan den er i forhold til dm683? eg liker en høytaller med litt futt i bassen. ikon 8 har jo to 8" bass istedenfor 6.5" som er på 683 men den skal jo være nokså stram alikavell. jeg lurer også litt på hvordan nad c375bee drar de?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei eg tror eg må holde meg til noe billigere for øyeblikket. men har sett litt på dali ikon 8 noen som vet hvordan den er i forhold til dm683? eg liker en høytaller med litt futt i bassen. ikon 8 har jo to 8" bass istedenfor 6.5" som er på 683 men den skal jo være nokså stram alikavell. jeg lurer også litt på hvordan nad c375bee drar de?
    Ikon 8 er en kjempe høytaler. Vil ikke si den er noe særlig mer rocka enn 683. En del mer bass får du sikkert. Vil ikke si den låter noe mye bedre enn 683 heller. Du får nesten ta deg en lytt. Dalis Ikon serie og 600 serien til B&W låter totalt forskjellig. Smak og behag. Men for å si det sånn er det nok av bass som kommer ut av 683

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei takk vegamannen. skal ta meg en titt på begge de, men du vet ikke hvordan nad c375 driver ikon 8?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei takk vegamannen. skal ta meg en titt på begge de, men du vet ikke hvordan nad c375 driver ikon 8?
    Det går meget bra. C372 gjorde i vertfall en meget god jobb.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •