17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 199
    Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk?

Hei. er litt ny her inne....

litt om meg selv, er 17år, fra rogaland. har kjæreste som er gravid i 9mnd.

har nå bestillt litt her og der av hjemmekino blir sikkert totalt rundt 10 000 - 20 000kr.

Er dette egoistisk av meg? jeg bruker kun det jeg har råd til, og jeg kommer til fint til å klare å forsørge småen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe annet dere virkelig trenger som dere ikke får råd til?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har igrunn kjøpt inn alt vi trenger, fikk engangstønad på nesten 40 000 så vi har penger nok til utstyr.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke legge meg opp i pengebruken, men kan fortelle at det blir mindre tid til hjemmekino enn du tror. Samtidig kan investeringen du har gjort til nå være en god måte å slappe av på når anledningen byr seg - det blir en del hjemmekvelder :-) Gratulerer, og lykke til!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Har igrunn kjøpt inn alt vi trenger, fikk engangstønad på nesten 40 000 så vi har penger nok til utstyr.
    Eh... det vil sannsynligvis gå "litt" penger på annet enn utstyr framover med en unge.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han ikke tenker på babyutstyr når han sier "utstyr" :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvis han ikke tenker på babyutstyr når han sier "utstyr" :-)
    Jeg håper da det var det han mente!!!

La meg liste opp ting som vil koste framover, men som ikke nødvendigvis er "babyutstyr":

- barnehage/dagmamma
    - bleier
    - klær
    - mat
    - økt forbruk av strøm pga:
    - hindre gulvkalt med små krypende langs gulvet
    - mer klesvask
    - mer varming av mat
    - leker

Var den en million en unge kosta til han var 18 da? Ett eller annet skremmende tall var det i alle fall... ;-)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på baby utstyr ja, men har regnet ut alt, har 9000 i mnd til mat og bleier.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Var den en million en unge kosta til han var 18 da? Ett eller annet skremmende tall var det i alle fall... ;-)
    Jeg har hørt det, 800.000 og 2 millioner. Hvis vi ikke diskonterer dette siste beløpet, men bare deler på 18*12 måneder, får vi 9.259 kroner i måneden. Det tror jeg er litt høyt, men i så fall ser det ut til at Sparegris har et greit budsjett.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forresten ikke bo særlig mye sammen med barnemor, på grunn av skole :???: så ho får en del støtte for det også, så for øyeblikket bor jeg i loftleilighet hos mine foreldre ( er bare liten skolegutt )

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du spør, så regner jeg med at dere har en diskusjon på emnet. Ett vennligsinnet råd fra en som har nr 2 på vei/bolle nr 2 til heving - jenk deg i diskusjonen. En kvinne som er gravid eller nylig har født er ei hormonbombe etter min mening. Jeg utfordrer ikke henne her hjemme nevneverdig for å si det sånn.... Kjøpte meg nytt Emotiva Effekttrinn som var ett minimalt utlegg i tillegg til hva jeg fikk for den jeg solgt og det var det så vidt det gikk hjem. Husk at dem tenker litt anerledes enn oss i den situasjonen enn hva vi menn gjør.

Er det en diskusjon, føy deg en del etter en gravid kvinne. Sikkert ett dårlig råd etter manges mening som mener man skal kjøre på, men jeg mener at man skal jenke seg litt.

Det er heller ikke så mye du for brukt ett slikt anlegg etter at barnet har kommet. Ikke for man benytta noe spesielt høyt volum heller... Håper du fikk noe ut av mitt høyst subjektive (av egne erfaringer) meninger.

Lykke til med alt

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har unge fra før og samboer er nå halvveis inn i sitt andre svangerskap. Hun gir beng i hifi-biten så lenge jeg betaler min faste sum inn på felleskontoen (mesteparten av lønna riktignok)

Det er dette som er det geniale ved å ikke ha 100% samlet økonomi. Man får noen tusenlapper til fritt bruk uten videre diskusjon hver måned, så lenge det er ordnede forhold rundt både de variable og faste fellesutgiftene.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da Jeg var ung!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Siden du spør, så regner jeg med at dere har en diskusjon på emnet. Ett vennligsinnet råd fra en som har nr 2 på vei/bolle nr 2 til heving - jenk deg i diskusjonen. En kvinne som er gravid eller nylig har født er ei hormonbombe etter min mening. Jeg utfordrer ikke henne her hjemme nevneverdig for å si det sånn.... Kjøpte meg nytt Emotiva Effekttrinn som var ett minimalt utlegg i tillegg til hva jeg fikk for den jeg solgt og det var det så vidt det gikk hjem. Husk at dem tenker litt anerledes enn oss i den situasjonen enn hva vi menn gjør.

Er det en diskusjon, føy deg en del etter en gravid kvinne. Sikkert ett dårlig råd etter manges mening som mener man skal kjøre på, men jeg mener at man skal jenke seg litt.

Det er heller ikke så mye du for brukt ett slikt anlegg etter at barnet har kommet. Ikke for man benytta noe spesielt høyt volum heller... Håper du fikk noe ut av mitt høyst subjektive (av egne erfaringer) meninger.

Lykke til med alt

Ho er faktisk veldig positiv til prosjektet, såpass at jeg fikk AVR 255 til bursdagen.

har hatt litt diskusjoner rundt diverse ting, men ho stoler såpass på meg på det meste at jeg har lovt å ikke trokke over diverse grenser.

Satser på at hormonene gir seg litt etter fødsel, skal på fødselforbredende akupunktur nå på fredag, så satser på at han kommer til helga...

Du får ha lykke til du også videre

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har unge fra før og samboer er nå halvveis inn i sitt andre svangerskap. Hun gir beng i hifi-biten så lenge jeg betaler min faste sum inn på felleskontoen (mesteparten av lønna riktignok)

Det er dette som er det geniale ved å ikke ha 100% samlet økonomi. Man får noen tusenlapper til fritt bruk uten videre diskusjon hver måned, så lenge det er ordnede forhold rundt både de variable og faste fellesutgiftene.
    Hvorfor har dere felles konto?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Da Jeg var ung!

21 er da ikke så gammelt ^^,

vil nå si at du enda er ung!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en datter for 3 måneder siden.

Min Hifi hverdag har endret seg på denne måten.

Mitt "gutterom" hvor anlegget,pc'en og alt stod er nå et barnerom. Jeg har fått lov å beholde tv'en og pc'en der inne da ungen sover på rommet vårt forløpig.

Jeg kan bruke pc'en fra kl 20-21 om kvelden frem til jeg skal legge meg og da med et Logitech Z-2300 som står på minimum bass og med volumet godt nedskrudd.

I stua er det mindre anlegget mer eller mindre koblet fra strøm og skal brukes for første gang på 3-4mnd til helga, da det er elvefestivalen og vi har fått barnevakt for første gang.

Om dagen er jeg på jobb. De dagene jeg er hjemme før hun legger seg bruker jeg tiden med henne fram til hun skal legges.

Konklusjonen min er ihvertfall at å koste på seg et flott anlegg er bortkasta penger, nå da det er andre og viktigere ting som vil ta opp tiden. Man får ikke brukt anlegget skikkelig med annet ungen er ute av huset.

Så nå har jeg 2 forsterkere og 2 høyttalere som står å støver ned på loftet.

Unntaket er vel om du har et digert hus og et godt lydisolert rom som er langt unna der ungen sover. Da kan man muligens ha volumet på et akseptabelt nivå. Men uansett så må en av dere kunne høre ungen om den våkner for mat o.l så da blir det til at du enten sitter der alene eller gir F.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    21 er da ikke så gammelt ^^,

vil nå si at du enda er ung!
    Haha, stemmer det Bare tøysa Og til lykke med pjokken din! Og kinoen! Her blir det sikkert kos i stugu

Hvordan fant du ut at jeg er 21? :-o Føler meg fremdeles ung

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Husk at dem tenker litt anerledes enn oss i den situasjonen enn hva vi menn gjør.
    Ehhem, er det ikke slik i de fleste situasjoner da, gravid eller ikke? Med årene blir de jo stadig mer egenrådige og maktsyke og masete og kravstore og......neida, , skal ikke svartmale kvinnene her, men det kan noen ganger være en viss kjerne av sannhet i det - mark my words!..

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Enig i den, har samme opplegg med min bedre halvdel.
    Fast beløp til felles konto hvor alle felles utgifter trekkes fra (regninger/mat/barnehage/lån osv) synes jeg er en ryddig måte å gjøre det på.

Det jeg sitter igjen med etter innbetaling til felles konto brukes til hvasomhelstjegmåttehalystpåderogda uten innblanding/diskusjon fra min kjære

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •