17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 199
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har heller ikke lest hele tråden, men har hun brukt kjøp av hjemme kino mot meg i senere tid så har jeg stukket:P

Jeg kjøper mye av mitt av utstyr etter hva fruen ønsker rent estetiskt, men det er for å øke trifselsfaktoren hjemme til eventuelt framtidige fruer og :twisted:

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare husk å kjøp store høytalere, aka cv sånt at du slipper å høre ungen grine 24/7 i bakgrunnen !

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls

Jeg kjøper mye av mitt av utstyr etter hva fruen ønsker rent estetiskt, men det er for å øke trifselsfaktoren hjemme til eventuelt framtidige fruer og :twisted:

Forsiktig nå. Du aner ikke hvem som er innom her:-)

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Har heller ikke lest hele tråden, men har hun brukt kjøp av hjemme kino mot meg i senere tid så har jeg stukket.
    Okei, så det er bedre å flytte fra ungene dine enn å kanskje innrømme at du brukte litt over evne hvis kona var uenig i investeringen?
    Trodde ungene betydde mer en et surroundanlegg. Mulig jeg er litt gammeldags...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ungen betyr mer, ikke kjæriinga=) misfortå meg nå feil. Man skal jo selvfølgeli være en far for barnet, Som Cris Rock sier "alle kan bli pappa, men ikke alle blir far". Han sa det dog på engelsk.

Får ikke gutten lov å bruke noen kroner på hobbyen sin mens hun går å venter på barn så tror jeg hun er av typen som forlanger for mye, ønsker hun noe til seg selv så kan hun snaske seg å skaffe seg en jobb(forutenom når hun er høygravid).

Men for all del, bruk alle pengene på ting til henne og ungen, så kan du glede deg over at NOEN trivest i hjemmet, du kan altids dra på pubben istede, dær har de fotball på storskjærm=)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest hele denne tråden
    er det mye snus fornuftige svar men samtidig må jo mottoe ikkje få barn for det ødlegge livet ditt slik du kjenner det.

En annen ting eg stusset over å ha lest alle desse innleggene med folk med småbarn.
    er at hifi industrien ikkje har tydd til meir amrikanske løsninger.
    for dette er jo være eller ikkje være for denne industrien med alle desse snus mumrikene her inne...
    så eg ser for meg at Hifi industrien begynner i ein storveis kampanje
    der dei leverer ut kondomer og p piller for dem som synes det å spise sjokolade med papir på blir for trasigt,

Med et motto ala

"save our industry and use a condom next time your going to bed"

Eg husker godt når eg kjøpte Ec sin spiller der det fulgte med ein vater. kanskje det heller burde fulgt med er 2 kondomer. 1 pakke med p-pille og 2 angre pille tabletter med nettopp mottoet
    "save our industry and use condom next time your going to bed " eller noe i den dur........

ha en fin aften

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller snakk om å ta ansvar for sine handlinger med beskjeden økonomi. En 17 åring BURDE heller brukt pengene sine på hjemmekino enn bleier!!
    Når de velger å shage uten prevensjon så må man ta følgene av at hjemmekinoen forsvinner i det fjerne. Når økonomien tillater det senere i livet så for guds skyld kjøp deg en hjemmekino, men gjør du det nå så prioriterer du feil så lenge økonomien ikke er bedre enn den er.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er jeg glad jeg og dama ikke har hatt total stillet for att ungen skal sove. kjørte igår på med film på bra volum å mye bass uten att d blei ett knyst fra ungen på 2mnd som sov i naboromet

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Tigerberget!

Det første året vil man sjeldent få bruk for et hjemmekino anlegg og jeg vil si at et innkjøp av det ikke kan forsvares som en investering for familien. Ungen vil ikke ha noe glede av det før hun/han er gammel nok til å forstå hva som skjer på skjermen.

Eneste unntaket er selvfølgelig om økonomien er bra slik at en ekstra utgift på 10-20.000+ ikke merkes. Da kan man gjerne gå igang med innkjøp av A/V.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Eneste unntaket er selvfølgelig om økonomien er bra slik at en ekstra utgift på 10-20.000+ ikke merkes. Da kan man gjerne gå igang med innkjøp av A/V.
    Selvfølgelig. Men, vi snakker altså om en 17-åring her. Greit nok at det er oppsparte midler (konfirmasjonspenger?), men det er mer enn nok å bruke penger på når man etablerer seg. Han har ennå ikke sagt hvor mye han tjener i måneden, men det er vel slik at han fortsatt går på skole, og skal gjøre det i minst ett eller to år til, så jeg vil bli overrasket om han og barnemoren har mer enn en tusenlapp til overs etter at alle de nødvendigste regningene er betalt hver måned. I så fall betyr det at 20.000,- representerer nesten to år med sparing.

Sorry mac. Jeg tror disse 20.000,- gjør seg bedre som innskudd/depositum på leilighet enn på hjemmekinoanlegg.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Selvfølgelig. Men, vi snakker altså om en 17-åring her. Greit nok at det er oppsparte midler (konfirmasjonspenger?), men det er mer enn nok å bruke penger på når man etablerer seg. Han har ennå ikke sagt hvor mye han tjener i måneden, men det er vel slik at han fortsatt går på skole, og skal gjøre det i minst ett eller to år til, så jeg vil bli overrasket om han og barnemoren har mer enn en tusenlapp til overs etter at alle de nødvendigste regningene er betalt hver måned. I så fall betyr det at 20.000,- representerer nesten to år med sparing.

Sorry mac. Jeg tror disse 20.000,- gjør seg bedre som innskudd/depositum på leilighet enn på hjemmekinoanlegg.
    I det tilfellet her er jeg helt enig. Som 17åring uten fast jobb eller i praksis så blir det fort kniven på strupen økonomisk og hvis man tar slike besluttninger som dette tipper jeg vi ser et ungt par som henger med gjeipen om noen sesonger i en utgave av luksusfella på tv3.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke finn på å ta opp lån eller handle på kriditt hvertfall... Det har ikke du råd til å leve med, hvis du ikke har noen godt betalt jobb. Og ikke finn på å dråpp ut av skolen for å jobbe heltid. Viktig med fagbrev i disse dager...

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg hjemmekino. Du kan jo tross alt bare være med barnet og moren 12 dager i mnd som du sier. Og hjemmekinoen er jo ikke i samme hus som ungen er i, etter det jeg har skjønt. Siden det står hos dine foreldre, og du går på skole ,og bor der mesteparten av tiden.
    Og dette er jo oppsparte midler ,så ser ikke helt problemet egentlig. Livet stopper IKKE opp pga. en unge,det begynner bare i en ny fase.
    På noen her inne virker det jo som om ungen koster flesk og gull i tonnevis.
    Greit det koster litt, men man blir jo ikke raka fant og må tigge småpenger med en kopp om kveldene pga. det .. Kjøp deg noe underholdning. At du bruker under 20k ,viser bare at du er fornuftig. Husk: dette anlegget skal du ha i 18år.. hehe neida..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukslån og kredittlån er veldig enkelt å forholde seg til: Trenger du det, har du ikke råd til det

Ta det fra meg, jeg jobber i et firma som driver blant med både forbrukslån OG inkasso.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Hei. er litt ny her inne....

litt om meg selv, er 17år, fra rogaland. har kjæreste som er gravid i 9mnd.

har nå bestillt litt her og der av hjemmekino blir sikkert totalt rundt 10 000 - 20 000kr.

Er dette egoistisk av meg? jeg bruker kun det jeg har råd til, og jeg kommer til fint til å klare å forsørge småen...

Om du ikke bruker penger på det nå og venner henne til tanken at hjemmekinoen er kommet for og bli, ja da ender du opp slik som meg. Mikro-papp-anlegg å et *******s liv hver gang hjemmekino nevnes!

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgarvik
    Om du ikke bruker penger på det nå og venner henne til tanken at hjemmekinoen er kommet for og bli, ja da ender du opp slik som meg. Mikro-papp-anlegg å et *******s liv hver gang hjemmekino nevnes!
    haha. "mikro-papp-anlegg" er ikke det dyrt da? papp teknologi .. lettvekter anlegg det da. miljøvennlig er det også. damer tenker miljøvennlig vettu
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehee, som forelder syns jeg at det er utrolig greit å koble av til tider. Bare sette seg ned å lytte til en god plate eller se en god film.

Og den virkelige avlappingen kommer ikke frem i en liten plastboks fra Samsung eller lignende...

Invisteringene jeg har gjort opp igjennom årene angrer jeg ikke ett sekund på.

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ventetiden over gutten kom fredag 4 september kl1500
    4444gr og 54cm..

Har desverre ikke vert så veldig aktiv i denne posten.. Men det viser bare at jeg prioriterer skole og utdanning. Blir tøffe tider både på skole og hjemme, men jeg er veldig gla i utfordringer og action!.... Så bring it on!

Går ut i lære som FU-opperatør (automatiker) neste år, så tror ikke penger blir et problem

tusen takk for positive og negative argumenter! De negative hjelper meg like mye som de positive.. Skal høre på "gamlingene" vet dere!. (følte meg ung nok til å si det (a)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye Jeg tror dette går fint, du virker fornuftig!

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris