17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 199
    Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg og min samboer fikk tvillingene i 2005 kuttet jeg ut hifi og hjemmekino, var liksom ikke tid til sånt. antagelig etter ett år fikk jeg abstinens, og samboren min forlangte at jeg tok opp hobbyen min igjen , så jeg dro til hfk å kjøpte nytt høytaler sett til hjemmekinoen, og hun er den som er mest fornøyd...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Når jeg og min samboer fikk tvillingene i 2005 kuttet jeg ut hifi og hjemmekino, var liksom ikke tid til sånt. antagelig etter ett år fikk jeg abstinens, og samboren min forlangte at jeg tok opp hobbyen min igjen , så jeg dro til hfk å kjøpte nytt høytaler sett til hjemmekinoen, og hun er den som er mest fornøyd...
    Godt poeng. Med en pode i huset er det mye vanskeligere og dyrere å komme seg på kino sammen. Et anlegg for lyd og bilde i heimen gjør at mer av underholdningen kan gjøres hjemme.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo nesten ut som om man ikke får tid til å tenke på seg selv i det heletatt når man får barn. Jeg håper virkelig ikke det er tilfelle, for jeg vil virkelig savne hjemmekino dersom jeg på kutte det helt ut i flere år.
    Heldigvis tror jeg vel det er mulig å kombinere barneoppdragelse og hjemmekino på en fornuftig måte, selv om det vil gå mye tid til de/den minste i huset.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det høres jo nesten ut som om man ikke får tid til å tenke på seg selv i det heletatt når man får barn. Jeg håper virkelig ikke det er tilfelle, for jeg vil virkelig savne hjemmekino dersom jeg på kutte det helt ut i flere år.
    Heldigvis tror jeg vel det er mulig å kombinere barneoppdragelse og hjemmekino på en fornuftig måte, selv om det vil gå mye tid til de/den minste i huset.
    En kamerat av meg uttalte etter å ha fått første barn: "Jeg var forberedt på våkenetter, bleieskift, ungeskrik, trilleturer, trøsting og bæring. Men jeg var ikke forberedt på at det var slik hele tiden."
    Nå er det faktisk flertall av de fine stundene innimellom, men barn krever oppmerksomhet eller tilstedeværelse absolutt hele tiden de første årene. Det betyr at dersom man f.eks. vil på kino, så må man sørge for barnevakt, noe som helt klart er en ekstrautgift og ekstra styr.

Hjemmekino er i så måte genialt, og er heller en fordel enn en ulempe når man har barn. Man må likevel moderere seg. man skal jo tross alt høre barnet dersom det påkaller din oppmerksomhet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om følgende visdomsord:
    når man får barn, så får man en ny hverdag - men for en gave!

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring fra unge nr. 1 er at det er fryktelig pes de første 4-5 månedene. Så begynte hun å sovne ved 8 tida på kvelden og plutselig hadde vi tid for oss selv igjen.
    Nå er unge nr. 2 2,5 mnd gammel og jeg har lagt inn bestilling på hjemmekinoanlegg den dag i dag - håper hun begynner å sovne om kvelden snart også

Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barn og hjemmekino

Man har i hvertfall èn fordel ved vår hobby; man er hjemme! I mange andre hobbyer er man ikke det. Uansett. Hobby og barn går bra! Hobbyen blir ikke det viktigste i livet lengre, men du verden for en berikelse (det er å ha barn) det er å ha en slik hobby som vi har :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Godt poeng. Med en pode i huset er det mye vanskeligere og dyrere å komme seg på kino sammen. Et anlegg for lyd og bilde i heimen gjør at mer av underholdningen kan gjøres hjemme.
    Helt enig i dette. Men dette er først noe som kommer etter en 2-3 år. Derfor synes jeg det er litt dumt at noen bruker en fødselsstønad på hjemmekino som ikke kan forsvares på noen måte ovenfor barnet når det umulig kan ha noe glede av det.

Ville vært mye bedre å spart pengene da de fort får ben å gå på med en pode i huset. Etterhvert som barnet blir eldre kan en hjemmekino være en god investering for hele familien om økonomien tillater det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Helt enig i dette. Men dette er først noe som kommer etter en 2-3 år. Derfor synes jeg det er litt dumt at noen bruker en fødselsstønad på hjemmekino som ikke kan forsvares på noen måte ovenfor barnet når det umulig kan ha noe glede av det.

Ville vært mye bedre å spart pengene da de fort får ben å gå på med en pode i huset. Etterhvert som barnet blir eldre kan en hjemmekino være en god investering for hele familien om økonomien tillater det.
    Men trådstarter poengterer jo lenger opp her, at det IKKE er stønaden det brukes av, men oppsparte midler.
    Jeg ser ikke helt problemet.

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg forstår det ser det ut til at tråd-starter har tenkt grundig igjennom dette, og funnet ut av at han faktisk kan legge litt penger i et hjemmekino anlegg så hvorfor ikke! Hjemme underholdning er viktig selv om det blir noe mindre film titting når man har barn i hus.. og må si det høres deilig ut hvis man kan få et par timer med god lyd ¨når barnet faktisk sover..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor kan man ikke se film eller høre musikk før barnet er 2-3 år?
    Man har jo faktisk masse tid om kveldene med små i hus.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvorfor kan man ikke se film eller høre musikk før barnet er 2-3 år?
    Man har jo faktisk masse tid om kveldene med små i hus.
    Det har ikke noe med saken å gjøre utifra det jeg siterte på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke noe med saken å gjøre utifra det jeg siterte på.
    Du siterte på:

"Godt poeng. Med en pode i huset er det mye vanskeligere og dyrere å komme seg på kino sammen. Et anlegg for lyd og bilde i heimen gjør at mer av underholdningen kan gjøres hjemme."

Hva er det som kommer etter 2-3 år?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt kino i kjelleren i fire år, nå er barna 2 1/2 og 4 1/2 og gjett om det rommet er populært, der går "Løvenes Konge", "Jungelboken", "Biler" og mange flere filmer, med gjevne intervaller, i tillegg er det "togbanerommet" men far er streng med at det skal ryddes hver kveld...
    Nå er jeg i midten av trevdeårene og rimelig etablert skal det sies.

Men når det er sagt, så er det å bli far så ung som trådstarter litt spesielt, og når man i tillegg får stønad for å takle det å bli far/mor i så ung alder, så er det IKKE lommepenger! Trådstarter blir kastet inn i en meget viktig rolle (alt alt for tidlig i livet etter min mening) og jeg klandrer han ikke for å ha drømmer om en kuul hjemmekino, men det vil stå repsekt av om han klarer å forstå at han nå blir (delevis) ansvarlig for ett nytt menneske, og ta konsekvensen av det, og da er ny hjemmkino definitvt IKKE EN PRIORITET!

Om man er 17 år og ikke har nevneverdig inntekt, så er det siste barnet vil savne ett hjemmekinoanlegg, de klarer seg lenge med en portabel DVD/LCD skjerm (som vi har på hytta). Men det barnet vil savne er en far som tar ansvar og er pappa.

Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du siterte på:

"Godt poeng. Med en pode i huset er det mye vanskeligere og dyrere å komme seg på kino sammen. Et anlegg for lyd og bilde i heimen gjør at mer av underholdningen kan gjøres hjemme."

Hva er det som kommer etter 2-3 år?
    Det er vel ganske åpenbart? Barnets forståelse av hva som egentlig fåregår. Et barn fra 0-1 år får like mye ut av dagsrevyen på en reise tv som Transformers på et 7.1 anlegg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ganske åpenbart? Barnets forståelse av hva som egentlig fåregår. Et barn fra 0-1 år får like mye ut av dagsrevyen på en reise tv som Transformers på et 7.1 anlegg
    Ok, hvis det snakk om hjemmekino for barna er jeg med. Tror ikke det var det man mente med "vanskelig å komme seg på kino sammen".

Derfor var det slett ikke åpenbart for meg. Hjemmekino er for hele familien.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kompromiss.

Den store barnetråden
    Har ei datter på snart 3 og dette er løsningen jeg brukte under det første året.

Monterte romperister på sofaen investerte i et godt headsett og plugget det i anlegget. Selfølgelig ikke ekte surround ,men megabra erstatning som ikke forstyrrer sovende mor og barn.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele diskusjonen har jo sklidd ut i at man ikke kan ha surroundanlegg når ungene er små. Det er jo ganske fjernt fra trådstarters problem ang å brenne av halve engangsstønaden fra staten på surroundanlegg, når han har en beskjeden inntekt.

Jeg har også to jenter på 2,5 og 4,5 som elsker å se på Nemo, over hekken, kutoppen osv osv, men min investering på noen hundre tusen har jo ikke gått på bekostning av dem.

Har husholdningen en relativt romslig økonomi så er det bare å kline til med hjemmekino, samme hvor gamle ungene er, men i trådstarters tilfelle..? Nei.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hele diskusjonen har jo sklidd ut i at man ikke kan ha surroundanlegg når ungene er små. Det er jo ganske fjernt fra trådstarters problem ang å brenne av halve engangsstønaden fra staten på surroundanlegg, når han har en beskjeden inntekt.

Det sklir litt ut, men det er interessant likevel.
    For ordens skyld, trådstarter sier:

Tror noen har misforstått "litt" de 10-20k skal IKKE hentes fra de 40 som vi får hehe, dette er fra min egen lomme

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sklir litt ut, men det er interessant likevel.
    For ordens skyld, trådstarter sier:

Tror noen har misforstått "litt" de 10-20k skal IKKE hentes fra de 40 som vi får hehe, dette er fra min egen lomme
    Ok, har ikke lest hele tråden, men ikke la det gå på bekostning av kjerringa og ungene. Da blir anlegget fort brukt mot deg i samtlige økonomiske diskusjoner.....

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •