17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 199
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Bare sånn for gøy... kan du ikke stille samme spørsmål her og se hvilke svar du får

Kvinneguiden.no

Dette viser bare hvor lite egnet slike tester er. Jeg scoret så lavt at det ikke ville ha vært noen hensikt engang å prøve. Men vi hygger oss fortsatt sammen, vi - etter 35 år. Og har tenkt å fortsette med det.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn for gøy... kan du ikke stille samme spørsmål her og se hvilke svar du får

Kvinneguiden.no

Jeg synes dette var en glitrende ide! Kjære trådstarter - legg ut spørsmålet som åpnet tråden her:

Barnimagen : Stedet for deg som er gravid eller prøver å få barn

...og gi oss tilbakemelding på hvilke svar du fikk!

Å stille spørsmålet på AV-forum er litt som å spørre en alkis om du kan ta en øl....

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bungle
    Å stille spørsmålet på AV-forum er litt som å spørre en alkis om du kan ta en øl....
    Amen!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Dette er siste post fra meg, ettersom denne tråden ikke går ut på å diskutere hvilke biler som er bra og hvilke som er dårlige.
    Du må gjerne mene at det er bullshit, men ren logikk og sunn fornuft tilsier at en bil som har gått kort (vell under 100.000km) har færre problemer enn en som har gått langt. Og viktigst av alt: det er de dyre reparasjonene som kommer når bilen har gått langt, noe som er ugunstig om man er på stramt budsjett (bremser, dempere, eksosanlegg, turbo, gearkasse +++)
    Men du må gjerne mene at biler som har gått langt er bedre. Vi får være uenige
    vet ikke hvilken biler du er vant med,men det er ikke rent få biler som klarer godt over 100 000km, UTEN problemer.

Selv har jeg hatt mange biler, (kun 1 stk under 100 000km) og har aldri hatt noe feil på de.

og girkasser er også ment til å vare MYE lenger enn tog 200 000km, slitedeler vil komme til å bli et tema uansett.

så holdbarhet er du HELT PÅ JORDE - kanskje til og med på FEIL JORDE!?

sikkerhet derimot, HELT enig, 80 og begynnelsen av 90 tallet kan ikke sammenlignes sikkerhetsmessig mot slutten av 90 tallet og oppover, rent konstruksjonsmessig er ikke det mulig.

Deforerings soner som skal ta mer av energien i et krasj er noe 95 og under ikke vet hva er engang.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvinneguiden.no

Hva med en slik tråd her inne da

Vi vil aldri... - Kvinneguiden.no

1. Hjemmekino!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Stereoen.
    Alle vet at selv om man har fylt stuen/kjellerstuen med et 11.2-anlegg med masse komponenter, så er det selvsagt fortsatt viktig med et godt tokanals lytteanlegg til musikk.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    vet ikke hvilken biler du er vant med,men det er ikke rent få biler som klarer godt over 100 000km, UTEN problemer.

Selv har jeg hatt mange biler, (kun 1 stk under 100 000km) og har aldri hatt noe feil på de.

og girkasser er også ment til å vare MYE lenger enn tog 200 000km, slitedeler vil komme til å bli et tema uansett.

så holdbarhet er du HELT PÅ JORDE - kanskje til og med på FEIL JORDE!?
    Jeg har en 91mod BMW 5 serie som er gått 295.000km.
    Starter og går som en klokke og bruker nesten ikke olje. Bruker den frem og tilbake til jobb når jeg ikke sykler..
    Har aldri hatt noen verkstedutgifter på de 3 årene jeg har hatt den, men må nok bytte et gradvis svakere bilbatteri før vinteren......8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har en 91mod BMW 5 serie som er gått 295.000km.
    Starter og går som en klokke og bruker nesten ikke olje. Bruker den frem og tilbake til jobb når jeg ikke sykler..
    Har aldri hatt noen verkstedutgifter på de 3 årene jeg har hatt den, men må nok bytte et gradvis svakere bilbatteri før vinteren......8)

bare i tilfelle du misforsto meg;

Biler er ment til å gå LANGT lenger enn 100 000km, og at en bil har gått 150 000 + hadde jeg ikke lagt noe særlig i, så lenge den har følgt service intervaller osv..

uten riktig vedlikehold /oljeskift vil en motor være langt mer slitt ved 50-60 000, enn enn riktig vedlikeholdt som har rundet 150 000 +.

feil kan oppstå på alle biler, men at biler er "død" eller dyre i drift etter ca 100 000km, er et utdødd tema for ganske så lenge siden!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såvidt jeg kan skjønne, må øyvind.h enten ha vært meget meget uheldige med sine biler, eller så må han ha "hørt" fra noen veldig gamle mennesker hvordan biler var på 50tallet...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næh. Missforstod ikke, bare la til en kommentar om at biler kan gå laaangt uten problemer.:wink:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Næh. Missforstod ikke, bare la til en kommentar om at biler kan gå laaangt uten problemer.:wink:

selv har jeg og madammen hatt en 86 toyota camry i mange år, som forøvrig var i hennes familie i 7 år før dette (som en nr 2 bil, inntil for noen år siden..)

denne hadde gått ca 18 000 når den ble kjøpt, og når vi solgte bilen videre var den gått omkring 380 000km, uten at vi brukte så mye som en krone på bilen så lenge vi hadde den - bortsett fra årlig olje+filter skift som er nødvendig!

synes det er langt mer alarmerende å se en 5-6år gammel bil som har gått unormalt kort, da dette tyder på lite brukt, og en bil som har stått mye stille - som kan være flere årsaker til.. :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men nok OT fra min side.. for meg er biler både et yrke og en hobby - men den får tilhøre et annet forum.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje utgifter til å ta bil sertifikatet er mer relevant for trådstarter, enn hvor ny/dyr/sikker og kilometerstand på bil nummer 1 bør være. Sertifikatet vil vel ofte være en mer langvarig investering enn både bil nummer 1 og et 20k kr hjemmekino anlegg.

Det skal vel ganske god økonomi til for en fersk bileier i disse dager, bare forsikringen på en bil i de 100k+ prisklassene med full kasko og lite bonus osv det har vært snakk om her, vil vel sette sine spor økonomisk.

Er helt klart for en sikkrest mulig bil for nybakte foreldre, og skjønner ønsket om eget hjemmekino anlegg også. Må inrømme at jeg nok ikke tenkte sånn selv når jeg var 17år.

Ville kanskje heller vurdert et stereo opsett enn et hjemmekino oppsett med tanke på mulige fremtidig flyttinger pga skole og jobb osv.

Klarer vel egentlig heller ikke helt å sette meg inn i hvordan det må være å bli far i en alder på 17 år.....

Vil i alle tilfeller ønske trådstarter lykke til, og håper det går greit med dere, både med eller uten egen hjemmekino.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Min del av skattepengene er også bevilget...:-)

Om du kjøper alt brukt, og det skulle bli helt krise og du må selge,er jo sjansen stor for at verditapet ikke blir like stort som om du handlet alt nytt.

Skal ikke gå så mange ganger på byen før tusenlapper er borte, så om du klarer å ta det rolig når du er 18 (regner jo selvfølgelig med du bare drikker gøy saft foreløpig)..:-)..så er det ikke noe problem..

men skal du bruke 10, eller 20? :-)
    Blir noe brukt og noe nytt, men det som er brukt er helst minimalt brukt, har fått AVR255 i hus nå i går, den var 3mnd gammel, TV blir nok ny, og blueray blir ny.

har faktisk blitt veldig flink til å spare "STOLT!" blir kansje en liten tur på byen på litt "saft" en gang i blant, men blir nok en liten pause med det når puddingen kommer

om jeg skal bruke 10 eller 20k vet jeg ikke enda, skal få onkel sine dynavoice f-5 EX, så sparer en del på det... har brukt 5k til nå, så det blir nok sånn midt i mellom, ca 15 000. Tross alt hormoner og slikt har jeg fått tommel opp!

i dag (23 August) er termin forresten

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris

i dag (23 August) er termin forresten
    Lykke til. Du kan glede deg til det største øyeblikket i ditt liv:-)

Newcomer rodsprit sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. er litt ny her inne....

litt om meg selv, er 17år, fra rogaland. har kjæreste som er gravid i 9mnd.

har nå bestillt litt her og der av hjemmekino blir sikkert totalt rundt 10 000 - 20 000kr.

Er dette egoistisk av meg? jeg bruker kun det jeg har råd til, og jeg kommer til fint til å klare å forsørge småen...
    Til alle dere andre barn som sitter og leser dette

Bruk kondom

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rodsprit
    Til alle dere andre barn som sitter og leser dette

Bruk kondom
    Hørt sånn tøys! Å ha sex med kondom er som å spise sjokolade med papiret på!

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns 17åringen har gjort seg opp et realistisk budsjett til hjemmekino med tanke på at han skal få/kanskje har fått barn.

20k er jo ikke mye hvis man begynner å se på hva et komplett hjemmekinoanlegg faktisk koster dersom man vil ha noe relativt bra.
    Jeg tror at 20k er et passende beløp, og kan komme langt med det dersom man holder øynene åpene på bruktmarkedet.
    Men for 10k er jeg desverre redd man ikke får annet enn noe kompakt rask fra elkjøp....da er det bedre å heller spare en stund til, spør du meg.

Det virker som trådstarter har tenkt igjennom den økonomiske situasjonen sin og vet hvor mye han har til rådighet etter at barneutgiftene er betalt.
    Og enda bedre, han har fått godkjenning fra "sjefen", noe som tyder på at temaet har vært diskutert og er derfor IKKE egoistisk!

Mine skattepenger er herved innvilget!

Da gjenstår det bare å si:
    LYKKE TIL MED TASSEN, og ny hjemmekino

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. er litt ny her inne....

litt om meg selv, er 17år, fra rogaland. har kjæreste som er gravid i 9mnd.

har nå bestillt litt her og der av hjemmekino blir sikkert totalt rundt 10 000 - 20 000kr.
    Jeg var like gammel som deg da jeg ble far til ei lita jente. Nå er jeg 21 og hun fylte 4 år her om dagen. Man merker fort at det å ha barn setter en del økonomiske "begrensninger".

Man må nesten tenke sånn:
    "Er dette noe jeg MÅ ha? eller er dette noe jeg VIL ha?".

Viktig å skildre mellom og VIL her. Rett og slett vente til alt du er unnagjort, før du kan unne deg det du VIL.

Så er det viktig at du tenker på mor til barnet, at hun også får noe hun VIL ha til tider. At det ikke bare blir deg, deg deg. Nå har du en familie og tenke på.
    Er dette egoistisk av meg?
    Jeg vil ikke si at det er egoistisk å bruke penger på hjemmeunderholdning, i og med at dere begge helt sikkert kan ha glede av det til tider. Hadde vert noe annet om du hadde invistert i noe bare du hadde dratt goder av.
    jeg bruker kun det jeg har råd til, og jeg kommer til fint til å klare å forsørge småen...
    Jeg vil bare si at du ikke har råd til noe annet enn å forsørge barnet, sammen med moren. En sommerjobb, jobb etter skolen, jobbe i helger strekker bare ikke til. Vanligvis da, finnes jo unntak. Men hvis man skal jobbe hele tiden er du jo ikke der for ungen din. Derfor vil jeg bare si at det er viktig å prioritere innkjøpene og invisteringene sine. Du har helt sikker mennesker rundt deg som stiller opp, økonomisk, i og med at du er såpass ung. Ikke myndig engang. Men teoretisk sett er det viktig at du tar utgangspunkt i at du står alene. Nå er du plutselig blitt en "Voksen mann". Da er det viktig at du tenker og prioriterer slik også.

Jeg ønsker deg virkelig lykke til med småen, dette kommer til å bli kjempe morsomt for deg.
    Og husk, lær deg godt forskjellen mellom MÅ og VIL.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa