17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 199
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvorfor må en bil ha gått under 100.000 km pga av at man har fått barn?

Og hvorfor må den være nyere enn 1990?

Og sikre biler laget de på 80 og 90 tallet også ;-)

Skjønner ikke hvorfor folk har fått for seg at man trenger 2009 modell stasjonvogn bare pga at man har fått barn? :roll:
    Enig

Så lenge man ikke kjøper en granada, så går vell alt greit?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke det er egoistisk å bruke penger på annlegg selv om du skal bli far så lenge du har råd til det.

MEN!!! du skriver at dere ikke skal bo så mye ilag første året og hun derfor vil ha en del penger. Dette grenser vel til svindel og utnytting av systemet i mine øyne. Er vel også derfor dere/hun får 40 000kr i startstøtte? Eller får alle dette?

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Syns ikke det er egoistisk å bruke penger på annlegg selv om du skal bli far så lenge du har råd til det.

MEN!!! du skriver at dere ikke skal bo så mye ilag første året og hun derfor vil ha en del penger. Dette grenser vel til svindel og utnytting av systemet i mine øyne. Er vel også derfor dere/hun får 40 000kr i startstøtte? Eller får alle dette?
    vi får 40 000 i startstøtte på grunn av at vi ikke har noen særlig bra fast inntekt, har ingenting med om vi bor sammen eller ikke..
    vi får også (hun får) støtte fordi jeg ikke bor sammen med barnet og barnemor, og jeg har lov til å være sammen med de opptil 12 dager i mnd...noe som går helt greit fordi jeg går på skole hver dag 8-15.
    derfor får vi noe som heter overgangstønad.. da får hun i tilleg til foreldrepenger og alt det. 11 000 i mnd -skatt (ja! betaler skatt her også ja!!)
    så 100 000 i året for å oppdra ett barn har vi råd til.

og siden jeg kun får tilbringe tid sammen med mor og barn i helgne, og når hun tar turen over til meg ( ho har permisjon ett helt år) så har jeg faktisk ganske mye tid til hjemmekino.

Skrev dette inlegget og håpet på 4-5 svar.... burde kansje tenkt 2 ganger

Takk for gode, og serriøse svar!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre at skattepenga våre går til hjemmekino enn enkelte småkriminelle asylsøkere...

Går det i dass økonomisk så går det i dass. Ikke noe verre enn det, og da har du i hvertfall lært. Er jo ikke store summene det er snakk om. Fullt mulig å skaffe seg en deltidsjobb eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den delen av støttepengene som kommer fra min skatteseddel, har du min fulle velsignelse til å bruke på hifi

grattis med småfolk på vei

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du trenger jo ikke bruke hele summen heller da...

Det virker jo som om fruen ikke har satt seg på bakbeina så du kan jo handle. Men hvor stort/dyrt du trenger å kjøpe er jo en annen sak. Lykke til iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner ikke hvorfor folk har fått for seg at man trenger 2009 modell stasjonvogn bare pga at man har fått barn? :roll:
    Grunnen til at den bør ha gått kort er for å forsøke å sikre seg mot driftsstans.

Sikkerhet: Tuller du eller? Foreslår at du ser Top Gears test av en såkalt "sikker" Volvo 940 mot en ny Renault Modus.
    Her har du linken: YouTube - Fifth Gear Crash-test Volvo 940 estate vs Renault Modus

Sikre biler fra 80-tallet? Jeg tror du snarest bør glemme det du kan om bilsikkerhet. Biler fra 80- og 90-tallet er bare skrot sammenlignet med nye biler. Det blir som å sette i gang med røyking i dag, fordi de trodde det var trygt for mange år siden....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom de innkjøpene man trenger for den første tida for barnet er på plass vill jeg bare kjørt på. De 10 lappene vil trolig forsvinne på masse andre småting underveis. Vips så er de borte uten at dere vet hva de er brukt på.

I den store sammenheng er det ikke de store summene det er snakk om. Det er ikke de 10 lappene som kommer til være utslagsgivende dersom "shit hits the fan". I nødfall kan man selge anlegget og heller svelge et tap på noen tusen.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Grunnen til at den bør ha gått kort er for å forsøke å sikre seg mot driftsstans.

Ene A6en her ute har gått 488.000km siden 1996 med litt oljeskift og hjullagre + bremser som det eneste av nevneverdig fikling. Passaten derimot hadde gått 23.000 da vi solgte den (2008-modell) og hadde allerede hatt tre turer på verksted og en fullstendig stans på 11.000km (fikk ikke starta i det hele tatt på ferietur i Danmark, blei stående fire dager ekstra for at verkstedet skulle få fyrt den opp igjen. Solgte den og kjøpte enda en A6 (2006modell) med ca. 150 000 på telleren istedet.

Så at den bør ha gått kort er bullshit imo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fordi:

Opprinnelig skrevet av Psychonaut
    Vist du er ute etter sikker bil trenger du ikkje å bruke 150K på dette, det er iallefall totalt løk..., En trenger iallefall ikkje 150k for å få en trygg bil, du får bil fra 90 tallet som er like sikker som mange av de bilene du får idag... Det er ikkje tull engang...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Ene A6en her ute har gått 488.000km siden 1996 med litt oljeskift og hjullagre + bremser som det eneste av nevneverdig fikling. Passaten derimot hadde gått 23.000 da vi solgte den (2008-modell) og hadde allerede hatt tre turer på verksted og en fullstendig stans på 11.000km (fikk ikke starta i det hele tatt på ferietur i Danmark, blei stående fire dager ekstra for at verkstedet skulle få fyrt den opp igjen. Solgte den og kjøpte enda en A6 (2006modell) med ca. 150 000 på telleren istedet.

Så at den bør ha gått kort er bullshit imo.
    Dette er siste post fra meg, ettersom denne tråden ikke går ut på å diskutere hvilke biler som er bra og hvilke som er dårlige.
    Du må gjerne mene at det er bullshit, men ren logikk og sunn fornuft tilsier at en bil som har gått kort (vell under 100.000km) har færre problemer enn en som har gått langt. Og viktigst av alt: det er de dyre reparasjonene som kommer når bilen har gått langt, noe som er ugunstig om man er på stramt budsjett (bremser, dempere, eksosanlegg, turbo, gearkasse +++)
    Men du må gjerne mene at biler som har gått langt er bedre. Vi får være uenige

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mer OT;

Vi arvet en bil-stol fra 70-80-tallet da vi ble foreldre - som godt kunne vært best i test i sin tid for alt jeg vet. Den gikk hvertfall rett i søpla..

Jeg vil ihvertfall sørge for at mine barn har de beste forutsetningene ift. sikkerhet.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er de dyre reparasjonene som kommer når bilen har gått langt, noe som er ugunstig om man er på stramt budsjett (bremser, dempere, eksosanlegg, turbo, gearkasse +++)
    Men det er jo dyrere å kjøpe en bil til f.eks 150000,- som var nevnt tidligere her, uansett om den var feilfri istede for å koste på en gammel bil noen kroner.

Jeg kjøpte for noen år siden en 1989 modell Opel vectra som hadde gått noe over 300000 km og trengte ny motor pluss litt diverse småfix. Jeg kjøpte forstilling, motor og girkasse fra en bil som hadde gått 160000 km og fikset litt andre småting som bremser og noen foringer. Alt dette samlet kom på under 20000,- kroner. Da har jeg også regnet med bilen og omregistreringen i regnestykket... Og jeg har en strøken bil 8)

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skrev aldri at biler som har gått langt er bedre enn de som ikke har gått over 100.000, men leser du det jeg skrev sier jeg at du ikke har noen garanti mot driftstans uansett hvor langt/kort en bil har gått. Bremser må du regne med på en bil som har gått 80.000 eller en som har gått 800.000... Du har store reparasjoner uansett når i livsløpet til en bil du befinner deg.

Tilbake til topic:

Så lenge du og dama er enige om hva pengebruker går til og du ikke bruker mer enn du at dere klarer dere så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min del av skattepengene er også bevilget...:-)

Om du kjøper alt brukt, og det skulle bli helt krise og du må selge,er jo sjansen stor for at verditapet ikke blir like stort som om du handlet alt nytt.

Skal ikke gå så mange ganger på byen før tusenlapper er borte, så om du klarer å ta det rolig når du er 18 (regner jo selvfølgelig med du bare drikker gøy saft foreløpig)..:-)..så er det ikke noe problem..

men skal du bruke 10, eller 20? :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en liten tass på 12 mnd og jeg investerte 20k i oppgraderinger 3mnd før han kom, uten at det har gått på bekostning av ham.han har alt han trenger pluss litt til.Men, det blir adskillig mindre bruk av utsyret så fort dere flytter sammen...dama og småtten hender tar seg en tur til bestemor og da er det fritt frem her, ellers så foregår ting på et nokså behagelig volum.

Og styr gjerne unna toyota på bilfronten,kjedelige grå gubbebiler med masse motorproblemer.uansett, lykke til, du har mye moro og mye bekymringer i vente!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer, sent men godt i denne tråden. To gode råd når det gjelder hifi:

1. Ta i så det svir. Tenk på det dyreste du har råd til å kjøpe - og så går du ut og kjøper noe som er enda dyrere.

2. Gjør dette før det kommer en dame i huset - da går alle tog. Min dame - som jeg har vært gift med i 35 år - kom etter hifi'en, og hun vet ikke om noe annet. Hun tror det skal være slik - huset fullt av sorte bokser, høyttalere, kabler og sånt - hehe.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [2. . Min dame - som jeg har vært gift med i 35 år - kom etter hifi'en, og hun vet ikke om noe annet. Hun tror det skal være slik - huset fullt av sorte bokser, høyttalere, kabler og sånt - hehe.[/QUOTE]

Kanon

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn for gøy... kan du ikke stille samme spørsmål her og se hvilke svar du får

Kvinneguiden.no

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •