17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 199
    Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror noen har misforstått "litt" de 10-20k skal IKKE hentes fra de 40 som vi får hehe, dette er fra min egen lomme

sorry for feil forum, som sagt...er ny på forumet her...

og ja! mesteparten av det jeg kjøper er brukt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tja. Når det gjelder AV-utstyr er de fleste av oss på dette forumet barn.

Dvs. vi leker litt med det nyeste og så ser vi oss om etter noe annet å leke med innen kort tid.
    Vi er barn i alle aldre, er det ikke sånn det heter på godt norsk ?

Det er lego den ene dagen og teknikk lego dagen etter, blir hardt å leve etter sånne vilkår. :O

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I din alder så ville jeg heller brukt penger på donger....

Uten å ha lest tråden, så ville jeg nok ikke brukt de summene på anlegg hvis motparten argumenterte mot. Det blir tøft nok for dere med spedbarn i huset.
    Husk at anlegget ditt blir hennes beste argument i fremtidige økonomiske diskusjoner.....:roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Norge AS hadde gått best uten barn, uten innvandrere og asylsøkere og uten pensjonister! :shock:
    Da ville Norge AS ikke eksistert etter 2050. Ingen fødsler og alle dør når de fyller 61 år. Da hadde jeg flytta til Sverige.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    I din alder så ville jeg heller brukt penger på donger....
    Fucking priceless, LOL! Hahaha :-) :-)

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et barn koster vel ca 100,000 første året - og som 17åring har du vel ikke vanvittig inntekt vil jeg tippe.

Så det er vel greit å være litt edruelig til man ser hvordan ting funker økonomisk. Kjipt å måtte tenke såpass fornuftig i en alder av 17 år, men lite å gjøre med det nå
    --
    Thorbjørn

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fundert over dette fenomet før også; hvorfor mener alle at hele livet stopper opp når man får barn?
    Får ikke brukt hjemmekinoen, eller spillt musikk?
    Ser stadig vekk at dette benyttes som "unnskyldning" på AVTorget også: Selges pga nyfødt/små barn e.l.

Sludder og pølsevev!

La barna bli vant med musikk, film og TV på normalt/vanlig lyttenivå fra dag en! Snakker ikke om party/diskotek modus selvfølgelig.

Har to barn på 11 og 14 år, og de har i hele sitt liv sovet som stein uansett hva vi voksne gjør. De småtassene blir mye raskere og mye tidligere bortskjemt enn dere tror.

Hva med de siste 3mnd av svangerskapet? De har hørt bråket deres allerede, og er vant med det!
    Hehe. Føler meg litt truffet med den. Solgte nettopp mitt Parasound Halo anlegg pga barn i huset(jente 8 mnd) Burde heller stått at dama har blitt mor og har fått det for seg at barn tåler ikke lyd. Me har hatt noen diskusjoner på det. Innrømmer at jeg tapte dei:-) Men klue er at barne nå er vant til å ha det stille. Og vokner hvis noen slipper en fis.

Uansett så tenkte jeg å nedgradere kraftig noe jeg vel ikke klarte heilt. Pioneer sc-lx81 og BDP-LX52 blei kjøpt inn. Og i dag er har jeg huset for meg. Jeg stooooooor koser meg. Spiller høyt på mine helicon 400. Super glad for at det ikke ble Nano micro knøt fyrstikke anlegg. He he.

Og snart er det pappa perm og da skal litla få nye lyd vaner:-)

Men til trådstarter. Kanskje du er litt ego, men ikke lett å la være heller. Av og til må en få lov.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg vet ikke om "egoistisk" er ordet jeg ville brukt, men jeg synes det høres veldig uklokt og uansvarlig ut.

Sannsynligvis må du ha bil også. Normalt kan man kjøpe seg et 20 år gammelt vrak som sin første bil, men siden du har unge vil det være nødvendig å kjøpe en relativt ny, stor og trygg bil. Regn med bortimot 150.000,- her.

Vist du er ute etter sikker bil trenger du ikkje å bruke 150K på dette, det er iallefall totalt løk..., En trenger iallefall ikkje 150k for å få en trygg bil, du får bil fra 90 tallet som er like sikker som mange av de bilene du får idag... Det er ikkje tull engang...

Lykke til med ungen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Vist du er ute etter sikker bil trenger du ikkje å bruke 150K på dette, det er iallefall totalt løk..., En trenger iallefall ikkje 150k for å få en trygg bil, du får bil fra 90 tallet som er like sikker som mange av de bilene du får idag... Det er ikkje tull engang...
    Kan du finne 3 biler som koster under 100.000 kroner, ikke kjørt over 100.000 km, ikke er eldre enn 1990 og ikke varebil ... og som er sikre sammenlignet med dagens standard?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei

Du er 17, og tar mye ansvar. Jeg synes ikke det er egoistisk å tenke litt på deg selv i denne situasjonen. Du blir ikke mere ressurssterk, oppmerksom og positiv for mor og barn ved å kutte ut alt som er gøy. Og av alt som er gøy er vel hjemmekino en ganske snill og familievennlig sak?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Konklusjonen min er ihvertfall at å koste på seg et flott anlegg er bortkasta penger, nå da det er andre og viktigere ting som vil ta opp tiden. Man får ikke brukt anlegget skikkelig med annet ungen er ute av huset.
    Enig med den. Og er ungen ute av huset er man gjerne så sliten og trøtt at man prioriterer å sove. Mitt utstyr, som var installert i stua når barna var små, ble brukt to-tre helger i året.

Når kjerringa dro sin kos bygde jeg dedikert kinorom, og barna er nå hos mor rundt 40% av tiden. Så nå får jeg endelig brukt utstyret, selv om omstendighetene slettes ikke er ønskelige.

Første tanken når jeg leste trådstarters innlegg var ganske enkelt: Feil timing!

Husk at man må ha en god slump penger i bakhånd også som sikkerhet om det skulle skje noe uheldig. Det er en del av ansvaret som foreldre. Sett heller pengene på en sparekonto, så sover du ihvertfall godt om natta om småtrollet holder fred.

EDIT: Kanskje greit å få med at jeg var 10 år eldre enn trådstarter når jeg ble far for første gang. I tillegg hadde jeg god og stabil inntekt.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du finne 3 biler som koster under 100.000 kroner, ikke kjørt over 100.000 km, ikke er eldre enn 1990 og ikke varebil ... og som er sikre sammenlignet med dagens standard?
    Sorry OT;
    ja, det mener eg eg kunne.... Audi, volvo, merce og sikker mange andre har mange biler som i dag koster under 100k som eg mye helle ville ha sotte i under en kolisjon en mye annet rart....(nei når det gjelder km stand vill eg tro)
    En behøver ikkje å bruke så alt for mye for å få tak i en sikker bil,,,,,,

Men når det gjelder trådstarters spørsmål; eg vill ikkje si du er noe egoist pga at du bruker 20k på anlegg, så langt du har økonomi til det, og begge parter er "med på det".......

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende tråd :)

Dette må jeg følge med på 8-)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan DEM få barnebidrag? Og hvorfor ikke barnetrygd?

Beklager, mente barnetrygd.

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville Norge AS ikke eksistert etter 2050. Ingen fødsler og alle dør når de fyller 61 år. Da hadde jeg flytta til Sverige.
    +1

Og vi hadde drukna i egen møkk og sultet ihjel på veg hjem fra byen fordi ingen solgte kebab.

Og til trådstarter: kan du ikke sette pengene på konto et års til - så du får sett hvordan dere klarer dere? Om alt går glatt kan du jo ta ut pengene og kjøpe et hjemmekinoanlegg!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bungle
    +1

Og vi hadde drukna i egen møkk og sultet ihjel på veg hjem fra byen fordi ingen solgte kebab.
    Jeg sa ikke vi skulle være uten fremmedarbeidere!
    Ei heller ville Norge stoppe opp i 2050 eller dø ved en alder av 61, Hvordan kom man frem til den konklusjonen?
    Aldersgrense 18år for å flytte inn i Norge, og jobb til du blir så gammel du bare gidder, og flytt til Spania når du er ferdig! :-D

Men dette var uansett bare tullpreik.

Har gutten penger, dama er enig, barnet lider ingen nød, så la han nå kjøpe seg en hjemmekino. Mye bedre enn alkohol eller rus.
    Gutten tar ansvar og fortjener honnør!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt man kan spille er nok forskjelling fra barn til barn, men min datter var vel ca 3-4 mnd og skulle sove i vippestol. Jeg spillte Katie Melua, men det ble bare gråt, men da jeg spillte Ramstein og Marlyn Manson på (i mine ører) høyt volum, kom søvnen med en gang. Jada, det trenger ikke å bety noe om musikk smak, det er vel heller at sub'en kom bedre frem når jeg spillte høyere.

Hun er nå 1 år, og har så lenge jeg kan huske reagert på musikk og sang.
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Dette er på ingen måte min erfaring. Barn sover ofte mye bedre enn vi tror. Man kvier seg i begynnelsen for å vekke dem mens de er så små at det betyr "trøbbel", men jeg har selv opplevd å spille så babysitteren slo ut uten at hun våknet (da jeg bodde i enebolig). Hun er nå 10 og sover inntil den samme veggen som høyttalerne står ved (på motsatt side selvsagt ;-)) og jeg må ta større hensyn til naboene under enn til henne.

Barn sover lett i et stille hus. Det er min erfaring.

Det er heller ikke så lett å få mor med på tankegangen :-)
    +1

Fikk en gutt for 21dager siden.
    Bruker ikke Stuekino'n min noe mindre av den del.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må en bil ha gått under 100.000 km pga av at man har fått barn?

Og hvorfor må den være nyere enn 1990?

Og sikre biler laget de på 80 og 90 tallet også ;-)

Skjønner ikke hvorfor folk har fått for seg at man trenger 2009 modell stasjonvogn bare pga at man har fått barn? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Glad jeg har sagt til dama at jeg ikke ønsker barn, med å lese dette så vil det si at livet nesten stopper med disse tilfellene. Da takker jeg meg til et liv uten barn og mer fritid, kall meg egoistisk men det er bare sånn jeg er i et slikt tilfelle.
    +1

Mener akkurat, på prikken, det samme - og har fortalt akkurat, på prikken, det samme til hun jeg bor med

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •