17år, snart pappa og bruker 10-20 000 på hjemmekino..Egoistisk? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 199
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Må ikke la forumet få nytt navn til "Barne Forum" nå da.
    Vi kan vel ha en annen tilnærming... Målte ho minste med radioshacken - og der kom det sannelig ut et lite hyl på 106dB rundt 0,5-1m avstand

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Vi kan vel ha en annen tilnærming... Målte ho minste med radioshacken - og der kom det sannelig ut et lite hyl på 106dB rundt 0,5-1m avstand
    Fordel med hørselvern i slike tilfeller da gitt, noen skriker så høyt at det gjør vondt rett og slett.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte på en ting.............
    Hva er dette med babycall og at man tydeligvis MÅ vite til enhver tid om barnet våkner?
    Løper dere av gårde for å ta de opp, og gi dem oppmerksomhet med en eneste gang, hver gang da eller?

Er det isåfall slik dere vil fortsette de neste 15-20 årene?
    Vår minste ble nemlig bortskjemt med dette, og hun tror (og krever) fortsatt 11 år etterpå at hun skal ha alles oppmerksomhet fra det minuttet hun slår opp øynene. Og har aldri forstått at hun fint kan klare seg litt alene.
    Sammenheng?
    Jeg tror det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Bare lurte på en ting.............
    Hva er dette med babycall og at man tydeligvis MÅ vite til enhver tid om barnet våkner?
    Løper dere av gårde for å ta de opp, og gi dem oppmerksomhet med en eneste gang, hver gang da eller?

Er det isåfall slik dere vil fortsette de neste 15-20 årene?
    Vår minste ble nemlig bortskjemt med dette, og hun tror (og krever) fortsatt 11 år etterpå at hun skal ha alles oppmerksomhet fra det minuttet hun slår opp øynene. Og har aldri forstått at hun fint kan klare seg litt alene.
    Sammenheng?
    Jeg tror det.
    [Beklager trådstarter, dette er OFF TOPIC]
    For min del så handler ikke babycall bare om et barn som våkner, men det å ha oversikt. Dersom det skjer noe i/utenfor rommet guttungen sover i så vil jeg gjerne vite. Det er "fryktelig sjeldent" det går i call'en, når det skjer så demper vi volumet og avventer, blir det rolig er det ikke noe problem, er det noe annet så har vi mulighet til å kontrollere (noe man ikke får gjort uten babycall, da snurrer filmen videre mens det går unna på barnerommet).

Hadde f.eks. et tilfelle hvor guttungen fikk det som kalles "falsk krupp", som endte opp med tur på legevakta med en som knapt nok fikk puste...da priser man seg lykkelig over babycall'en, hva hadde skjedd uten den? Har nok blitt litt "hysterisk" etter det, men jeg ser liksom ikke problemet med å la en liten boks stå på bordet foran oss som varsler dersom noe skjer.

Og bare for å presisere det; jeg er helt enig i at man ikke må finne på å storme inn hver gang det går i call'en, da blir det slitsomt etterhvert.

Men, men...dette skulle jo ikke handle om babycall, måtte bare få kommentere

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    [Beklager trådstarter, dette er OFF TOPIC]
    For min del så handler ikke babycall bare om et barn som våkner, men det å ha oversikt. Dersom det skjer noe i/utenfor rommet guttungen sover i så vil jeg gjerne vite. Det er "fryktelig sjeldent" det går i call'en, når det skjer så demper vi volumet og avventer, blir det rolig er det ikke noe problem, er det noe annet så har vi mulighet til å kontrollere (noe man ikke får gjort uten babycall, da snurrer filmen videre mens det går unna på barnerommet).

Hadde f.eks. et tilfelle hvor guttungen fikk det som kalles "falsk krupp", som endte opp med tur på legevakta med en som knapt nok fikk puste...da priser man seg lykkelig over babycall'en, hva hadde skjedd uten den? Har nok blitt litt "hysterisk" etter det, men jeg ser liksom ikke problemet med å la en liten boks stå på bordet foran oss som varsler dersom noe skjer.

Og bare for å presisere det; jeg er helt enig i at man ikke må finne på å storme inn hver gang det går i call'en, da blir det slitsomt etterhvert.

Men, men...dette skulle jo ikke handle om babycall, måtte bare få kommentere
    Helt enig! Babycallen blir kun brukt i huset her når vi ser film og det er bare for å ha "oversikten", han blir ikke tatt opp hver gang det kommer en lyd her i alle fall. Det blir kun ris til egen bak i det lange løp...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter:

det finnes de som går motsatt veg og som trår rett ned i tøflene:

Vedlegg 53298

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Må ikke la forumet få nytt navn til "Barne Forum" nå da.
    Tja. Når det gjelder AV-utstyr er de fleste av oss på dette forumet barn.

Dvs. vi leker litt med det nyeste og så ser vi oss om etter noe annet å leke med innen kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner at jeg synes det er litt drøyt å bruke 10-20 tusen på lydanlegg når man får 40.000 i støtte av staten pga barn.... Siden vi er med på å betale anlegget ditt så burde vi få lov å stemme på hva du skal kjøpe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Jeg kjenner at jeg synes det er litt drøyt å bruke 10-20 tusen på lydanlegg når man får 40.000 i støtte av staten pga barn.... Siden vi er med på å betale anlegget ditt så burde vi få lov å stemme på hva du skal kjøpe
    Godt poeng! :-D
    Men burde ikke dette strengt tatt vært motsatt?
    At de som IKKE har barn, heller burde få en utbetaling fra staten?
    Tenk på hvor mye disse barna koster de første 18-20 årene, burde ikke få "belønning" for å skaffe den norske stat sånne utgifter! :-D

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Har igrunn kjøpt inn alt vi trenger, fikk engangstønad på nesten 40 000 så vi har penger nok til utstyr.

Husk at dette er penger som skal holde ut en hel mammapermisjon, eneste dere får i tillegg er ca. 1000,- måneden i barnebidrag. Det går med MYE penger med en unge i huset, spes mtp at de vokser ut av klærne etter 14dager :P Sier ikke at du ikke skal unne deg noe selv, men sørg for å legge av alt du klarer, blir aldri for mye penger.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på hvor mye disse barna koster de første 18-20 årene, burde ikke få "belønning" for å skaffe den norske stat sånne utgifter! :-D

Nå er vel den millionen noe foreldrene må betale selv, ikke staten

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo færre barn det lages, jo dårligere går AS Norge. Det er våre barn som skal betale for din alderdom, så egentlig burde det vært motsatt.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Og, de som har slike vanskelige damer; hvorfor samler dere på slike.
    +1 !

Og jeg tror definitvt det er noe i dette med hva ungene blir vant til av lyd.

Sitat fra mamma: "jeg kunne støvsuge rundt senga di da du var liten uten at du våkna"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jo færre barn det lages, jo dårligere går AS Norge. Det er våre barn som skal betale for din alderdom, så egentlig burde det vært motsatt.
    Helt enig! +1

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Til trådstarter:

det finnes de som går motsatt veg og som trår rett ned i tøflene:

Vedlegg 53298
    Da foreslår jeg disse flammelakkerte tøfflene::twisted: :twisted: :twisted:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det viktigste oppi det hele er at du og mor til barnet er enige om pengebruken. Det kan nok også være lurt å sjekke litt med foreldre eller foresatte, de har ofte gode råd å komme med, spesielt når det gjelder pengebruk, kommende utgifter etc.

Lykke til !

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Hei. er litt ny her inne....

litt om meg selv, er 17år, fra rogaland. har kjæreste som er gravid i 9mnd.

har nå bestillt litt her og der av hjemmekino blir sikkert totalt rundt 10 000 - 20 000kr.

Er dette egoistisk av meg? jeg bruker kun det jeg har råd til, og jeg kommer til fint til å klare å forsørge småen...
    Jeg vet ikke om "egoistisk" er ordet jeg ville brukt, men jeg synes det høres veldig uklokt og uansvarlig ut.

Som 17-åring regner jeg med du ikke har så veldig store inntekter. Du bor hjemme hos foreldrene, ser jeg, så da har du nok ikke noen skikkelig utgifter ennå heller, men disse kommer fortere enn du aner. Når du flytter ut ryker det med veldig mye til lån/husleie og strøm. Sannsynligvis må du ha bil også. Normalt kan man kjøpe seg et 20 år gammelt vrak som sin første bil, men siden du har unge vil det være nødvendig å kjøpe en relativt ny, stor og trygg bil. Regn med bortimot 150.000,- her.

Også er det junior, da. Det er utrolig hvor mye alt av småbarnsting koster.

For all del, kjøp gjerne hjemmekino, men jeg synes du burde vurdere noe som er litt rimeligere. Helst brukt. Du behøver ikke være like gjerrig som meg (jeg har fortsatt salongbordet jeg kjøpte på loppis for en hundrings for 15 år siden, og jeg bruker fortsatt de samme ikke-spesielt-gode høyttalerne som fulgte med den første surround receiveren jeg kjøpte), men du klarer deg nok veldig godt med noe som koster 3-4000,- nå med det første. 20.000,- er etter min mening fullstendig overkill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja

Har selv bolle på vei og dette er min anbefaling.

Kjøp det du kan FØR du havner i uløkka, fordi den neste 18 årene kan du se langt etter de nye høyttalerne du har lyst på!

MEN - sett deg FOR ALL DEL ikke i kredittkortgjeld for å skaffe disse innkjøpene - da mister du alle forhandlingskort...

Som andre postere sier, å krangle med hormonfulle damer er asking for trouble.
    Har det siste året hatt hektisk aktivitet med å sørge for at "Manne-innkjøpene" er i boks før puddingen kommer.

Lykke til og grattis med pudding!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, morsom prioritering!

Det er ikke så dyrt å ha en unge som mange tror, i alle vall ikke det første året, klær får en arvet i hytt og pine og ungen har gratis mat fra puppen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Husk at dette er penger som skal holde ut en hel mammapermisjon, eneste dere får i tillegg er ca. 1000,- måneden i barnebidrag. Det går med MYE penger med en unge i huset, spes mtp at de vokser ut av klærne etter 14dager :P Sier ikke at du ikke skal unne deg noe selv, men sørg for å legge av alt du klarer, blir aldri for mye penger.
    Hvordan kan DEM få barnebidrag? Og hvorfor ikke barnetrygd?

Og det er greit at barn koster foreldrene en million eller så frem til de er 18år, men du mener altså at de IKKE koster staten noe? Vi kan jo starte med overnevnte barnetrygd........
    Og fortsette med kontantstøtte, barnehage, skole, SFO, lege, tannlege osv osv.

Norge AS hadde gått best uten barn, uten innvandrere og asylsøkere og uten pensjonister! :shock:

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •