Lydisolere hundebur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydisolere hundebur

Jeg har nettopp kjøpt nytt anlegg og det låter supert. Problemet er at jeg også har valp, og den synes ikke anlegget er like supert. (Bortsett fra kablene som den elsker å tygge på)
    Det er ikke veldig populært å se film med høy lyd for å si det sånn

Jeg tipper det bare er å feste noen lydisolasjonsplater på alle sidene på buret, men utover det er jeg blank

Er det noen som har tips til å lydisolere hundeburet? Hvordan plater som må til og hvor man får kjøpt de?
    Helst på billigst mulig måte og med minst mulig lyd inn til hunden

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1* Flytt buret til et annet rom.

2* Sett hunden i buret.

3* Fyr løs med film!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vår hund hadde ikke problemer med høy lyd. Virket som om hun klarte å "sortere den bort". Da hun var liten hvalp, lå hun på magen min og sov når jeg hadde 100db+. Og det er ingen ting i veien med hørselen hennes.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lydisolert bur blir jo i praksis lufttett, med mindre du lager et sinnrikt viftebasert luftesystem med lydfeller. Og det blir også lystett, med mindre du lager en avansert plexiglass-konstruksjon.

Vil tro det stakkars kreket vil bli mer vettaskremt av å bli plassert inne i et lydisolert bur enn av selve musikken...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    1* Flytt buret til et annet rom.

2* Sett hunden i buret.

3* Fyr løs med film!

Testet, men med varierende resultat

teddytusen:
    mulig det er noe feil med min valp

Vet ikke hvor mye slike isolasjonsplater koster, men det blir sikkert billigere å la hunden bli vant til høy lyd

alekedit: runew, satt akkurat og tenkte på det samme

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Testet, men med varierende resultat

teddytusen:
    mulig det er noe feil med min valp

Vet ikke hvor mye slike isolasjonsplater koster, men det blir sikkert billigere å la hunden bli vant til høy lyd
    Evt. gradvis venne hunden/valpen til høyt volum. Start med noe lavere volum enn du pleier og gradvis jobb deg opp mot et nivå du liker å se film på. Bare husk at hunder har flere ganger bedre hørsel enn oss mennesker.
    Jeg tror neppe det er noen god idé å lydisolere hundeburet. Sette hunden i et annet rom har den deriomt ikke vondt av, så lenge du ikke stenger den inne en hel dag/kveld for å se massevis av film.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi ser mest film om kveldene som andre normale folk

Hunden blir sikkert vant til høy lyd etterhvert

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Vi ser mest film om kveldene som andre normale folk

Hunden blir sikkert vant til høy lyd etterhvert
    Det blir den helt sikkert. Helt naturlig for valpen å reagere på ting den ikke liker, som f.eks høy lyd. Etterhvert blir den som du sier helt sikkert vant med lyd fra film. Lykke til med både anlegg og valp

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hund selv, om hvordan man skal gå fra er det sikkert like mange meninger som eiere.
    Her er mitt forslag:
    Ta tiden til hjelp, ikke skru opp på full guffe til å begynne med, men normalt lyttenivå, masse dyppbass er bra. Ikke trøst hunden når den blir redd!!! lat som om alt er helt normalt. Øk volume litt etter litt.

Jeg har to belgiske fårehunder som dette har fungert helt fin på, nå kan jeg spille så høyt jeg bare orker. Hundene går bare i gangen og sover hvis det skulle bli for høyt. (og da er det jævlig høyt!!)

Den ene belgeren er Tervuren populært kallenavn er Nervuren p.g.a at dem er kjent for å være nervøse av seg. Som valp løp han til andre enden av huset bare jeg skar brød på brødskjæreren.

Den første nyttårsaften var et ******* for den stakkars lille valpen, har aldri sett en så redd hund noen gang. Nå etter maaaange filmer og mye bråk er ikke nyttårsaften noe problem lenger. (han er 3 år nå)

Å sperre han inne i et lyddempet bur tror jeg bare vil gjøre ondt verre. (det vil være det samme som å si at detta e fali det)

Som sagt så er dette slik jeg har gjort det, og min subjektive mening om saken.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da blir det en del filmkvelder i ukene som kommer. Med dame, valp og god lyd

Takker for gode svar

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilvenn den til lydnivået gradvis, og plasser buret så langt unna lydkilden som mulig. Alle hunder venner seg til høyt lydnivå, men du vil jo ikke ha en døv hund heller, så ikke utsett den for mer enn nødvendig
    --
    Thorbjørn

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hunden min sover foran sub`en av og til, hunder filtrerer bort uønskede lyder har jeg blitt fortalt en gang, kan virke som det ihvertfall. Men som de andre sier her så spill gradvis høyere, du ser når hunden din begynner og synes det er ubehagelig. Som sagt så bryr ikke min hund seg så mye om lyd men den ene gangen jeg så Letters from Iwo Jima var hun helt hysterisk under filmen, skjønte ikke hva det var med en gang men senere så jeg et program på tv med japansk tale og da var det akkurat samme oppførsel, hun liker rett og slett ikke japansk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv lurer jeg litt på hvordan trådstarter holder ut et lydnivå som det han beskriver...

(Jeg antar at han ikke har naboer.)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har fått inntrykk av at jeg spiller sykt høyt hele tiden, har du misforstått litt. Jeg liker å ha litt lyd når man ser på film, men jeg trenger ikke spille øra av meg av den grunn.

Grunnen til at det blir mange filmkvelder fremover er jo at vi må la bikkja bli vant til at vi ser film.

Det at bikkja ikke liker høy lyd når vi ser på film , er bare noe vi må jobbe med.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk å ta det rolig i starten. Bruk lavere volum enn du pleier, og ikke sett hunden i bur. La den være sammen med dere i stua. Når du ser den mestrer bråkete filmer på lavt volum er det på tide å skru opp litt, men ta det rolig.

Legger du litt jobb i det tar det ikke lang tid å vende hunder til det meste

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter det å la den bli vandt med litt lyd. Jeg har en katt som så og si er immun mot lyd/musikk/støy. Det ligger ofte å sover i samme rom som anlegget står å spiller døgnet rundt. Her om dagen begynte også røykvarseleren å pipe for fullt, når katten lå noen meter unna, og den ble ikke nevneverdig skremt av det.
    Men hvis det skulle bli for mye lyd, så forlater den bare rommet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bikkja har blitt mye roligere når jeg ser film nå.
    Nå ligger den under et pledd og sover Har fortsatt ikke spilt høyt, men det er ikke lenge igjen nå.

Takk for alle svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •