hvor er bikkja til Waters? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Står dine rett frem? Altså uten vinkling mot lytteposisjon.
    Prøv dette siden du har bånddiskanter. Viktig...
    Jeg har hørt en del dyre oppsett og det sitter ikke i alle anlegg. Men alle anlegg klarer det, bare posisjonering som må til.

Bruk sangen Three Wishes på Amused to Death albumet. Lettere å lokalisere stemmen til venstre der.
    Poenget er å få stemmen så mye mot din side som mulig.
    Noen begrensninger her, så jeg får den ca 1,5 i fra venstre front når jeg sitter 3 meter i fra.
    Når dette sitter, sitter resten.
    Fra 1 min og 56 sek i sangen kommer dyp bass og effekter som fyker forbi deg på sidene og bakover. Artig.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vinklet inn en halv cm nå... Skal prøve litt.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kjipt syntes nå dette var litt manglene her nå.

Mente jeg hadde dette på stell før, men har jo også kobla på ny, så får kikke litt på ting og tang.

Kan jo ikke si jeg hører noen fase problemer eller da men jeg veit vel kanskje ikke helt hva jeg skal høre etter heller :P

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hmm, kjipt syntes nå dette var litt manglene her nå.

Mente jeg hadde dette på stell før, men har jo også kobla på ny, så får kikke litt på ting og tang.

Kan jo ikke si jeg hører noen fase problemer eller da men jeg veit vel kanskje ikke helt hva jeg skal høre etter heller :P
    Det trenger ikke å være faseproblemer - har mer tro på at det er noen refleksjoner som kan ødelegge effekten.

Så sant avstander vinkling osv. er på stell.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det trenger ikke å være faseproblemer - har mer tro på at det er noen refleksjoner som kan ødelegge effekten.

Så sant avstander vinkling osv. er på stell.
    Frontene skulle stå på centimeteren hvor de var før, det er subene og receiver jeg har fytta på, men det blei jo en del skruing og banning lell under den økta hehe.

Nå er det jo også absolutt mulig jeg egentlig aldri har hatt dette helt på stell heller siden jeg ikke har noen vegg bak meg i det hele tatt så blir lite refleksjoner derfra.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene skulle stå på centimeteren hvor de var før, det er subene og receiver jeg har fytta på, men det blei jo en del skruing og banning lell under den økta hehe.

Nå er det jo også absolutt mulig jeg egentlig aldri har hatt dette helt på stell heller siden jeg ikke har noen vegg bak meg i det hele tatt så blir lite refleksjoner derfra.
    Kan nok hende du må forske litt mer på ht-plasseringen da,

Du er sikker på at avstand til hver front i receiver er nøyaktig den samme på begge ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kan nok hende du må forske litt mer på ht-plasseringen da,

Du er sikker på at avstand til hver front i receiver er nøyaktig den samme på begge ?
    Ja stiller inn dette sjøl etter kalibrering med målebandet, men jeg får ta en ny runde og dobbeltsjekke ting og tang.

Men jeg mistenker litt at det er mangelen av bakvegg som kan være største skavanken her.

Kjører bi-amp fra receiver så det er jo fullt mulig jeg har kobla feil pol på noen av de 8 kablene :-P

Er vel bare og begynne og fomle :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja stiller inn dette sjøl etter kalibrering med målebandet, men jeg får ta en ny runde og dobbeltsjekke ting og tang.

Men jeg mistenker litt at det er mangelen av bakvegg som kan være største skavanken her.

Kjører bi-amp fra receiver så det er jo fullt mulig jeg har kobla feil pol på noen av de 8 kablene :-P

Er vel bare og begynne og fomle :-)
    Du får nok ta en runde ja !

Du trenger ikke bakvegg for å få dette til fungere - tvert imot , så er det bare en fordel å sitte et stykke fra bakveggen :-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha! detta var virkelig morsomt har hatt klipschene mine på rommet og aldri fått noen form for Qsound, men idag testet jeg igjen på det "nye" rommet og der var det en helt RÅ opplevelse

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    haha! detta var virkelig morsomt har hatt klipschene mine på rommet og aldri fått noen form for Qsound, men idag testet jeg igjen på det "nye" rommet og der var det en helt RÅ opplevelse

Takken for og være litt nøye med plassering av fronter det

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har surra litt mer nå, og kan egentlig ikke erklære noe særlig fra eller til.
    Er kanskje jeg som forventer en smule for mye og hehe.

Først fikk sjekka at kablinga og innstillinger til frontene er på stell noe de var (visste det var en grunn til at jeg satte receivern på ei plate med hjul på hehe)

Kan ikke helt si at det for sikkert at det ikke funker heller.
    for denne demoen funker som fjell.
    (virker som Qsound sin webserver er nede for telling så har ikke giddi finne flere.)
    [youtube]j5QMA2Q9bP4[/youtube]

Nei kaffe tid, så får se om jeg gidder og sette meg ned med REW igjen, eller bare sette på en film :P

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig!

Dette har jeg aldri hørt eller prøvd. Kult! Tydelighvis gjort noe riktig med plassering av høyttalere... Funket helt rått både hundebjeff bak høyre og prating venstre bak.

Hadde det ikke vært for at bakhøyttalere er solgt hadde jeg mått dratt ut kabel for og ikke tro di spillte...

Har forresten yamaha og ma rs8...

Men var en tur hos foreldrene mine som har marantz og sa saxo 30... Prøvde alle triks men ingen antydning til og få noe lyd der det skal... hmm..
    Rommet deres er bra også. firkantet med sofa inntil bakvegg som hos meg...

Irriterende :O

Veldig bra med Julian Lennon her hjemme også. Dette var skikkelig artig

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig når det sitter ja, lyder i alle retninger i stereo. Det som er rart er at det funket for meg tidligere med andre høyttalere på samme sted, null Q sound nå. Har ikke likesidet trekant, det hadde jeg heller ikke da.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok belage deg på å flytte litt på høyttalerne for og få det riktig. Du er ikke i tvil når du oppnår effekten

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet åssen det skal låte når det er på plass ja...Er ikke for late denne hobbyen

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Står dine rett frem? Altså uten vinkling mot lytteposisjon.
    Prøv dette siden du har bånddiskanter. Viktig...
    Jeg har hørt en del dyre oppsett og det sitter ikke i alle anlegg. Men alle anlegg klarer det, bare posisjonering som må til.

Bruk sangen Three Wishes på Amused to Death albumet. Lettere å lokalisere stemmen til venstre der.
    Poenget er å få stemmen så mye mot din side som mulig.
    Noen begrensninger her, så jeg får den ca 1,5 i fra venstre front når jeg sitter 3 meter i fra.
    Når dette sitter, sitter resten.
    Fra 1 min og 56 sek i sangen kommer dyp bass og effekter som fyker forbi deg på sidene og bakover. Artig.
    Opplever det samme som deg 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •