2x Cerwin Vega CLS-215 og Alto Mac 2.4?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow 2x Cerwin Vega CLS-215 og Alto Mac 2.4?

Hei
    Tenkte egentlig å kjøpe 2 par Cerwin Vega VE-15f på hifiklubben til 3400kr, men ser nå at di har satt opp prisen til 5400, så da tenkte jeg på to par cls-215, men er veldig usikker for folk sier at det er "drit" iforhold til clsc-215, og er usikker på den klakkelyden. Men jeg vil helst kjøpe nytt for å få den forsikringa til hifiklubben, for da kan jeg vel spille som fa** og bare få igjen på forsikringa visst det sprenges? hadde jo selvfølgelig vært gøy med ett par 1515 og, men da kommer samme spørsmålet som ved clsc-215, visst jeg er så uheldig og sprenger, så får jeg ikke nytt.

Så forsterker, tenkte på 2 alto mac`er, av typen 2.4, ser du får dem veldig billig fra utenlandske sider, f.eks her: Alto MAC 2.4 - 2x 1270w @ 4Ω Stereo Amplifier :: Amplifiers :: PA & Live Audio men det blir vel kansje dyrt med frakt osv? Vet det er en billig-forsterker, men jeg er ikke rik. Av forforsterker tenkte jeg en c162 ellerno, eller kansje en c372 og bruke den på alle fire diskantene og mellomtonene? og altoene på basser?

Jeg vil ha et nokså "sinnsykt" anlegg så de som kommer på fest får seg bakoversveis. rommet er ca 3x4,5meter, høyttalerne skal stå på veggen som er 4,5, altså, 3meter til bakvegg.

Hva tror dere!?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noe tips å komme med?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cls 215 er ganske dyrt for og kunne yte den optimalt, du trenger en del watt for og si det sånn. ja, den forsikringa dekker veldig mye, de er ikke stenge på hvordan den gikk i stykker som med telefonforsikring, du kan ha søt øl på den og like vell gjelder forsikringen. jeg hadde ikke satt cls 215 på veggen, det hadde jeg rett og slett ikke tørt.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nå tro at 215 blir for stort på dette lille rommet - disse skal vel ha et ganske så stort rom for å yte sitt fulle.

- Vel det vil jo spille høyt og slikt, men ville heller sett på enten 12" eller 15" på klubben istedet.

Da vil du slå to fluer i en smekk :

Bedre lyd på rommet og du slipper å blakke deg på forsterkerkraft.

Av billige PA-amper så er faktigst Ljudia sine Zachry XP meget gode til prisen - og etter hva jeg har lest er disse mye bedre enn Alto Mac.....

Sluttrinn - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning Nederst på siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både clsc-12 og ls-15 på dette rommet, vil ha noe som spiller sinnsykt! tror nok 2x alto 2,4 blir nok, ser torkil på forume bruker, eller brukte en på to par clsc-215. en kompis av meg hadde cls-215 på et 7-8kvm romm, spillte rått de. når jeg spillte med ls-15 i stua, 30-40kvm, spilte ikke høyt, bassen gitt dyypt, menn ikke noe mer, trøkka ikke iheletatt, jeg syns småe rom er undervudert.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis høyt volum er det du vil ha så kjør på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, noen som har tips til et godt lydkort som vil matche dette anlegget bra? skal ha det i pc`n for å få bedre lyd, har sett litt på dette: Tek.no - Prisguide - Asus Xonar DX/XD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller er denne heller å anbefale: Pro-Ject USB Box | Soundgarden ??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er så usikker på forsterker! Hva tror dere? 2x Alto Mac 2.4, 2x Zachry XP-2000, eller en Carver PT2400?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp et par al1000 istede, og den zachry forsterkeren vil nok funke bra på de. eller hva me 2stk xp600? brokoble en på hver. c162 vil funke bra som pre-amp. og det usb-lydkortet, vet ikke hvor mye det vil hjelpe med cv og pa, men blir sikkert bedre. du kan jo også kjøpe en clsc eller cls-15 subb i tillegg. lykke til kjøp også en cv bassturbocharger i tilleg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp av Alto Mac 2.4

Hallo!

Noen som vet hvor i Norge jeg kan få kjøpt Alto Mac 2.4, evnt. utlandet?

På forhånd; takk! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •