Finnes "boks" som gjør at man kan koble to forsterkere til et par høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Finnes "boks" som gjør at man kan koble to forsterkere til et par høyttalere?

Spørsmålet høres kanskje litt rart ut, men jeg lurer på om det finnes noen "boks" som gjør at man kan koble to stk forsterkere til en høyttalere med bare et sett høyttalerterminaler?

Saken er den at jeg har en tilgodelapp på hifiklubben på 1800 kr som jeg ikke aner hva jeg skal bruke på. Har fra før av et Logitech z5500 anlegg som fungerer bra. Har planer etterhvert om å gå over til et vanlig stereoanlegg.
    Har da vurderert en NAD C315BEE forsterker.

Det jeg lurer på da er om det finnes en "boks" som jeg kunne kjørt høyttalerkabler fra NAD'en og og z5500 inn i, også én utgang til høyttaleren?

Litt kjedelig å kjøpe en forsterker som bare skal stå i racket også liksom. For kan ikke ha 5.1 sett, og i tillegg et par høyttalere tilkoblet NAD'en..

Takker for alle forslag

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er tanken din å bruke en ekstra forsterker for å få mer "guffe" i anlegget?
    I såfall vil jeg råde deg til å droppe det. Forsterkeren som er integrert i Z5500 er tilpasset de høyttalerne som følger med, de vil nok ikke tåle mye mer effekt før de står i fare for å bli ødelagt.
    Det finnes ikke gode løsninger for å gjøre det du skisserer heller.
    Et bedre alternativ er å selge Z5500 og legge de pengene sammen med gavekortet, og kjøpe et stereoanlegg om det er dét du vil ha.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •