Arcam + Proac noen som vet ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam + Proac noen som vet ?

Jeg er ganske ny på dette felte så håper noen har litt mere peil enn meg
    Vurderer dette utstyret men har ikke hørt disse 2 sammen så jeg hadde håpet at noen hadde testet det

Arcam forsterker A90
    Arcam CD73T
    Clear Audio Emotions (Plate spiller)
    Proac Responce one sc (Høytaler par )

Ca totalpris uten kabler 40 - 50k

Lurer på om jeg trenger sub ?

Hvis noen har noen andre forslag så hadde det vært fint men ikke med
    HK og Nad

:idea:

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle bli en grei match, sitat fra Arcam sin hjemmeside:

We do not recommend any particular loudspeakers as your dealer is in a much better position to do this and also to demonstrate them to you. However, we have found that speakers from most British manufacturers work very well with Arcam products, such as Ruark, Tannoy, Mission, KEF, ProAc, B&W, Acoustic Energy, Monitor Audio, Mordaunt Short, Wharfedale, and Castle. Our advice is to audition a few pairs of speakers on your dealer's recommendation and choose the ones which sound best to you. The speakers are likely to sound different in the demonstration room than when set up with your system at home; your dealer may be able to loan you some speakers to try at home or allow you to exchange speakers within a short time if you are not happy with them. This is something you should ask about when auditioning the speakers

Frode

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker vi høykvalitets-hifi, så her ville jeg nødig inngått det kompromisset det er for stereoperspektivet å kjøre en enkelt subwoofer.
    Gir ikke ProAc-høyttalerne ønsket bass bør du vurdere stereohøyttalere som går dypere eller TO subwoofere (en til hver høyttaler).

Når det gjelder valg av høyttalermerke så ser jeg ingen grunn til å begrense utvalget til engelske høyttalere. Både norske (f.eks. Patos), svenske (f.eks. Audio Pro), danske (f.eks. Dali), tyske (f.eks. Canton) og andre europeiske fabrikater lager gode høyttalere også i denne pris/kvalitetsklassen. Egentlig kan man si at så lenge forsterkeren er relativt nøytral (noe jeg opplever Arcam er) og har nok strømreserver i forhold til vanskelig impedans, så er det høyttalerens lydkarakter som hovedsaklig er bestemmende for totalinntrykket.

Jeg ville også lagt litt ekstra penger i signalkabler når vi kommer opp i denne prisklassen. Spesielt platespillerkabelen bør være bra, siden disse signalene skal forsterkes opp ekstra (RIAA-trinnet forsterker opp bassdelen av signalet). Bruk tid til å høre på høyttalere rundt omkring. Snevre inn utvalget til et par merker og forsøk disse hjemme. Det er nemlig viktig å prøve dem i det rommet de skal stå i for å ta et informert valg. Jeg mener at høyttalerne og rommet er det som har mest å si for lydkarakteren, så disse bør velges først. Det er dessuten mye enklere å frakte forsterkere og CD-spillere til/fra forhandler enn høyttalere.

Lykke til med jakten på den gode lyden!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kombinasjonen høres spennende ut, men jeg er, som deg, usikker på bassen i oppsettet. Arcam har jo svært god kontroll og slipper kanskje ikke helt løs bassen i de små ProAc-ene.

Som Roffe sier er det nok verdt å se på andre løsninger også. Etter mitt skjønn er forsterkeren og høyttalerne det du må regne med å bruke mest penger på. Gode nok signalkabler vil utgjøre en forsvinnende liten del av totalprisen.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wharfedale :lol:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Som Roffe sier er det nok verdt å se på andre løsninger også. Etter mitt skjønn er forsterkeren og høyttalerne det du må regne med å bruke mest penger på. Gode nok signalkabler vil utgjøre en forsvinnende liten del av totalprisen.
    source first!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok si meg litt enig at det er litt lite bass i Proac høytalerne hørte dem med Creek Forsterker

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått svært gode resultater med små høyttalere(SF Concerto) og enkel sub(Sunfire jr.), så du trenger ikke forkaste denne løsningen fullstendig. Hvis jeg ikke husker helt feil ble Proac'en matchet med sub i en test i Lyd & Bilde for mange år siden. Jeg skal se om jeg finner testen.

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •