Beresford TC-7510/20/20SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beresford TC-7510/20/20SE

Er på utgikk etter DAC, og har sett endel på DacMagic, men ser at Beresford's DACer nesten bare får gode tilbakemeldinger.
    Så jeg lurer på, om jeg skulle kjøpt en beresford dac, hvilken ? (TC-7510, TC-7520 eller TC-7520 SE (Caiman))
    Jeg har lest hva Stan har skrevet om forskjellene fra TC-7520 til TC-7520 Caiman. men hva sier dere andre, har dere noe mer forståelig å fortelle om hvorfor caiman er verdt 1000kr mer enn orginal utgaven ?

edit: skal brukes fra pc (toslink) til receiver..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, alle sammen!
    Beresford Caiman (TC-7520 SE) bestillt..

btw, litt artig lesning om hvordan Beresford ble kjent: Link: Beresford TC-7510 bashing and Headfi Bashing? - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du fant litt lesestoff om Beresford via søkefunksjonen oppe til høyre

Bra DAC til en grei pris. Gratulerer!

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du kommer til å bli fornøyd med Caiman. Jeg har selv standard utgaven av 7520 og den er helt super

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @asvaberg: hehe, det hadde jeg allerede lest gjennom. men fant ikke noe grunn til hvorfor caiman er verdt dobbelt pris.. så jeg sjangser litt der. leste igjennom endel engelske forum, og ble veldig fristet

@DiFontaine: håper det! aldri eid en dac før, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente engang. men jeg tror ikke jeg har kommet over en eneste person som har blitt skuffet over innkjøp av dac. så dette blir et spennende komponent å teste.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under Den store Kabeltesten del 2 ble bl.a. min Beresford TC-7520 blindtestet mot DacMagic og en Macintosh-dac til over 8000,-
    Gjett hvem som kom best ut?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TC-7520 er også en knakende god hodetelefonforsterker og jeg ser at på Caiman har de oppgradert headsetforsterkeren til klasse A. Hvis du har er noenlunde oppegående headset, gled deg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @da-lec: Har du fått testet Caiman-en din ennå? Kan du si noe om erfaringene dine? Jeg har også bestilt meg en nå, uten å ha hørt selv hvor gode noen av modellene er...
    Er veldig spent på hvor god hodetelefonforsterkerdelen er, som faktisk er det jeg i utgangspunktet kjøper DAC-en for, og som også derfor er grunnen til at jeg "måtte" ha Caiman-en.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aitchGEE
    @da-lec: Har du fått testet Caiman-en din ennå? Kan du si noe om erfaringene dine? Jeg har også bestilt meg en nå, uten å ha hørt selv hvor gode noen av modellene er...
    Er veldig spent på hvor god hodetelefonforsterkerdelen er, som faktisk er det jeg i utgangspunktet kjøper DAC-en for, og som også derfor er grunnen til at jeg "måtte" ha Caiman-en.
    Vil nok tro du blir fornøyd med Caimanen. Hodeteleforforsterkerdelen i en standard TC-7520 synes iallefall jeg er meget god. I Caiman er jo denne ytterligere forbedret. Klasse A drift osv. Med et sett gode klokker blir nok det veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat shoppa inn et par Denon AH-D5000, så jeg har litt forventninger
    Jobber med å spille dem inn, men ser veldig fram til å kjøre med en ordentlig kilde. Min Pioneer AX2-AS duger ikke i det hele tatt. I tillegg bruker jeg hodetelefonene på jobb, og lydkortet i pc-en er ikke veldig mye å rope hurra for det heller akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe meg en Beresford t-7520.

Jeg har kun analoge utganger (jack) fra lydkortet mitt som er integrert i et billig hovedkort.
    Det er jo USB inngang på t-7520 så kan jeg da koble den til hvilken som helst USB port i PCen?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benti
    Jeg vurderer å kjøpe meg en Beresford t-7520.

Jeg har kun analoge utganger (jack) fra lydkortet mitt som er integrert i et billig hovedkort.
    Det er jo USB inngang på t-7520 så kan jeg da koble den til hvilken som helst USB port i PCen?
    Det stemmer det

Kan hende du må inn på egenskaper og velge rett lyd-ut. Men det er ikke nødvendig med innstalasjon av drivere osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beresford siden
    Some devices such as Windows-based PC's, the only choice may be USB.

Other devices such as Mac computers and DVD players, there may be more than one option (i.e. more than one digital output available). In those cases, here are our suggestions, assuming that 1) you want to get the best possible audio sound and 2) your music or home theater system is sensitive enough to pick up on the slight improvements each connector provides.

Best - digital coaxial (RCA - SPDIF)

Better - digital optical (TOSLINK)

Good - USB 1.1/2.0 (no custom drivers required - just plug and play)

If your music files are high resolution (24-Bit/96kHz), then digital coaxial or optical is the way to go.

If you are "ripping" your CD collection (i.e. standard Redbook CD at 16-bit/44.1kHz), then all input connections will work properly, including the USB input, which supports 32, 44.1, and 48 kHz sample rates with a maximum word length of 16-bits.

If you plan to use the USB connection, try to use a "decent" USB cable, something better than the standard USB cable commonly used with computer systems. We have found that there is dramatic sound quality improvement in doing so. We are not sure why this is because you are basically just transfering "0" and "1" data from your computer but it does seem to make a noticable difference. We are currently working with AudioQuest in providing a quality USB cable to our customers.
    Kanskje det er greit å gå for noe annet enn usb? Hvilken muligheter har jeg bortsett fra å kjøpe nytt lydkort?
    Finnes det adaptere eller noe som gir meg andre tilkoblingsmuligheter?

Edit: Har ikke allverdens anlegg, men spiller 99% av musikken min fra pcen (320 kb og FLAC), så en DAC er nok en god oppgradering for meg med tanke på hvor dårlig DACen i lydkortet mitt sannsynligvis er.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benti
    Kanskje det er greit å gå for noe annet enn usb? Hvilken muligheter har jeg bortsett fra å kjøpe nytt lydkort?
    Finnes det adaptere eller noe som gir meg andre tilkoblingsmuligheter?

Edit: Har ikke allverdens anlegg, men spiller 99% av musikken min fra pcen (320 kb og FLAC), så en DAC er nok en god oppgradering for meg med tanke på hvor dårlig DACen i lydkortet mitt sannsynligvis er.
    Tror nok at Beresford TC-7520 koblet til pc via usb er mer enn godt nok. Det står jo i sitatet fra Beresford at den takler 32, 44.1, and 48 kHz sample rates 16-bit som er standard cd-lyd hvis jeg ikke tar helt feil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt Caiman men det tar vel minst en uke, eller?
    Ser at billig-PCen min har kun usb:-( Ja, ja, nå vet jeg i hverfall hva jeg trenge neste gang jeg skal ha ny PC. Behovet er liksom blitt litt større også nå kjenner jeg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om usb kun støtter 16 bits, så ser ikke jeg på det som noe problem.
    En cd er 44.1 kHz, 16 bits, og så lenge man kun skal spille av cd-er eller dårligere format (mp3) er jo ikke dette noe problem

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-lec
    Takk for hjelpen, alle sammen!
    Beresford Caiman (TC-7520 SE) bestillt..

btw, litt artig lesning om hvordan Beresford ble kjent: Link: Beresford TC-7510 bashing and Headfi Bashing? - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio
    Øhm, alt jeg trekker ut av det der er hvordan skaperen av Beresford blir bannet fra headfi fordi han lager sine egne anmeldelser av produktet.

Kjenner jeg ble brått mer skeptisk.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig markedsføring har ingenting med kvaliteten på produktet. God service gir han også. Ingenting å lure på til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Dårlig markedsføring har ingenting med kvaliteten på produktet. God service gir han også. Ingenting å lure på til prisen.
    Dårlig markedsføring er vel absolutt snilleste måte å beskrive innholdet i den tråden på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min Caiman i noen dager nå. Jeg har tidligere brukt både Pro-Ject sin USB DAC og DacMagic. Caimanen har kommet for å bli hos meg. Kan ikke beskrive forskjellen med annet enn at jeg liker lyden på den bedre enn på Pro-Ject. Jeg hører ikke så stor forskjell på Caiman og DacMagic, men jeg gikk for Caiman da den har de samme funksjonene samt klasse A hodetelefonforsterker. Er veldig fornøyd

Jeg leste også omtalene i HeadFi før jeg handlet og ble litt skeptisk, men tok hensyn til den gode omtalen som WhatHifi hadde på forgjengeren og bestlite fra nettsiden. Det første ekspemlaret jeg fikk (value 7 pund eller noe i den duren hadde en kosmetisk feil. Jeg sa fra samme dag og ble bedt om å sende den i retur så snart som mulig. Beresford betalte all frakt til og fra. Deretter fikk jeg et nytt ekspemplar med flypost og hurtig levering. Hele tiden så holdt Beresford meg oppdatert om når den ble mottatt og når nytt eksemplar ble sendt. Servicen er et eksempel til etterfølgelse for andre aktører også.

Nå tror jeg forøvrig at firmaet ikke er så "personlig" som korrespondansen vil ha det til og det er mulig at flere personer eller Stan selv har vært litt uryddig med markedsføringen, men for å være ærlig så bryr jeg meg ikke når produktet leverer til de grader til den prisen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •