Beresford TC-7510/20/20SE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener det i ettertid av fadesen på Headfi kom en beklagelse fra Stan Beresford om uryddige forhold og posting på nettet. Vil tro han har gjort opp for seg.
    Produktene derimot taler for seg. Ingenting å utsette på de

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Cayman i dag. Bruker den sammen med Bærbar PC, AKG k530. Var litt betenkt på om dette med DAC var oppskrytt, men hjemme hos meg ble det en kjempesuksess Kona måpte når hun som førstedame fikk prøve den. Anbefales av minst 2stk8)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også på nippet til å bestille Beresford-DAC da jeg kom over HeadFi-styret.

Er enig i at sjuskete markedsføring ikke diskvalifiserer produktet som sådan. De fleste store produsenter har verre ting på samvittigheten enn Stanley B. -- selv om de betaler folk for å gjøre det, mens Beresford antagelig har gjort det selv.

Men nye søk ledet meg videre. Da fant jeg folk som hevdet at DAC'ene ikke er konstruert av Beresford, men er kjøpt ferdige, påtrykt ny logo og tweaket i ulik grad. Det har vel vært kjent lenge at fabrikat og produktnummer er fjernet på komponentene. Det finnes også DAC'er med identisk utseende, men annet navn, å få kjøpt på eBay.

Så foreløpig står Beresford på vent hos meg.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Men nye søk ledet meg videre. Da fant jeg folk som hevdet at DAC'ene ikke er konstruert av Beresford, men er kjøpt ferdige, påtrykt ny logo og tweaket i ulik grad. Det har vel vært kjent lenge at fabrikat og produktnummer er fjernet på komponentene. Det finnes også DAC'er med identisk utseende, men annet navn, å få kjøpt på eBay.

Så foreløpig står Beresford på vent hos meg.
    Har det egentlig noe å si når prisen og ytelsen er som den er? Uansett lettere å forholde seg til forhandler i england vs en i Asia (generelt sett).

Hadde nok selv blitt litt skeptisk, men det er ikke grunn nok alene til å avskrive et produkt.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beresford TS-7510, TC-7520, SE, Caiman

Hva å hvor er di 2 sistnevnte?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Beresford TS-7510, TC-7520, SE, Caiman

Hva å hvor er di 2 sistnevnte?
    Jeg har ikke satt med inn i denne misnøyen med eieren/konstruktøren av Caiman. Jeg leste litt at beskyldningene var som beskrevet. Men jeg bryr meg heller ikke om en smart man har lagt inn bestilling på produkter han klarer og selge. Når produktene er gode nok til og bli solgt i ett større kvanta, uten et stor salgsapparat i ryggen, så satset jeg på at det var kvalitet. Jeg er fornøyd.
    Slik jeg forstod er Caiman bygd på et kjent produkt(7510) men er produsert ferdig med noen populære "modder", der en av dem viss nok var klasse-A forsterker og bedre hodetelefon-løsning. Perfekt mod. for meg:-D

De siste argumentene snakker til hjernen, mens lydkvaliteten snakker til hjertet:-D

Jeg trodde SE (kan det være special edition) og Caiman var den samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oida, har glemt avforum litt bort, da akvarium hobbyen har overtatt i det siste..
    DAC'en fungerer supert.. var forberedt på at bassen skulle bli litt slappere, noe den ble de første 5-6 timene - men strammet seg opp senere.. (Hvordan er dette mulig?..alltid vært skeptisk på innspilling av elektronikk)

Det er nok den beste invisteringen jeg noen gang har gjort, i forhold til pris.

Jeg fikk den tilsendt merket som "Sampled for testing", slik at jeg slapp unna tax (25%)..

Har ikke testa den som pre-amp, da jeg ikke har noe behov for det.

Jeg har aldri hørt andre eksterne dac'er, så kan ikke sammenligne den med noen andre. men det som gjør at jeg elsker caiman, er at den får lyden til å bli så detaljert og oppløst som jeg aldri har trodd mitt budsjett-system skulle klare!

Gled dere !

edit: Caiman er forresten bare kallenavnet til TC-7520SE... TC-7520SE er samme som TC-7520 bare med noen modifikasjoner.. det står hva som har blitt gjort på siden hans ett sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kapasitet?

Sitat Opprinnelig postet av da-lec
    Oida, har glemt avforum litt bort, da akvarium hobbyen har overtatt i det siste..
    DAC'en fungerer supert.. var forberedt på at bassen skulle bli litt slappere, noe den ble de første 5-6 timene - men strammet seg opp senere.. (Hvordan er dette mulig?..alltid vært skeptisk på innspilling av elektronikk)

Det er nok den beste invisteringen jeg noen gang har gjort, i forhold til pris.

Jeg fikk den tilsendt merket som "Sampled for testing", slik at jeg slapp unna tax (25%)..

Har ikke testa den som pre-amp, da jeg ikke har noe behov for det.

Jeg har aldri hørt andre eksterne dac'er, så kan ikke sammenligne den med noen andre. men det som gjør at jeg elsker caiman, er at den får lyden til å bli så detaljert og oppløst som jeg aldri har trodd mitt budsjett-system skulle klare!

Gled dere !

edit: Caiman er forresten bare kallenavnet til TC-7520SE... TC-7520SE er samme som TC-7520 bare med noen modifikasjoner.. det står hva som har blitt gjort på siden hans ett sted.

Hei jeg er i markedet for å kjøpe en rimelig DAC som en interim løsning inntil jeg vinner i lotto og kjøper Naim DAC
    En ting jeg har problemer med å finne ut av er hva de forskjellige DAC'ene talker av "oppløsning". Greit at de "oppsampler" til ex 24/192 men hva takler de av oppløsning på inngående signal? jeg kunne godt tenkt meg en som spiller mer enn cd oppløsning slik at jeg kan få testet høyoppløst lyd. Listen over de jeg vurderer pt er:

Cambridge DACmagic
    Musical fidelity V-DAC
    Beresford TC-7520 (evt SE)

er det noen som vet om disse takler høyere oppløsning på signalet enn cd 16/44? og er oppgraderingen på beresford caiman kun på headset forsterkeren? (i så fall ikke noe jeg trenger å bruke kr på)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haarek66
    er det noen som vet om disse takler høyere oppløsning på signalet enn cd 16/44? og er oppgraderingen på beresford caiman kun på headset forsterkeren? (i så fall ikke noe jeg trenger å bruke kr på)
    Den takler 24 bit / 96 KHz inn, og skal bl.a. ha en bedre DAC enn standardversjonen. Les mer på sidene hans. Om det er verdt pengene er vanskelig å svare på. For din del er det vel kun du som kan høre dét

Jeg er iallefall fornøyd med min Caiman. Eneste jeg kan bemerke er det på min er litt slinger/usynk i potmeteret som regulerer volumet til hodetelefonutgangen, slik at jeg på lave volumnivåer merker forskjell på lydnivået på høyre og venstre kanal.

Forøvrig kan jeg vel si med en gang at mine ører anbefaler å bytte ut den medfølgende strømforsyningen. Har testa med et par lineære, regulerte strømforsyninger, mot den medfølgende switch mode. Lydbildet blir mer behagelig, ikke så aggressivt i diskanten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aitchGEE
    Jeg er iallefall fornøyd med min Caiman. Eneste jeg kan bemerke er det på min er litt slinger/usynk i potmeteret som regulerer volumet til hodetelefonutgangen, slik at jeg på lave volumnivåer merker forskjell på lydnivået på høyre og venstre kanal.
    Dette merket jeg også på 7520 da jeg brukte et par Koss UR-40 hodetlf. Da jeg gikk over til AKG K701 måtte jeg skru mer opp på potmeteret og har ikke lenger det problemet.

Det er tydeligvis ikke verdens beste potmeter han putter i hodetelefonforsterkeren.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    TC-7520 er også en knakende god hodetelefonforsterker og jeg ser at på Caiman har de oppgradert headsetforsterkeren til klasse A. Hvis du har er noenlunde oppegående headset, gled deg
    Kult nick!
    HAr sansen for FLC?

Hvordan vil du beskrive lyden i forhold til andre dac'er du har hørt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beresford Caiman

Nå gjør den en grei jobb for å dekode lyd fra tv boksen også. Kjekk liten sak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømforsyning?

Sitat Opprinnelig postet av aitchGEE
    Den takler 24 bit / 96 KHz inn, og skal bl.a. ha en bedre DAC enn standardversjonen. Les mer på sidene hans. Om det er verdt pengene er vanskelig å svare på. For din del er det vel kun du som kan høre dét

Forøvrig kan jeg vel si med en gang at mine ører anbefaler å bytte ut den medfølgende strømforsyningen. Har testa med et par lineære, regulerte strømforsyninger, mot den medfølgende switch mode. Lydbildet blir mer behagelig, ikke så aggressivt i diskanten.
    kan du forklare det med strømforsyningen litt nærmere for en legmann?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kult nick!
    HAr sansen for FLC?
    Hehe, takker. Fun Lovin Criminals er kanonbra spør du meg

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvordan vil du beskrive lyden i forhold til andre dac'er du har hørt?
    Jeg har vært med å blindteste min Beresford TC-7520 opp mot Cambridge DacMagic og en McIntosh MDA 1000, og de fleste som var med i denne testen var enige
    Den Store Kabeltesten del II lør-søn 13-14 juni 2009
    I forhold til de 2 nevnte over var Beresforden både åpnere i toppen og hadde mer kontroll på mellomtone og bass :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •