Diggital lyd fra PS3 til Reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diggital lyd fra PS3 til Reciver

Bruker en Onkyo SR-705 reciver, har koblet til kilden, PS3, DVD spiller, HD-motaker til reciveren med HDMI og videre fra reciver til TV, kjører også lyden via HDMI.
    Når eg bruker DVD spiller kommer det opp Dolby Digital i displayet te reciveren, setter eg på film kor eg kan velge DTS kommer det opp DTS i displayet.

Når eg setter inn en Blu-ray film i PS3`en kommer det ikke opp noe, står kun GAM Multich, har satt PS3`en til GAM-ingangen.
    Men uansett hva slags film eg putter i, om det er vanlig dvd eller Blu-ray så står det kun Gam Multich, aldri noen tegn til Dolby Digital eller noe. Men ja det er lyd, men meiner selv den ikke er så bra som ved dvd spilleren, må blandt annet skru opp til -7db for samme nivå som -18db er ved bruka av dvd.

finner ikke noen feil innstilling i PS3`en eller noe heller, har også koblet PS3`en til de andre HDMI inngangene, med samme resultat..

Noen som vet hva som ikke er som det skal???

Pleier normalt og bruke DVD spilleren te film, men har planer om Full HD TV snart, og skikkelig Blu-ray spiller, så prøver og kjøpe filmene i Blu-ray, slipper og bytte ut seinare... kjekt om de hadde funka fint med PS3`en en så lenge...

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 tar selv å dekoder alle lydisignaler fra filmer og spill, til Lineær PCM, altså ikke bitstream.
    Men det er like bra som HD lyd f.eks. Dolby TrueHD og DTS-MA. (.....det er jo HD lyd)

Brukte selv PS3 til BD og DVD til jeg kjøpte dedikert BD spiller, mainly pga lyden

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    PS3 tar selv å dekoder alle lydisignaler fra filmer og spill, til Lineær PCM, altså ikke bitstream.
    Men det er like bra som HD lyd f.eks. Dolby TrueHD og DTS-MA. (.....det er jo HD lyd)

Brukte selv PS3 til BD og DVD til jeg kjøpte dedikert BD spiller, mainly pga lyden

men hvorfor må eg så mye høyere opp på volumet for og få lyd,, ska eg ha litt følelsen av heimakino må eg opp i +2 til 5 db, mens ved bruk av dvd spilleren får eg samme lydstyrke ved ca -12 til -15db...... meine også at LF signalet blir dårliggere, subben jobber mindre når eg bruker PS3`en en når eg bruker dvd spilleren..

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vi gi skylda til PS3, hadde samme problem.
    Har merket også at volum varierer hos toshiba HDDVD og sony BD, men ikke i like stor grad som PS3.

Hva me å stille opp volumet hos samtlige kanaler under romkorreksjon?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    men hvorfor må eg så mye høyere opp på volumet for og få lyd,, ska eg ha litt følelsen av heimakino må eg opp i +2 til 5 db, mens ved bruk av dvd spilleren får eg samme lydstyrke ved ca -12 til -15db...... meine også at LF signalet blir dårliggere, subben jobber mindre når eg bruker PS3`en en når eg bruker dvd spilleren..

Pass på at "Dynamic Range Kontroll" er skrudd av under "AV innstillinger" på PS3, for lyd fra subben. Stor forskjell på av og på der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •