SP Distance,CH level

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer KeNjeN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SP Distance,CH level

Har en Pioneer vsx 1016 forsterker,en ting jeg lurer litt på er det med "SP Distance", altså du kan stille inn avstanden fra sweetspot til de forskjellige høyttalerne, jeg har alltid satt inn kortere avstand til bakhøyttalerne, noe jeg ikke vet er riktig, for jeg hører lyden henger litt etter (som er meninga), men blir dette riktig lyd?? nå har jeg satt alle på lik lengde og hører på radio med alle ht. på.

Når jeg f.eks ser en film, er den avhengig av forsterkeren sin egen innstilling med avstand til de forskjellige høyttalerne, når jeg ser en film med dolby surround, ordner ikke den hvordan lyden skal spilles ut uansett?

Med andre ord, bør alle stå på f.eks 2 meter, eller 2 meter til L-R-C-SW, og f.eks 1.2 meter til bak L-bak R.

En annen ting jeg lurer på er CH level, STANDARD sett skal frontene,center og subwoofer stå på lik CH level ikke sant?? bak er en annen sak, for de må jeg stille litt høyere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KeNjeN
    Har en Pioneer vsx 1016 forsterker,en ting jeg lurer litt på er det med "SP Distance", altså du kan stille inn avstanden fra sweetspot til de forskjellige høyttalerne, jeg har alltid satt inn kortere avstand til bakhøyttalerne, noe jeg ikke vet er riktig, for jeg hører lyden henger litt etter (som er meninga), men blir dette riktig lyd?? nå har jeg satt alle på lik lengde og hører på radio med alle ht. på.

Når jeg f.eks ser en film, er den avhengig av forsterkeren sin egen innstilling med avstand til de forskjellige høyttalerne, når jeg ser en film med dolby surround, ordner ikke den hvordan lyden skal spilles ut uansett?

Med andre ord, bør alle stå på f.eks 2 meter, eller 2 meter til L-R-C-SW, og f.eks 1.2 meter til bak L-bak R.

En annen ting jeg lurer på er CH level, STANDARD sett skal frontene,center og subwoofer stå på lik CH level ikke sant?? bak er en annen sak, for de må jeg stille litt høyere.
    Alt dette ordnes vel med en runde med MACC romkorreksjon!
    Det som blir stilt inn der pleier å stemme ganske bra!
    Hvis du skal gjøre det manuelt,så må du måle avstand til hver enkelt høytaler fra sweetspot og sette inn det!
    Nivået skal også vere likt fra alle høytalere i sweetspot,men det er ikke sikkert det blir hvis du setter samme db på reciver på alle HT!
    Skal du gjøre det manuelt må du ha en db måler!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •