Dali Lektor 8 og Nad 737 Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Lektor 8 og Nad 737 Receiver

Jeg var innom HiFIklubben i dag for å få en demo på et lydanlegg.
    Hovedsaklig er jeg ute etter stereo system, med mulighet for surround senere.
    Jeg ender da opp med følgende alternativer til testing.

DENON AVR-1910 surround receiver (7x90 watt) - 4.996,-
    NAD T737 surround receiver (7x100 watt) - 4.996,-

Dali Ikon 6 (2 veis, 6,5x2 bass) - 9.996,-
    Dali Lektor 6 (2 veis, 6,5x2 bass) - 7.996,-
    Dali Lektor 8 (3 veis 8x2 bass) - 11.996,-

Testet med Jean Michel Jarre oxygene 8, Rendez-vous II.

Denon og Nad var ganske like med Dali Ikon 6 og Dali Lektor 6.
    Etter min smak ble det for lite bass. uavhengig av forsterker. Diskanten var klarere på Ikon 6.

Denon forsterkeren - Dali Lektor 8. Mye bedre lyd, mer trøkk i bassen og meget bra mellomtone og diskant.
    Takket være høyttaler.

Nad forsterkeren med Dali Lektor 8 ble helt suverent. Bassen var mye skarpere og tydeligere enn med Denon forsterkeren. Mellomtone og diskant var meget likt.

Jeg ender opp med Nad 737 og Dali Lektor 8 som beste kombinasjon.
    Hifi klubben mener jeg burde velge Nad 747 for en mer optimal kombinasjon, men koster da 3000 kr mer for 20 watt mer per kanal.
    Prisen begynner å bli stiv.

Hvilket andre kombinasjoner bør jeg teste som tilsvarer Nad 737/747 og Dali Lektor 8?

PS: Jeg har lite peiling!
    Fåreløpig skal anlegget stå i et 12 kvadrat meter rom, og skal brukes til både musikk og med PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk fremtid, hvis du kjøper T747 slipper du å oppgradere senere hvis du vil ha HD-lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegiboy
    Tenk fremtid, hvis du kjøper T747 slipper du å oppgradere senere hvis du vil ha HD-lyd
    Ja det er et godt tips. men hvordan kan 5x20 watt bli 3000kr dyrere?
    Finnes det billigere alternativer fra andre merker som vil gjøre jobben like bra?
    Har f.eks pioneer en tilsvarende forsterker som folk har gode erfaringer med?

Nå har jeg hørt at NAD-watt er noe vassere da.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-dekoderene koster vel litt de også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robinkle
    Ja det er et godt tips. men hvordan kan 5x20 watt bli 3000kr dyrere?
    Finnes det billigere alternativer fra andre merker som vil gjøre jobben like bra?
    Har f.eks pioneer en tilsvarende forsterker som folk har gode erfaringer med?

Nå har jeg hørt at NAD-watt er noe vassere da.

Ikke les deg blind på watt, med engang en større størmforsyning kommer innabords, så er det mye mer som endrer seg også! Watt er bare et salgsargument! Lektor 8 spiller jo 90db ca ifra første watt .

Du burde seriøst kjøpe deg et effekttrinn senere iallefall. NAD 275 er veldig fin. Men du finner ofte NAD 272 på bruktmarkedet.. til 2500kr er det en meget god oppgradering . Lykke itl .

EDIT: NAD 747 er mer prisverdt enn 737!!! og du trenger 747!! MINST!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en BMW E46 316 kontra 320 kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur innom Soundgarden i dag for å se på alternativer. Harman/Kardon AVR255 med JBL ES90 høyttalere. For å si det rett ut kunne de ikke hamle opp med Nad 737 og Lektor 8. Spesielt tydelig på Bass rytmene i oxygene 8.

Virker som dere mener 747 er et bedre kjøp pga hd dekodere og den ekstra kraften. Og jeg er enig, skal jeg først ha noe så bør jeg gjøre en god invistering siden jeg skal leve med anlegget en stund.

Jeg hadde ikke sett for meg å betale så mye for en forsterker, men jeg må nok kjøpe deler av anlegget i flere omganger eller gå med på en avbetalings ordning, som hos HiFi klubben er forholdsvis gunstig.

Jeg vurderer å teste mer hos Stereosenteret i tønsberg for å få en smakebit på Pioneer sin forsterker. Men må si jeg er veldig svak for Nad for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    netonnet.no selger Harman/Kardon AVR-355 for 5990.-

Noen erfaringer med denne forsterkeren?
    Noen erfaring med den butikken?

Virker som prisen er overlegent Soundgarden.no

Harman Kardon AVR 355

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=robinkle]"Ja det er et godt tips. men hvordan kan 5x20 watt bli 3000kr dyrere?"

.QUOTE]
    Liten digresjon , som mot normalt , faktisk er relevant

Fikk en telefon fra en kompis i dag som var på ferie i Danmark , han har lånt en sykkel av meg for til og fra jobb use.
    Han sier at så at jeg måtte komme oppe med en pris på sykkelen hvis han skulle kjøpe den , for han hadde sett en del billige og decent greier i danmark.
    Jeg sier kk , listepris var 17k når jeg shoppa , discounts og prestasjonsrabatter inkludert endte jeg på rett under 14k når den kom i hus , så alt over 6k var uaktuelt , start the pruting... så viser det seg det at spec-wise , den samme sykkelen med gassdempegaffel og samme shimano gear-system og titan-ramme yeddiyeddi same shit jeg punga hardt ut for for 4 år siden , i dag er more or less standard utstyr , og samme sykkel kan hentes fra forhandler for 7k.

Skal du ha det nest nyeste av det nye så har det alltid en søtsur ettersmak på videresalg , gitt at noe nytt har komt og bete deg i rattata før du får solgt/reagert , så skal du shoppe noe uten Hdmi i dag skal du vite hva du gjør i alle fall uten å tape hardt på det...
    Dagens moralpreken herved avsluttet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=halvnakke]
    Sitat Opprinnelig postet av robinkle
    "Ja det er et godt tips. men hvordan kan 5x20 watt bli 3000kr dyrere?"

.QUOTE]
    Liten digresjon , som mot normalt , faktisk er relevant

Fikk en telefon fra en kompis i dag som var på ferie i Danmark , han har lånt en sykkel av meg for til og fra jobb use.
    Han sier at så at jeg måtte komme oppe med en pris på sykkelen hvis han skulle kjøpe den , for han hadde sett en del billige og decent greier i danmark.
    Jeg sier kk , listepris var 17k når jeg shoppa , discounts og prestasjonsrabatter inkludert endte jeg på rett under 14k når den kom i hus , så alt over 6k var uaktuelt , start the pruting... så viser det seg det at spec-wise , den samme sykkelen med gassdempegaffel og samme shimano gear-system og titan-ramme yeddiyeddi same shit jeg punga hardt ut for for 4 år siden , i dag er more or less standard utstyr , og samme sykkel kan hentes fra forhandler for 7k.
    Jeg har ikke for vane å kommentere skrivemåter til forummedlemmer, men hvilket språk er dette ment å være/er du 11 år gammel?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Lilac1]
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke

Jeg har ikke for vane å kommentere skrivemåter til forummedlemmer, men hvilket språk er dette ment å være/er du 11 år gammel?
    Det er sånn ungdommen prater idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd-lyd

hei jeg har også nad t737, men hvilken Blu-tay spiller bør jeg kjøpe for å få hd-lyd?(må jo ha en md 7.1 ut og hd-dekoder?) vil ikke bruke for mye peng

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •